Δοκιμή BMW 330i Sedan 258 PS

9

Αναμφίβολα αν σε κάποιον τυχαίο στο δρόμο του πεις «3άρα», θα σου πει αυθόρμητα… BMW! Τόσο συνυφασμένη είναι η Σειρά 3 με την βαυαρική μάρκα, η οποία τώρα μας προσφέρει την 3αρα στην 7η και στην καλύτερη, ως φαίνεται, γενιά της!

Όπως αναφέρει και η BMW, η νέα Σειρά 3 σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στη σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW, με καθαρά σχήματα που εμπλουτίζουν το δυναμισμό του μοντέλου, προσφέροντας μια άκρως δυναμική εμφάνιση. Εμείς δοκιμάζουμε την 330i με τον κινητήρα των 2.0 λίτρων και απόδοσης 258 ίππων, με τιμή απόκτησης που ξεκινάει από τα 49.100 ευρώ. Βασικό μοντέλο βενζίνης είναι η 320i, με τον 2λιτρο κινητήρα 184 ίππων με τιμή από 43.750 ευρώ. Σε ότι αφορά τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, εκεί ξεκινάμε με την 318d με 150 ίππους από τον 2λιτρο κινητήρα και τιμή από 41.950 ευρώ, ενώ υπάρχει και η 320d με 190 ίππους και τιμή 46.250 ευρώ. Διαθέσιμη είναι όμως και η έκδοση xDrive με τιμή από 52.300 ευρώ. Κορυφαία έκδοση στη diesel γκάμα είναι η 330d, όπου χάρη στον 3λιτρο κινητήρα πετρελαίου, ο οδηγός απολαμβάνει 265 ίππους, αρκεί να καταβάλει το αντίτιμο των 57.850 ευρώ.

Δείτε ακόμη: Σαγηνευτική η νέα BMW 8 Gran Coupe

Δυναμισμός και πολυτέλεια σε ένα!

Η νέα Σειρά 3 ενσωματώνει τη σχεδιαστική ταυτότητα της BMW και έτσι διακρίνεται για το δυναμικό και πολυτελές αμάξωμα. Η νέα BMW Σειρά 3, πατάει στην πλατφόρμα CLAR, η οποία αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής, αλλά και από αλουμίνιο, συνδυασμός που μειώνει κατά πολύ το βάρος του αμαξώματος, παρά το γεγονός πως το νέο βαυαρικό sedan διαθέτει αυξημένες διαστάσεις, συγκριτικά με το μοντέλο που αντικατέστησε. Έτσι είναι 76 χλστ. πιο μακριά, ενώ και το φάρδος είναι αυξημένο κατά 16 χλστ. κι ως αποτέλεσμα έχουμε ένα αρκετά σπορτίφ και επιβλητικό μοντέλο, με τη σχεδίαση να εμπνέεται από τις γραμμές της μεγαλύτερης Σειρά 5. Ο πιο σπορ χαρακτήρας της 330i, τονίζεται από τους νέους και σαφώς πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, αλλά και από τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Το πίσω μέρος της Σειράς 3, είναι εξίσου όμορφο, όπου και ενσωματώνονται τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, τα οποία «κουμπώνουν» εξαιρετικά με την ελαφρώς ανασηκωμένη πόρτα (για αεροδυναμικούς λόγους) του χώρου αποσκευών.

Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε τις νέες BMW Σειρά 3 και Z4 Roadster

Εσωτερικό πολυτελείας κι άνετο

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας αποτυπώνεται στη σαφή διάταξη των επιφανειών, στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 3. Η καμπίνα διακρίνεται για την ευρυχωρία της, ενώ το οδηγοκεντρικό cockpit, αυξάνει το βαθμό συγκέντρωσης του οδηγού στο δρόμο. Ο πίνακας οργάνων πλέον είναι ψηφιακός, με τη διάστασή του να εξαρτάται από το επίπεδο του εξοπλισμού, όπως και η οθόνη του συστήματος infotainment. Εμείς χαρήκαμε τις 12,3 και 10,25 ίντσες αντίστοιχα, με τις οθόνες να είναι ευανάγνωστες και να παρέχουν πλούσια πληροφόρηση χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού, σε συνδυασμό με το νεότερο σύστημα πολυμέσων iDrive 7.0. 

Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα της 330i είναι εξαιρετικά, ενώ σε κορυφαία επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα συναρμογής και το φινίρισμα. Ανέκαθεν τα μοντέλα της BMW διακρίνονται για την πιο… επιθετική θέση οδήγησης και η νέα 3άρα δεν ξεφεύγει από αυτή την πεπατημένη. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως, (κάθε σωματότυπος θα βρει τη βολή του) και κατεβαίνει όσο απαιτεί ο πιο επιθετικός οδηγός, ώστε τα μαλακά του μόρια να ξέρουν πότε πάει η ουρά του αυτοκινήτου να κάνει τα τερτίπια της. Συνδυαστικά με το υπέροχο τριάκτινο και με χοντρή στεφάνη τιμόνι, ο οδηγός γίνεται ένα με το αυτοκίνητο! Στα υπόλοιπα του εσωτερικού τώρα, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων είχε θετική επιρροή και στους προσφερόμενους χώρους των επιβατών και ειδικότερα για τα κεφάλια των πίσω, που πλέον έχουν περισσότερο «αέρα». Σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών, αυτός είναι 480 λίτρα.

Κινητήρας πυροβόλο!

Πάμε στο ζουμί της δοκιμής μας τώρα! Κάτω από το μυώδες καπό υπάρχει ο 2λιτρος TwinPower Turbo κινητήρας, η ισχύς του οποίου αγγίζει τους 258 ίππους και η ροπή τα 400 Nm που είναι διαθέσιμα από τις μόλις 1.550 σ.α.λ.! Συνδυαστικά με το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές (0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ.) με την λειτουργία του κινητήρα να είναι βελούδινη και η δύναμή του να απλώνεται από το χαμηλό φάσμα στροφών έως και τον κόφτη! Βέβαια για να απολαύσετε ακόμα καλύτερα τις αρετές του κινητήρα, καλό θα ήταν να έχετε επιλέξει την ένδειξη Sport από τα προσφερόμενα προγράμματα οδήγησης, ώστε να χαρείτε άμεση απόκριση από το γκάζι, αλλά και μια πιο σπορτίφ χροιά από το μοτέρ. Στο δια ταύτα τώρα, εννοώντας το τομέα της κατανάλωσης, εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε στο trip computer 10,2 λτ./100 χλμ., σε μικτές συνθήκες οδήγησης, Νούμερο λογικό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Την οδηγείς όπως θες!

Πραγματικά αυτό που έχουν κάνει οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της BMW είναι μοναδικό. Έχουν δημιουργήσει ένα μοντέλο το οποίο από τη μία, μπορεί να σε μεταφέρει με άνεση και πολυτέλεια από το σημείο Α στο σημείο Β και από την άλλη είναι ικανό να σε κάνει να επιλέξεις την μεγαλύτερη και πιο φιδίσια διαδρομή για να απολαύσεις ως μυημένος οδηγός πλαίσιο, δύναμη και εξαιρετικό στήσιμο! Η ανάρτηση με τα τμήματα αλουμινίου κάνει φοβερή δουλειά (αποτελείται από διπλούς συνδέσμους εμπρός, πενταπλούς συνδέσμους πίσω), αλλά η πεμπτουσία κρύβεται στην τεχνολογία που ενσωματώνεται στα κινούμενα μέρη της. Εκεί υπάρχει μια εξαιρετικά σοφιστικέ διάταξη, όπου παθητικού τύπου αμορτισέρ ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων. Συνδυαστικά με την Adaptive M Suspension που εφοδιαζόταν το μοντέλο της δοκιμής μας, η 330i διέθετε ένα μοναδικό πάτημα. Σε μερικές μόνο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ήταν λίγο πιο ξερή η αντίδραση, αλλά το αποδίδουμε και στα χαμηλού προφίλ run flat ελαστικά.

Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, πρέπει να κοιτάξεις το κοντέρ για να πιστέψεις ότι πηγαίνεις με ταχύτητες αυτοφώρου, μιας και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η ηχομόνωση. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς μαζί σας, εμείς επιλέξαμε περισσότερο επαρχιακές διαδρομές, με έντονο στροφιλίκι. Αρχικά πήγαμε με γραμμές για να δούμε πως «κρατάει» και μαντέψτε: Η πρόσφυση είναι τέτοια που νομίζεις ότι η άσφαλτος ζαρώνει σαν χαλάκι στην έξοδο κάθε στροφής! Αφού κάναμε μερικά χιλιόμετρα σε αυτό το τέμπο, σβήσαμε τα ηλεκτρονικά και ξεκινήσαμε τα… χορευτικά! Πλαίσιο θεϊκό, τιμόνι εξαιρετικά επικοινωνιακό, όπου μας παρείχε συνεχή ενημέρωση για το που κοιτούν οι εμπρός τροχοί σε κάθε γωνία της πλαγιολίσθησης.

Δείτε ακόμη: Ήρθαν οι «βασικές» BMW Σειρά 3

Για να μην μακρηγορούμε όμως και κινδυνεύσουμε να γίνουμε γραφικοί, αναμφίβολα η νέα Σειρά 3 είναι ένα από τα καλύτερα μεσαία μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά. Συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολυτέλεια με το σπορ, χαρακτηριστικά τα οποία διανθίζονται και με έντονη δόση τεχνολογίας. Αλλά επειδή σε αυτή τη ζωή ότι πληρώσεις παίρνεις, μοναδικό μελανό σημείο το κόστος απόκτησης, που με το M πακέτο ξεφεύγει κατά πολύ. Οι έχοντες όμως μη διστάσετε…

(+) Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κινητήρας, επιδόσεις, φρένα

(-) Τιμή, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνης
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
258/5.000 - 6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/1.550 - 4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
158,4
Εμπρός ανάρτηση
Διπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.709
Πλάτος (χλστ.)
1.827
Ύψος (χλστ.)
1.442
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.851
Βάρος (κιλά)
1.480
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
49.100 ευρώ