Δοκιμή Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 PS AT8

8

Η Alfa Romeo επανέφερε το όνομα της Giulia, το οποίο είχε πρωτοεμφανιστεί την δεκαετία του ’60 και μάλιστα με τρόπο εμφατικό, αφού στη νέα της αυτή εκδοχή, η ιταλίδα καλλονή των τεσσάρων τροχών θα αποτελέσει αφετηρία για τη μεγάλη προϊοντική επίθεση της ιταλικής μάρκας. Μπορεί την συγκεκριμένη έκδοση με τον 2.2. λτ. πετρελαιοκινητήρα να μην την συνοδεύουν ρεκόρ στο Nurburgring και το άγγιγμα της Ferrari στο μοτέρ (όπως συμβαίνει με την κορυφαία έκδοση Quadrifoglio), είναι όμως αυτή που θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή της μάχης των πωλήσεων, έχοντάς απέναντί της μία στρατιά από έμπειρα γερμανικά μοντέλα, όπως BMW Σειρά 3, Audi A4 και Mercedes C-Class. Η Alfa Romeo Giulia όμως έχει αυτοπεποίθηση, κάτι που φαίνεται και από την εμφάνισή της και είναι αποφασισμένη να κοιτάξει στα μάτια των γερμανικό ανταγωνισμό και να τον νικήσει, στην ίδια του την έδρα. Και το λέμε αυτό γιατί αν μη τι άλλο οι γερμανοί έχουν αποδείξει πως στην συγκεκριμένη κατηγορία ξέρουν πώς να φτιάχνουν καλά αυτοκίνητα.

Βρείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Alfa Romeo

Δεν χορταίνεις να την βλέπεις

Προφανώς και δεν είναι έκπληξη το ότι η Alfa Romeo δημιούργησε ένα αυτοκίνητο από το οποίο δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου. Αυτό που βιώσαμε μία εβδομάδα με το αυτοκίνητο στα χέρια μας δεν υπάρχει… Θαυμασμός, χειρονομίες (άλλες θαυμασμού και άλλες… ακατάλληλες) και ιαχές συνόδευαν το πέρασμά της. Μάλιστα σε κάποια στιγμή πορεία από μοτοσυκλέτες σχηματίστηκε πίσω της, με τους αναβάτες να την θαυμάζουν και να μιλούν για αυτή! Και όλα αυτά για ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει ήδη στην χώρα μας περίπου 5 μήνες και έχει κυκλοφορήσει, έστω και λίγο.

Το μήκους 4,643 χλστ. αμάξωμα διακρίνεται για το επιθετικό εμπρός μέρος του με την εμβληματική μάσκα και τα μεγάλα και σχιστά φώτα. Το καπό της είναι νευρώδες και το προφίλ της διακρίνεται από το έντονο ανάγλυφο στα πάνελ των θυρών. Στο πίσω μέρος τα φώτα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης, τα οποία είναι αρκετά μεγάλα και με έντονα και χαρακτηριστικά «γραφικά» όταν είναι αναμμένα, ενώ οι δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης τονίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα της Giulia. Οι αναλογίες της αν την κοιτάξεις από το πλάι δείχνουν ένα σεντάν με μακρύ καπό και κοντό πίσω μέρος, κάτι που οφείλεται και στην πισωκίνητη πλατφόρμα της. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2,820 χλστ. και οι τροχοί είναι τραβηγμένοι στα άκρα, όπως φαίνεται από τους μικρούς προβόλους του αυτοκινήτου. Η Giulia θα μπορούσε εύκολα να χαρακτηριστεί τετράθυρο κουπέ, λόγω της έντονη κλίσης των πίσω κολόνων. Πάντως οι σχεδιαστές της Alfa Romeo κατάφεραν εκτός από το να εντυπωσιάσουν με την Giulia, να είναι και αποτελεσματικοί αφού ο αεροδυναμικός συντελεστής της είναι μόλις 0,25, τιμή κορυφαία!

Δεν θες να βγεις από μέσα της

Η καμπίνα της Alfa Romeo Giulia δεν θα μπορούσε να μην ανταποκρίνεται στην ομορφιά του αμαξώματος. Ανοίγοντας την πόρτα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα τιμόνι που παραπέμπει σε… Ferrari, χάρη στο μπουτόν εκκίνησης που είναι ενσωματωμένο επάνω του, φτιάχνοντάς σου την διάθεση. Μία διάθεση που απογειώνεται με το που κάτσεις στην εξαιρετική θέση οδήγησης με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Οι γραμμές του ταμπλό είναι… καθαρές και λιτές, τα υλικά είναι σε κορυφαίο επίπεδο (πλην κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων) και η συναρμογή σε πείθει. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, ο περιστροφικός διακόπτης που θυμίζει BMW iDrive (είναι για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων) προσθέτει πόντους στην πολύ καλή εργονομία και το χειριστήριο για το D.N.A. (με τα τρία προγράμματα οδήγησης) είναι εύκολα προσβάσιμο. Μοναδική εργονομική παραφωνία τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι τα οποία είναι σταθερά και μπορεί να διευκολύνουν τις αλλαγές σε γρήγορη οδήγηση και με το τιμόνι σε μεγάλη κλίση, εμποδίζουν όμως τη χρήση των χειριστηρίων για φλας και υαλοκαθαριστήρες (χρειάζεται μία μικρή εξοικείωση, μέχρι να συνηθίσεις τις αποστάσεις και να μην πέφτουν τα δάχτυλά σου σε λάθος σημείο). Όσον αφορά στους χώρους της Giulia, τέσσερις ενήλικες δεν θα έχουν θέμα, με το πίσω κάθισμα να είναι ακόμη και για τρεις ικανοποιητικό αλλά το μεγάλο τούνελ μετάδοσης κίνησης να κουράζει τον μεσαίο πίσω επιβάτη σε μεγάλες μετακινήσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 480 λίτρα, τιμή που δεν αφήνει χώρο… σε παράπονα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Φάουλ η ύπαρξη της μίας ποτηροθήκης, με την δεύτερη ακριβώς δίπλα της να έχει χάσει την ικανότητά της να φιλοξενήσει ποτήρι, καθώς μέσα της οι Ιταλοί θεώρησαν σωστό να τοποθετήσουν τον αναπτήρα του αυτοκινήτου…

Εξαιρετικό μοτέρ και κιβώτιο για σεμινάριο

Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης Alfa Romeo Giulia φωλιάζει ένας τουρµποντίζελ κινητήρας 2.2 λτ. ο οποίος έχει την τύχη να είναι ο πρώτος εξολοκλήρου αλουµινένιος πετρελαιοκινητήρας της Alfa Romeo. Πατώντας το κουμπί εκκίνησης στο υπέροχο τιμόνι της Alfa σε ξενίζει αρχικά ο ήχος του, καθώς ακούγεται περισσότερο από όσο θα περίμενες από μία τόσο κομψή σε εμφάνιση κατασκευή, αλλά καθοδόν δεν σε ενοχλεί καθόλου αφού δεν εισβάλει στην καμπίνα. Η απόκρισή του είναι εξαιρετική, ενώ τα 180 άλογα και κυρίως η ροπή των 450 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000 σε κολλάει στο κάθισμα. Φυσικά αυτό το καταφέρνει σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόµατο κιβώτιο το οποίο αλλάζει ταχύτητες ακαριαία και έτσι δεν διακόπτει το έργο του κινητήρα προς το 0-100 χλμ./ώρα το οποίο έρχεται σε 7,1 δλ. (στο οδηγικό πρόγραμμα Dynamic) και την τελική ταχύτητα των 230 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην μέση κατανάλωσή του, σε πραγματικές συνθήκες καίει 6,7 λίτρα/100 χλμ.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Οδική συμπεριφορά σημείο αναφοράς

Επιτέλους! Αυτό αναφωνήσαμε μόλις οδηγήσαμε την Alfa Romeo Giulia. Φυσικά και πιο παλιά είχαν καλές κατασκευές, αλλά πάντοτε τους έβρισκες ατέλειες. Επιτέλους λοιπόν οι Ιταλοί τα κατάφεραν και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι κορυφαίο, στην κατηγορία των σπορ σεντάν και τολμούμε να πούμε τέλειο οδηγικά! Η αρχή γίνεται με το εξαιρετικό πλαίσιο το οποίο εξασφαλίζει φοβερή ακαμψία και σε συνδυασμό με την πίσω κίνηση έρχεται και η ιδανική κατανομή βάρους. Η ανάρτηση είναι άψογη καθώς καταφέρνει να είναι όσο ακριβώς σφικτή χρειάζεται για να στρίψεις το αυτοκίνητο, χωρίς να επιτρέπει κλίσεις στις στροφές και παρά τις μεγάλες ζάντες 18 ιντσών και τα run flat ελαστικά εξασφαλίζει κορυφαία άνεση. Το τιμόνι έχει εξαιρετική πληροφόρηση (χάρη και στην μετάδοση που δεν είναι πλέον στον εμπρός άξονα) και είναι άμεσο (μόλις 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη) και ακριβές και τα φρένα έχουν σωστή δόση υποβοήθησης και είναι πανίσχυρα. Δυστυχώς όμως το πάρτι έρχεται να χαλάσει η ύπαρξη μη απενεργοποιούμενου ESP, που ακόμη και στο πρόγραμμα Dynamic δεν παύει να σε λογοκρίνει και να σου κόβει κάθε υποψία υπερστροφής καθώς η ρύθμισή του είναι αυστηρή.

Η Alfa Romeo κατάφερε επιτέλους να φτιάξει ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν το αγοράζεις μόνο με το συναίσθημα αλλά και με τη λογική. Και μπορεί ο 2.2 λτ. πετρελαιοκινητήρας να μην είναι ελληνικής… λογικής, σίγουρα όμως για αυτόν που μπορεί να την έχει αποτελεί εξαιρετική επιλογή. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσεις και την κορυφαία επίδοση στην προστασία ενήλικων επιβατών στα τεστ πρόσκρουσης του EuroNCAP (98%), τον εξαιρετικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας της εξοπλιστικής έκδοσης Super και την τιμή των 45.200 ευρώ (η αρχική 2.2 150hp MT Diesel Giulia κοστίζει από 39.300 ευρώ), η οποία είναι παραπάνω από λογική για αυτά που παίρνεις και σε σύγκριση με τον άμεσο ανταγωνισμό, τότε αντιλαμβάνεσαι πως μιλάμε για μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων σπορ σεντάν!

+ εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, ποιότητα καμπίνας, εξοπλισμός, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, επιδόσεις, αίσθηση τιμονιού, λειτουργία ανάρτησης

– ήχος κινητήρα στο ρελαντί, μία ποτηροθήκη, τούνελ μετάδοσης στην καμπίνα, ESP που δεν απενεργοποιείται

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.143
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
450/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,82
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.643
Πλάτος (χλστ.)
1.860
Ύψος (χλστ.)
1.436
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.820
Βάρος (κιλά)
1.449
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
98%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
45.200