Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line

6

H κατηγορία των premium μικρών αυτοκινήτων γνωρίζει άνθηση και το Audi A1 1ης γενιάς έχει διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο σε αυτό. Το Ίνγκολσταντ, ωστόσο, γνωρίζει τα μειονεκτήματα του μικρότερου μοντέλου του, τα οποία έρχεται να εξαλείψει το ολοκαίνουργιο Α1 και να στοχεύσει κατευθείαν στην κορυφή!

Κάτι που κάνει η τιμολογιακή του τοποθέτηση, όντας ένα από τα ακριβότερα μοντέλα του segment. Η έκδοση S line με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic της δοκιμής, αγγίζει τις 26.000 ευρώ (25.890 ευρώ). Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλήρης, τόσο από πλευράς άνεσης όσο και ασφάλειας, ενώ το αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακό οπτικό πακέτο δημιουργεί ένα ξεχωριστό σύνολο. Ξεχωρίζουν τα μπάκετ καθίσματα, οι 18άρες ζάντες αλουμινίου, οι σπορ προφυλακτήρες και ανάρτηση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας. Το φθηνότερο Α1 με τον 1.000άρη TFSI στα 116 άλογα κοστολογείται στις 22.200 ευρώ, ενώ οι αγοραστές μπορούν να ξεκινήσουν κάτω από τις 20.000 (19.950 ευρώ) για τη βασική έκδοση 25 TFSI, με τον 1.0 TFSI των 95 ίππων.

Εντυπωσιακή εμφάνιση, με επιρροές από Quattro και TT RS

Αν ισχύει πως η πρώτη εντύπωση είναι και η σημαντικότερη για την αρχή μιας σχέσης, τότε το νέο A1 πάει κατευθείαν για… γάμο! Ειδικότερα στην έκδοση S line, με το πακέτο προφυλακτήρων, ζαντών, διχρωμίας και των φώτων ημέρας LED, τα κεφάλια δεν σταματούν να γυρνούν.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS DSG

Όλα τα A1 χαρακτηρίζονται από τους αεραγωγούς στην ένωση καπό-Singleframe μάσκας, μια ωδή στο Sport Quattro του 1983 – του αυτοκινήτου που αποτέλεσε τη βάση για το επικό S1, που θέρισε τον ανταγωνισμό στο Group B. Οι παραπομπές στα «πολυβόλα» της Audi δεν σταματούν στα παρελθόν, περιλαμβάνοντας το TT RS, μέσα από τις ζάντες αλουμινίου που μοιράζονται το σχέδιο με το κορυφαίο ΤΤ. Η διαμόρφωσή τους, ωστόσο, θέλει λίγο προσοχή καθώς εξέχουν ελαφρώς του ελαστικού, καθιστώντας το κατέβασμα του καθρέπτη στο παρκάρισμα επιβεβλημένο, προκειμένου να αποφευχθούν επαφές με το πεζοδρόμιο.

Ντιζάιν και ποιότητα εντός, αλλά όχι παντού

Το «οφθαλμόλουτρο» συνεχίζεται εντός, με τα μπάκετ καθίσματα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να κεντρίζουν μονομιάς τα βλέμματα. Η οθόνη αφής του ΜΜΙ με την έντονη κλίση προς τον οδηγό, στην οποία μπορείς να ζωγραφίσεις τον σταθμό του ραδιοφώνου που θες να μεταβείς, και το flat-bottom τιμόνι συμπληρώνουν την οπτική πανδαισία.

Η ποιότητα των υλικών θα ήταν άμεμπτου κριτικής, αν το υλικό που χρησιμοποιείται στο πάνω μέρος του ταμπλό έβρισκε τον δρόμο για περισσότερα μέρη (όπως χαμηλότερα στην κονσόλα και το πάνω μέρος των θυρών). Φυσικά η συναρμογή είναι κορυφαίου επιπέδου, όπως και η εργονομία – με μοναδικό «φάουλ» την τοποθέτηση του διακόπτη για τον χειρισμό της έντασης της φωνής μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, σε σημείο πρακτικά αόρατο για τον οδηγό και δυσπρόσιτο.

Η οδηγοκεντρική και σπορ προσέγγιση δε ζημιώνουν τους χώρους των επιβατών, οι οποίοι επωφελούνται των επιπλέον 94 χλστ. στο μεταξόνιο σε σχέση με το πρώτο Α1, με το συνολικό μήκος να ανέρχεται στα 4.029 χλστ. Πίσω από ψηλό οδηγό τα πόδια θα ακουμπήσουν στην πλάτη, όμως ο γενικότερος αέρας για αυτά και το κεφάλι δεν θα προβληματίσει 2 επιβαίνοντες στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών είναι επαρκέστατος, με 335 λίτρα και γάντζους για την πρόσδεση αντικειμένων.

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά, πολύ καλός συνδυασμός μοτέρ-κιβωτίου

Αφού βρεις εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης στο εξαιρετικό μπάκετ, μένει να εξερευνήσεις τους ισχυρισμούς των Γερμανών για την οδηγοκεντρικότητα και τον σπορ χαρακτήρα.

Ο διακόπτης Drive Select στο Dynamic, λοιπόν, με το 7αρι DSG να μπαίνει στην λειτουργία Sport και το γκάζι να αποκτά πιο κοφτερή αίσθηση. Οι 116 ίπποι στις 5-5.500 σ.α.λ. και τα 200 Nm ροπής μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ. συνδυάζονται αρμονικά με την κλιμάκωση του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 9,4 δλ. Ο 1.0 TFSI δεν ενοχλεί με κραδασμούς και 3κύλινδρα κροταλίσματα, απόρροια της πολύ καλής ηχομόνωσης της καμπίνας, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι σε αντίστοιχα επίπεδα, ιδιαίτερα αναλογιζόμενοι την διάσταση των τροχών (215/40 R18) και την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης.

Διαβάστε επίσης: Νέα Audi S6 και S7 TDI με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή

Το A1 30 TFSI διατηρεί με χαρακτηριστική ευκολία την φόρα του εντός στροφής, με το τιμόνι να προσφέρει επαρκή πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα των εμπρός τροχών και τον συνδυασμό αμορτισέρ-ελατηρίων να ελέγχουν άκοπα τις κινήσεις του αμαξώματος. Η κλίση είναι μικρή, το εμπρός μέρος βιδωμένο στην άσφαλτο και το πίσω ακολουθεί, με μια ωραία κίνηση στην τιμονιά ή το φρενάρισμα μέχρι βαθιά στην στροφή – τουλάχιστον μέχρι να επέμβει (διακριτικά, είναι η αλήθεια) και να σου κόψει την όρεξη για περισσότερες συγκινήσεις. Γενικά, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι το πλαίσιο ζητά παραπάνω άλογα – τα 150 του 1.500αρη τούρμπο στο 35 TFSI, δηλαδή.

Το κιβώτιο αλλάζει ταχύτατα σχέσεις, αλλά δεν κρατάει την επιλεγμένη ψηλά ούτε στο Sport Mode, ούτε στο χειροκίνητο. Αυτό που κάνει είναι να μένει στην ταχύτητα περισσότερη ώρα, ανεβάζοντας την κατανάλωση. Οπότε το στάνταρ πρόγραμμα είναι καλύτερο πρόγραμμα, ενώ και το Efficiency δεν ζημιώνει την αίσθηση του γκαζιού, ούτε προκαλεί ραθυμία στο κιβώτιο. Παράλληλα η κατανάλωση μένει στα 7 λίτρα/100 χλμ. όταν οδηγείς κανονικά, ανεβαίνοντας στα διόλου φυσιολογικά 8,9 σε συνθήκες «κυνηγητού».

Τα φρένα είναι σεμιναριακού επιπέδου, τόσο στην αίσθηση του πεντάλ όσο και στην απόδοση. Ακόμα και σε κατάβαση οριακού ρυθμού, οι αποστάσεις μένουν σταθερές και η σιγουριά που εμπνέουν ακλόνητη.

Όταν πέσουν οι παλμοί, εκτιμάς το ποιοτικό πέρασμα πάνω από το τσαλακωμένο οδόστρωμα. Παρά το σκληρότερο setup, η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες, αν και κάποια κοψίματα διαφεύγουν του ημιάκαμπτου άξονα.

Δείτε ακόμη: Audi A1 και Q2 σε πιο οικονομικές τιμές

+ Εμφάνιση, φρένα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου, χώρος αποσκευών

– Τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000 – 3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
110
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.029
Πλάτος (χλστ.)
1.740
Ύψος (χλστ.)
1.433
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.563
Βάρος (κιλά)
1.125
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
335
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.200