«Κάψαμε» 3,3€/100 χλμ. με το SEAT Ibiza 1.0 TGI

36

Η επιλογή ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες και σίγουρα για αρκετούς η τελική απόφαση αποτελεί σπαζοκεφαλιά, αφού θα πρέπει να εξεταστούν και να συνδυαστούν διάφοροι επιμέρους τομείς. Ένας από τους βασικότερους που δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα, είναι αυτός της κατανάλωσης και κατ’ επέκταση του κόστους των καυσίμων, αφού πρόκειται για ένα καθημερινό και μάλιστα σημαντικό έξοδο.

Δείτε ακόμη: SEAT CNG με κατανάλωση από 2,9 ευρώ/100 χλμ.

Για όσους αναζητούν ένα καινούργιο αυτοκίνητο και η βασικότερη προτεραιότητά τους είναι το χαμηλότερο δυνατό κόστος σε καύσιμα, η επιλογή είναι μόνο μία: το φυσικό αέριο κίνησης CNG. Η SEAT διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα αυτοκινήτων με κινητήρες φυσικού αερίου TGI, καθώς περιλαμβάνει τα μοντέλα Ibiza 1.0 TGI, Arona 1.0 TGI (το μοναδικό SUV CNG) και Leon 1.5 TGI.

Πόσο οικονομικό είναι όμως, ένα SEAT φυσικού αερίου και στην πράξη; Για να το διαπιστώσουμε πήραμε για δοκιμή το Ibiza 1.0 TGI και το οδηγήσαμε στην πόλη, σε επαρχιακή διαδρομή και σε εθνική οδό. Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει: Στα 204,1 χλμ. που διανύσαμε, η κατανάλωση βρέθηκε στα μόλις 4,0 kg/100 χλμ., που σημαίνει ότι ξοδέψαμε για φυσικό αέριο μόλις 6,8 ευρώ (με τιμή φυσικού αερίου 0,834€/kg), ή αλλιώς 3,3 ευρώ/100 χλμ.!

Δείτε ακόμη: Πρατήρια φυσικού αερίου για αυτοκίνητα

Η διαδρομή των 204 χιλιομέτρων

Η εκκίνηση για τη μέτρηση της κατανάλωσης με το SEAT Ibiza 1.0 TGI έγινε στο πρατήριο φυσικού αερίου EKO – Fisikon στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη. Αφού γεμίσαμε τις δεξαμενές χωρητικότητας 14,3 κιλών CNG (ο χρόνος ανεφοδιασμού δεν διαφέρει με τη βενζίνη) κατευθυνθήκαμε στη Λ. Συγγρού και ακολουθήσαμε την Καλλιρρόης, τη Λ. Βασιλέως Κωνσταντίνου, Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, Λ. Κηφισίας και φτάσαμε τον Αγ. Στέφανο. Από εκεί οδηγήσαμε στον παράπλευρο δρόμο της Αθηνών – Θεσσαλονίκης και φτάσαμε στη Χαλκίδα. Περάσαμε την παλιά γέφυρα της Χαλκίδας και κάναμε αναστροφή προς Αθήνα μέσω της Εθνικής Οδού. Κατόπιν βγήκαμε στην έξοδο της Αχαρνών και πιάσαμε την οδό Πατησίων από την αρχή. Από εκεί φτάσαμε στην Ομόνοια, στρίψαμε στην οδό Πειραιώς και καταλήξαμε στο λιμάνι του Πειραιά.

3,3 ευρώ/100 χλμ. πραγματικής κατανάλωσης

Όπως αναφέραμε παραπάνω, με το Ibiza 1.0 TGI διανύσαμε 204,1 χλμ. σε διάφορες διαδρομές και συνθήκες κίνησης, ενώ η κατανάλωση βρέθηκε στα 4,0 kg/100 χλμ. (3,3 ευρώ/100 χλμ.). Πως πετύχαμε αυτή την κατανάλωση; Χωρίς «μαγικά», με πολύ απλές πρακτικές και κινήσεις, που όλοι μπορούν να ακολουθούν. Δεν κάναμε άσκοπες βίαιες επιταχύνσεις, επιβραδύναμε προοδευτικά και ακολουθούσαμε τις ενδείξεις αλλαγής ταχυτήτων που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων. Στην εθνική οδό ενεργοποιήσαμε το cruise control και ανάλογα τα όρια ταχύτητας πηγαίναμε με 120 χλμ./ώρα (2.600 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα) ή 130 χλμ./ώρα (2.900 σ.α.λ.).

Περισσότερα χιλιόμετρα με φυσικό αέριο

Η SEAT πρόσφατα αναβάθμισε το Ibiza TGI και πρόσθεσε άλλη μία δεξαμενή για το GNC, αυξάνοντας έτσι τη συνολική χωρητικότητα στα 14,3 κιλά. Οι τρεις δεξαμενές είναι απολύτως ασφαλείς και βρίσκονται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει και ένα ακόμη βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Ο κινητήρας 1.0 TGI ισχύος 90 ίππων και 160 Nm ροπής στις 1.800/3.800 σ.α.λ. λειτουργεί με φυσικό αέριο και μόνο όταν τελειώσει αυτό, τότε αυτόματα γυρίζει στη βενζίνη. Εκτός από το εξαιρετικά χαμηλό κόστος σε καύσιμα, το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Σύμφωνα επίσης με τις μετρήσεις της SEAT, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,8-4,1 kg/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 103-112 γρ./χλμ. (WLTP).

Δείτε ακόμη: 5+1 μύθοι και αλήθειες για τα αυτοκίνητα CNG

To Ibiza 1.0 TGI πωλείται στην πολύ ελκυστική τιμή των 15.955 ευρώ στην έκδοση Style και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση με προστασία πεζών, μηχανικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και πολλά ακόμη.