Δοκιμή Alfa Romeo Giulia 2.0 λτ. 280 hp Veloce Q4

6

Η Alfa Romeo Giulia είναι ένα από τα αυτοκίνητα που προκαλούν στο πέρασμά τους και όχι άδικα, καθώς η εμφάνισή της αλλά και το έμβλημα της μάρκας σημαίνουν πολλά. Η γκάμα της όμως παρουσίαζε ένα κενό, καθώς από τις «απλές» 2.0 λτ. βενζινοκίνητες εκδόσεις των 200 ίππων, καταλήγαμε στην Quadrifoglio με τον 2.9 λτ. των 510 ίππων. Πλέον, το χάσμα αυτό έρχεται να γεφυρώσει η έκδοση Veloce.

Αυτή έχει και πάλι 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα, μόνο που στην δική της περίπτωση αποδίδει 280 ίππους, ενώ συνεργάζεται και με σύστημα τετρακίνησης Q4. Όσον αφορά στην τιμή της, αυτή ξεκινά από τα 56.000 ευρώ και συνοδεύεται από υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας. Μάλιστα διατίθεται και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 2.2 λτ. κινητήρα απόδοσης 210 ίππων και τιμή από 55.000 ευρώ.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Alfa Romeo

Ξεχωρίζει στις λεπτομέρειες

Οι Alfisti σίγουρα ξέρουν καλά τι σημαίνει Veloce, καθώς πρόκειται για μία ονομασία που έκανε την παρθενική της εμφάνιση στην γκάμα της μάρκας το 1962 και συγκεκριμένα στην Giulia Spider. Σήμερα έρχεται να συνοδεύσει και πάλι την Giulia στην πλέον ολοκληρωμένη, γήινη εκδοχή της αν μπορούμε να το πούμε έτσι. Όπως είναι λογικό, η Alfa Romeo δεν πείραξε την εμφάνιση της Giulia, η οποία έχει διατηρήσει την φυσική της ομορφιά, ξεχωρίζει όμως από τις υπόλοιπες εκδόσεις στις λεπτομέρειες. Αυτές είναι τα σήματα Veloce στα εμπρός φτερά, ο μεγάλος αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος συνοδεύεται από σπόιλερ και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης. Οι διαστάσεις του αμαξώματος πάντως δεν έχουν αλλάξει. Το μήκος του παραμένει στα 4.643 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του είναι το ίδιο φυσικά με αυτό των απλών εκδόσεων στα 2.820 χλστ.

Θες να μείνεις μέσα της

Η καμπίνα της Alfa Romeo Giulia δεν θα μπορούσε να μην ανταποκρίνεται στην ομορφιά του αμαξώματος. Ανοίγοντας την πόρτα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα τιμόνι που παραπέμπει σε… Ferrari, χάρη στο μπουτόν εκκίνησης που είναι ενσωματωμένο επάνω του και υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι γραμμές του ταμπλό είναι καθαρές και λιτές, τα υλικά είναι πολύ καλά (πλην κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων) και η συναρμογή σε πείθει. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, ο περιστροφικός διακόπτης προσθέτει πόντους στην πολύ καλή εργονομία και το χειριστήριο για το D.N.A. (με τα τρία προγράμματα οδήγησης) είναι εύκολα προσβάσιμο. Μοναδική εργονομική παραφωνία τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι τα οποία είναι σταθερά και μπορεί να διευκολύνουν τις αλλαγές σε γρήγορη οδήγηση και με το τιμόνι σε μεγάλη κλίση, εμποδίζουν όμως τη χρήση των χειριστηρίων για φλας και υαλοκαθαριστήρες (χρειάζεται μία μικρή εξοικείωση, μέχρι να συνηθίσεις τις αποστάσεις και να μην πέφτουν τα δάχτυλά σου σε λάθος σημείο).

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και χαμηλή όσο πρέπει. Όσον αφορά στους χώρους της Giulia, τέσσερις ενήλικες δεν θα έχουν θέμα, με το πίσω κάθισμα να είναι ακόμη και για τρεις ικανοποιητικό, αλλά το μεγάλο τούνελ μετάδοσης κίνησης περιορίζει τον μεσαίο πίσω επιβάτη σε μεγάλες μετακινήσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 480 λίτρα, τιμή που δεν αφήνει χώρο σε παράπονα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Η Giulia Veloce έχει μεγάλη καρδιά

Όπως προείπαμε, κάτω από το καπό της Giulia Veloce της δοκιμής μας, η Alfa Romeo έχει τοποθετήσει τον 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα απόδοσης 280 ίππων. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα. Είναι αλουμινένιο με άμεσο ψεκασμό και φυσικά συνοδεύεται από τούρμπο. Η μέγιστη ιπποδύναμή του αποδίδεται στις 5.250 σ.α.λ. και τα 400 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ. Οι επιδόσεις της είναι καταιγιστικές, καθώς με το πρόγραμμα Dynamic επιλεγμένο στο DNA, η Giulia χρειάζεται 5,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα. Από την άλλη, η μέση κατανάλωσή της είναι στα 9,5 λίτρα σε πραγματικές συνθήκες, ενώ εκπέμπει 148 γρ./χλμ. Όσον αφορά στην τετρακίνησή της, το σύστημα Q4 σε κανονικές συνθήκες μεταδίδει το σύνολο της ροπής στο πίσω διαφορικό, αλλά όταν το σύστημα θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη μπορεί να στείλει ως και 60% της ροπής στοn εμπρός άξονα. Στην πράξη, μοτέρ, ανάρτηση και κιβώτιο συνυπάρχουν αρμονικά και δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο. Ο κινητήρας είναι γεμάτος από χαμηλά και μέχρι τον κόφτη σχεδόν, οι αλλαγές από το κιβώτιο είναι ακαριαίες και η τετρακίνηση σε γεμίζει σιγουριά. Δυστυχώς, για τις «μικρότερες» Giulia δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Η Veloce παίζει μπάλα σε άλλη κατηγορία.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Απολαυστική σε κάθε διαδρομή

Όταν ακούς πως σε αυτή την έκδοση η Giulia είναι τετρακίνητη και έχει ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας) το οποίο δεν απενεργοποιείται, τότε σίγουρα το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι πως «there is no party»… Γρήγορα όμως η Giulia Veloce θα σε διαψεύσει, αφού από τα πρώτα χιλιόμετρα θα σε κερδίσει με τον τρόπο που το μοτέρ αποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού, με την προθυμία της να επιταχύνει και με τον τρόπο που η ανάρτηση αν και σφικτή, σαρώνει τον δρόμο, φιλτράροντας παραπάνω από ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση σε προκαλεί να πειραματιστείς με το επιθυμητό στήσιμο του αυτοκινήτου. Η Giulia Veloce είναι ένα εξαιρετικά στημένο αυτοκίνητο, η ανάρτηση του οποίου το κρατά βιδωμένο στο πάτωμα και δουλεύει υπερωρίες προκειμένου να μην επιτρέπει κλίσεις και να προσφέρει άμεσες αντιδράσεις. Φυσικά θα ήταν παράλειψή μας να μην αναφερθούμε και στο υπέροχο πλαίσιο, που κάνει τη δουλειά της ανάρτησης αρκετά πιο εύκολη. Όσον αφορά στην τετρακίνηση, αυτή είναι πραγματικά «ο άνθρωπος πίσω από της κάμερες» ή «αφανής ήρωας» με άλλα λόγια.

Το σύστημα Q4 λαμβάνει διαρκώς δεδομένα από ανάρτηση, γκάζι, κιβώτιο, τιμόνι και αναλόγως κατανέμει την ροπή, κάνοντας έτσι τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη και σε ακραίες συνθήκες πιο εύκολο και προβλέψιμο. Παρόλα αυτά όπως και στην περίπτωση της πισωκίνητης Giulia έτσι και σε αυτή, δεν μπορούμε να μην εκφράσουμε τα παράπονά μας στην ιταλική μάρκα, που δεν δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να απενεργοποιήσει το ESP. Στάση ευθύνης θα μου πείτε και έχετε δίκιο… Όμως, στερεί την χαρά της οδήγησης, σε όσους τουλάχιστον μπορούν να την απολαύσουν.

(+) εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, ποιότητα καμπίνας, εξοπλισμός, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, επιδόσεις, αίσθηση τιμονιού, λειτουργία ανάρτησης, φρένα

(–) Τούνελ μετάδοσης στην καμπίνα, ESP που δεν απενεργοποιείται, περιορισμένο εύρος ρύθμισης εσωτερικού καθρέφτη, τιμή, μεγάλος κύκλος στροφής

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.995
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
280/5.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
240
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
148
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
273,8
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.643
Πλάτος (χλστ.)
1.860
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.820
Βάρος (κιλά)
1.605
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
98%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
56.000