Απαραίτητοι έλεγχοι μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πρέπει πάντοτε να συνοδεύεται από τους απαραίτητους ελέγχους γιατί υπάρχουν πολλές «παγίδες». Ένα αυτοκίνητο που λάμπει δεν είναι απαραίτητα και… χρυσός. Το autogreeknews σας δίνει ορισμένες συμβουλές για τα σημεία που πρέπει να προσέξετε και μπορείτε να καταλάβετε αν το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει είναι σε καλή κατάσταση ή όχι. Αν έχετε αμφιβολίες τότε είναι προτιμότερο να γίνει ο έλεγχος του αυτοκινήτου από έναν τεχνικό. 

Απαραίτητοι έλεγχοι πριν την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Έλεγχος εγγράφων

Αδεια κυκλοφορίας

Κάντε προσεκτικό έλεγχο στα στοιχεία που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, όπως είναι ο αριθμός του πλαισίου και του κινητήρα, ο αριθμός κυκλοφορίας, ο κυβισμός του κινητήρα και το όνομα και ποσοστό ιδιοκτησίας.

Τέλη κυκλοφορίας

Αρχικά κοιτάξτε αν υπάρχει κολλημένο το σήμα των τελών κυκλοφορίας (συνήθως στο εμπρός παρ μπριζ).  Κατόπιν ζητήστε την απόδειξη πληρωμής από την εφορία και βεβαιωθείτε αν τα στοιχεία είναι ίδια με αυτά του σήματος. Σε περίπτωση που δεν έχουν πληρωθεί τα χρεώνεται ο αγοραστής του μεταχειρισμένου.

Κάρτα ελέγχου καυσαερίων

Το αυτοκίνητο πρέπει να εφοδιάζεται κάθε χρόνο με Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ) μετά την συμπλήρωση του πρώτου έτους κυκλοφορίας, ενώ ισχύει για ένα χρόνο και πρέπει να ανανεώνεται.

Βιβλίο service

To βιβλίο service δείχνει αν έχει γίνει η συντήρηση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο κατασκευαστής. Ένα σωστά ενημερωμένο βιβλίο service ανεβάζει παράλληλα την τιμή μεταπώλησης.

ΚΤΕΟ

Τα μεταχειρισμένα οχήματα άνω των πέντε ετών κατά βάση θα πρέπει να έχουν περάσει KTEO (στα 4 χρόνια μετά την αγορά τους και μετά κάθε 2 χρόνια), ή να πλησιάζει η ημερομηνία για τον έλεγχό τους. Αυτό είναι εύκολο να διαπιστωθεί, αρκεί να κοιτάζετε στη πίσω πινακίδα ή στο εμπρός παρ μπριζ το σχετικό αυτοκόλλητο που τοποθετείται, καθώς και τα έγγραφα τα οποία το πιστοποιούν.

Έλεγχος αυτοκινήτου

Χιλιομετρητής

Δείτε αν συμβαδίζουν τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον χιλιομετρητή με αυτά που έχουν σημειωθεί στο βιβλίο service. Αν δεν υπάρχει βιβλίο service και τα χιλιόμετρα που φαίνονται να έχουν διανυθεί είναι πολύ λιγότερα από το μέσο όρο (περίπου 15.000 το χρόνο), τότε ενδέχεται να έχει «γυρίσει» το κοντέρ.

Λάδια στον κινητήρα

Ελέγξτε τις φλάτζες στο καπάκι του κινητήρα και στο κιβώτιο ταχυτήτων για τυχόν διαρροές, καθώς τυχόν επισκευή είναι δαπανηρή. Επίσης αφαιρέστε το δείκτη λαδιού και εξετάστε αν υπάρχουν ίχνη νερού ή ρινίσματα σιδήρου, στοιχεία που μαρτυρούν ελλιπή στεγανότητα και έντονες τριβές.

Συμπλέκτης

Μία από τις φυσιολογικές φθορές είναι ο δίσκος – πλατώ, ο οποίος είναι άμεσα συναρτώμενος από τα χιλιόμετρα τα οποία έχουν διανυθεί και τον τρόπο χρήσης του πεντάλ του συμπλέκτη. Αν το πεντάλ απομονώνει ψηλά και είναι σκληρό στο πάτημα τότε κατά πάσα πιθανότητα ο δίσκος είναι «φαγωμένος» και το κόστος αντικατάστασης είναι αυξημένο. 

Σύστημα διεύθυνσης

Κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου ελέγξτε αν στην ευθεία το τιμόνι έχει «τζόγο» ή αν το αυτοκίνητο «τραβάει» δεξιά ή αριστερά. Η πιο πιθανή αιτία είναι οι τροχοί να χρειάζονται ευθυγράμμιση, αλλά και κακή επισκευή ύστερα από σφοδρή σύγκρουση. Αν κατά την περιστροφή του παρατηρούνται θόρυβοι και κραδασμοί τότε υπάρχει πιθανή βλάβη στην κρεμαγέρια ή στα ημιαξόνια.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Δοκιμάστε τις ταχύτητες κάνοντας συχνές εναλλαγές. Αν «κουμπώνουν» δύσκολα ή ενώ όταν είναι επιλεγμένη «πετάγεται» χωρίς λόγο τότε είτε έχει βλάβη το κιβώτιο ταχυτήτων, είτε ο δίσκος του συμπλέκτη. Η επισκευή σε κάθε περίπτωση είναι ακριβή.

Ελαστικά

Κάντε έλεγχο στο πέλμα για να δείτε την φθορά του ελαστικού, ενώ παράλληλα ελέγξτε και την ημερομηνία κατασκευής γιατί με το πέρασμα του χρόνου η γόμα σκληραίνει. Αν η φθορά είναι έντονη στα πλαϊνά τμήματα, αυτό δηλώνει επιθετική οδήγηση ή στην καλύτερη περίπτωση ευθυγράμμιση.

Αρμοί αμαξώματος

Κοιτάξτε αν οι αρμοί του αμαξώματος είναι ίδιοι μεταξύ τους. Για παράδειγμα αν ο αρμοί του καπό με τα φτερά είναι διαφορετικοί μεταξύ τους, τότε υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει τρακάρει το όχημα και να μην έχει επισκευαστεί σωστά. Επίσης δείτε αν οι πόρτες δεν κλείνουν εύκολα.

Χρώμα αμαξώματος

Αν υπάρχουν τονικές διαφορές μεταξύ των τμημάτων του αμαξώματος τότε σίγουρα έχει γίνει επισκευή. Ελέγξτε αν υπάρχουν «δάκρυα» στο χρώμα, τις τσιμούχες αν έχουν σημάδια από βαφή, ενώ κοιτάξτε ίχνη στην γυαλάδα του χρώματος από στοκάρισμα. 

Στεγανότητα αμαξώματος

Κοιτάξτε πρώτα την επένδυση της οροφής αν έχει κηλίδες από υγρασία (συνήθως εκεί που βρίσκεται η κεραία). Παράλληλα σηκώστε τη μοκέτα του χώρου αποσκευών για να δείτε τυχόν ίχνη σκουριάς. Επίσης ελέγξτε τα λάστιχα στις πόρτες και τα παράθυρα.  

Σκουριά

Οι θόλοι των τροχών, τα μαρσπιέ και το κάτω τμήμα του αμαξώματος είναι τα πιο «ευαίσθητα» σημεία για εμφάνιση σκουριάς, ειδικά αν έχει γίνει κάποια επισκευή μετά από σύγκρουση.

Φθορές εσωτερικού

Στην περίπτωση που στο κοντέρ αναγράφονται λίγα χιλιόμετρα και η στεφάνη του τιμονιού, ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα διάφορα χειριστήρια και το κάθισμα του οδηγού παρουσιάζουν έντονες φθορές τότε είναι μάλλον σίγουρα ότι τα πραγματικά χιλιόμετρα είναι πολλά περισσότερα.

Δείτε επίσης: Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Get it on Google Play Download on the App Store