Δοκιμή Chevrolet Aveo 1.3 Diesel 95PS (6ΜΤ)

Το μοντέρνο και πολύ ελκυστικό σχεδιαστικά 5θυρο Chevrolet Aveo γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.3 λίτρων καθώς αφ’ενός διατηρεί τον συνολικά καλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και αφ’ετέρου καθίσταται πιο σβέλτο, οικονομικότερο σε κατανάλωση και περισσότερο ευχάριστο στη χρήση από το βενζινοκίνητο Aveo των 1.4 λίτρων. Παράλληλα, με το diesel μηχανικό σύνολο των 1.3 λίτρων απόδοσης 95 ίππων υπάρχουν δύο επιλογές, αυτή με το 6τάχυτο κιβώτιο της δοκιμής και η ECO με 5τάχυτο κιβώτιο, οι οποίες παρουσιάζουν αρκετές διαφορές μεταξύ τους σε επιδόσεις, τιμή και κατανάλωση, όπως θα δείτε στην σχετική ανάλυση που ακολουθεί παρακάτω.

Εξαιρετικός ο diesel των 1.3 λίτρων με τους 95 ίππους

Ο κινητήρας που εφοδιάζει το Aveo είναι ο γνωστός Multijet ΙΙ του ομίλου Fiat, ο οποίος στην έκδοση των 95 ίππων μας άφησε για άλλη μια φορά τις καλύτερες εντυπώσεις. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για το καλύτερο σε λειτουργία και απόδοση μηχανικό σύνολο σε αυτή την κλίμακα κυβικών. Έτσι και στο Aveo αυτό το μηχανικό σύνολο παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας όντας ελαστικό και ζωντανό από τις πολύ χαμηλές στροφές και με θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του με οποιαδήποτε επιλεγμένη σχέση στο 6τάχυτο κιβώτιο με την πυκνή διάταξη. Οι επιδόσεις που προσφέρει και η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι σβέλτες, ενώ ο θόρυβος που παράγει και οι κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό γίνονται αισθητοί αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Πολύ καλή λειτουργία παρουσιάζει και το σύστημα start/stop, καθώς είναι άμεσο κατά την εκκίνηση και μειώνει και αυτό με την σειρά του την κατανάλωση καυσίμου.

1.3 diesel 95PS ECO με 5 ταχύτητες ή το 6τάχυτο;

Όπως αναφέρουμε στην εισαγωγή της δοκιμής, το Aveo 1.3 diesel 95 PS διατίθεται σε εκδόσεις με 5τάχυτο κιβώτιο και με 6 σχέσεων, παρουσιάζοντας μεταξύ τους αρκετές διαφορές σε επιδόσεις, κατανάλωση και τιμή. Η έκδοση ECO με το 5τάχυτο κιβώτιο και αυτή με το 6τάχυτο εκπέμπουν αντίστοιχα 95/108 γρ./χλμ. CO2, επιταχύνουν στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7/12,6 δλ., στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 10,1/8,7 δλ., στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 16,4/13,4 δλ. και η κατανάλωση ανέρχεται στα 3,6/4,1 λτ./100 χλμ. Επίσης, το 6τάχυτο διαθέτει ελαφρώς περισσότερη ροπή (210 Nm έναντι 190 Nm το ECO).

Από πλευράς τιμών το Aveo 1.3 diesel ECO κοστίζει από 14.960 ευρώ με την έκπτωση των 1.520 ευρώ (14.000 ευρώ και με απόσυρση), ενώ η 6τάχυτη έκδοση ξεκινά από τα 14.480 ευρώ με την έκπτωση των 1.900 ευρώ (13.520 ευρώ και με απόσυρση) και πληρώνει 97 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Ξεχωριστό και άνετο το καλοφτιαγμένο εσωτερικό του

Η εικόνα στο εσωτερικό δεν εμφανίζει διαφορές σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και μόνο οι παρατηρητικοί θα δουν ότι οι κόκκινες ενδείξεις στο στροφόμετρο του εντυπωσιακού πίνακα οργάνων ξεκινούν «νωρίτερα» από τις 4.500 σ.α.λ. (6.500 σ.α.λ. στο 1.4). Ο διάκοσμος είναι μοντέρνος και ευχάριστος, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά τη χρήση σκληρών υλικών, με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή. Οι χώροι είναι άνετοι για όλους τους επιβάτες, με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 290 λίτρων, τιμή αρκετά καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Εντυπωσιακό για αυτή την κατηγορία είναι και το νέο σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας MyLink που εφοδιάζει το Aveo και συνδέεται εύκολα με το smartphone σας, του οποίου τις λειτουργίες μπορείτε πλέον να διαχειριστείτε από την 7 ιντσών touch screen οθόνη του συστήματος. Το MyLink προσφέρει επίσης κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης BringGo, φωνητική αναγνώριση (Siri) και Internet radio. 

Εστιασμένο κυρίως στην άνεση στο δρόμο

Το Aveo 1.3 diesel δε διαφέρει ιδιαίτερα σε οδηγικό επίπεδο σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του παραμένοντας άνετο αρχικά μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του, αλλά αρκετά πιο ευκολοδήγητο σε όλες τις συνθήκες. Το αμάξωμα επιδεικνύει καλή σταθερότητα στην ευθεία ενώ και οι κλίσεις σε δρόμο με στροφές δεν είναι μεγάλες επιτρέποντας έτσι στο Aveo να κινηθεί σβέλτα. Η ελκτική πρόσφυση είναι σαφώς πιο περιορισμένη εξαιτίας της σημαντικά περισσότερης ροπής του diesel κινητήρα (210/1.750 έναντι 130/4.000 το 1.4 βενζίνης), όμως η πλευρική που είναι και η πιο σημαντική δεν δείχνει να «χάνεται» εύκολα και έτσι το Aveo παραμένει ουδέτερο και ασφαλές οδηγικά. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά και σε αίσθηση και σε απόδοση, ενώ το τιμόνι αν και έχει αυτή την τεχνητή αίσθηση που πλέον αρχίζουμε και συνηθίζουμε στα νέα αυτοκίνητα, δεν παύει να μας ενοχλεί κυρίως σε δρόμους με στροφές, λόγω και της ελαφριάς του αίσθησης.

(+) Απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, κατανάλωση, σχεδίαση μέσα-έξω, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, παθητική ασφάλεια, άνεση ανάρτησης

(-) Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, μειωμένη ελκτική πρόσφυση υπό πίεση 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
210/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
174
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
97,2
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 256 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 200 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.039
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.517
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.525
Βάρος (κιλά)
1.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
290
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
54%
Επικουρικά συστήματα
93%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.480
Get it on Google Play Download on the App Store