Δοκιμή Volvo S60 1.6T 150 PS

To λανσάρισμα του 2ης γενιάς S60 το 2010 σήμανε και τη νέα εποχή της Σουηδικής φίρμας, η οποία δύο χρόνια αργότερα (το 2012), έκανε την έκπληξη και στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ -από όπου απουσίαζε- με το V40. Η σχεδίαση του μεσαίου Volvo κερδίζει εξ αρχής τις εντυπώσεις και προσελκύει τον παρατηρητή με το δυναμισμό και την πολυτέλεια που αποπνέει το καλοσμιλεμένο αμάξωμά του. Αυτό ακροβατεί μεταξύ των σεντάν και των κουπέ και ξεφεύγει από τα «κλασικά» τριών όγκων μεσαία αυτοκίνητα, χάρη στην έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω και το σφηνοειδές προφίλ του αυτοκινήτου. Βέβαια δεν είναι μόνο η σχεδίαση που το κάνει ενδιαφέρον, αλλά και οι πολύ καλή εικόνα του στους περισσότερους επιμέρους τομείς σε συνδυασμό και με τις ανταγωνιστικές του τιμές που ξεκινούν από 25.350 ευρώ.

Πολυτελές και μοντέρνο εσωτερικό με καλούς χώρους επιβατών

Η εικόνα στο εσωτερικό του Volvo S60 1.6T 150 PS είναι πολύ ελκυστική και συνδυάζει με επιτυχία την πολυτέλεια με το μοντέρνο σχεδιασμό χωρίς να γίνεται υπερβολικό και άκομψο. Αντιθέτως ο πολύ ευχάριστος συνδυασμός με τη διχρωμία και τις επενδύσεις αλουμινίου στην κονσόλα, το τιμόνι και τις χειρολαβές είναι πολύ «σικ», ενώ τα προαιρετικά δερμάτινα καθίσματα με την πορτοκαλί απόχρωση εντυπωσιάζουν. Την ποιοτική εικόνα της καμπίνας ενισχύουν με την σειρά τους τα αφρώδη υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, καθώς και η πολύ καλή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα. Ο οδηγός από την πλευρά του δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με την εργονομία και θα βολευτεί στο αναπαυτικό κάθισμα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις. Το μόνο που θα τον ενοχλήσει είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, γεγονός που κάνει απαραίτητη την τοποθέτηση αισθητήρων παρκαρίσματος. Παράλληλα και ο συνοδηγός θα νιώσει άνετα όπως και 2 ακόμα φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα, οι οποίοι παρά την έντονη κλίση της οροφής έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα για τα κεφάλια. Το μεγαλύτερο όμως μειονέκτημα του S60 είναι ο μικρός και ρηχός χώρος αποσκευών των 380 λίτρων που αντιστοιχεί με ενός 5θυρου μικρομεσαίου.

Πολύ άνετο και σταθερό σε κάθε διαδρομή

Τα αυτοκίνητα της Volvo παραδοσιακά διακρίνονται για την άνεση που προσφέρουν στο δρόμο, «κανόνας» που εφαρμόζεται και από το S60, το οποίο κρατά τους φιλοξενούμενούς του ξεκούραστους σε μακρινά ταξίδια, χάρη στην αποτελεσματική ηχομόνωση, την προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επιπλέον είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια στις ευθείες αλλά και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί η ανάρτησή του εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα, σίγουρο πάτημα και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ η αίσθηση που παρέχει το τιμόνι είναι καλή όπως και η αμεσότητα. Επίσης, την υψηλή ενεργητική ασφάλεια που παρέχει το S60 ενισχύουν μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία μπορούν αυτομάτως να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο αποτρέποντας ενδεχόμενη σύγκρουση με όχημα ή και πεζό, όπως είναι το «City Safety», το «Pedestrian Detection», το Adaptive Cruise Control κ.α.

Πολιτισμένος και αποδοτικός ο 1.6 GTDi των 150 ίππων

Η αρχική βενζινοκίνητη έκδοση του S60 τροφοδοτείται με τον turbo, άμεσου ψεκασμού 1.600άρη GTDi κινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 240 Nm ροπής μόλις από τις 1.600 στροφές. Το μηχανικό αυτό σύνολο εντυπωσιάζει με το τράβηγμα και την ελαστικότητα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές, αλλά και με τη γενικότερη, πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία του. Επίσης εμφανίζει χαμηλό θόρυβο και συνδυάζεται με το πολύ ομαλό και άμεσο σύστημα Start/Stop, το οποίο βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Παράλληλα η σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου συμβάλλει στην επίτευξη γρήγορων επιταχύνσεων από στάση και εν κινήσει αλλά και στην διατήρηση των απαιτήσεων σε βενζίνη σε λογικά επίπεδα όταν ταξιδεύει.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, άνεση, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας – επιδόσεις

(-) Μικρός χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
148,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.628
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.484
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.776
Βάρος (κιλά)
1.489
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
100%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.350
Get it on Google Play Download on the App Store