Δοκιμή Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100

Το Citroen C4 Cactus όταν παρουσιάστηκε το 2014 προκάλεσε εντύπωση με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, ο οποίος σε άλλους άρεσε και σε κάποιους όχι, ειδικά με την προσθήκη των μεγάλων προστατευτικών Airbump στα πλαϊνά του αμαξώματος και στους προφυλακτήρες. Το νέο C4 Cactus έχει δεχτεί πολλές αλλαγές και βελτιώσεις σε τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και εξωτερικό σχεδιασμό, αποκτώντας μια πιο κομψή αλλά μοντέρνα αισθητική, ενώ αλλάζει και κατηγορία αφού πλέον η Citroen το τοποθετεί στα μικρομεσαία χάτσμπακ, αντικαθιστώντας το C4 το οποίο έχει σταματήσει να παράγεται.

Στην ελληνική αγορά το νέο Citroen C4 Cactus λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2018 και προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 14.850 ευρώ, χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις από το βασικό εξοπλισμό και με 5 χρόνια εγγύηση. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει τον 1.2 PureTech 82 και τους turbo 1.2 PureTech 110 (από 16.490 ευρώ) και 1.2 PureTech 130 (από 19.290 ευρώ). Στους ντίζελ προς το παρόν υπάρχει μόνο ο 1.6 BlueHDi 100 (από 16.800 ευρώ), ωστόσο το ερχόμενο φθινόπωρο θα προστεθεί ο ισχυρότερος BlueHDi 120 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT6.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Πιο κομψό εξωτερικά

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που έχουν γίνει στο αμάξωμα του C4 Cactus είναι πάρα πολλές και πλέον η αισθητική του είναι πιο κομψή. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος κυριαρχεί η ψηλά τοποθετημένη λεπτή μάσκα με τα φώτα ημέρας LED στις άκρες, πιο χαμηλά υπάρχουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, ο οβάλ αεραγωγός και η προστατευτική ποδιά του προφυλακτήρα. Από τα πλαϊνά αφαιρέθηκαν τα μεγάλα Airbump και τη θέση τους πήραν τα πιο διακριτικά Airbump χαμηλά στις πόρτες. Νέο σχεδιασμό διαθέτει και το πίσω άκρο με την πιο ουδέτερη αισθητική, όπου κυριαρχούν τα μεγαλύτερα παραλληλόγραμμα φανάρια. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα 31 συνολικά δυνατοτήτων εξατομίκευσης εξωτερικής διαμόρφωσης.

Μοντέρνο και άνετο εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του νέου Citroen C4 Cactus οι αλλαγές εστιάζονται στις νέες επενδύσεις και στα 5 πακέτα διαμόρφωσης (Standard, Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Grey και Hype Red με δερμάτινα καθίσματα). Σχεδιαστικά δεν έχει αλλάξει και χαρακτηρίζεται για το μινιμάλ προφίλ του και για τις δύο οθόνες, μία του πίνακα οργάνων και μία αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ιντσών. Σε αυτή έχουν συγκεντρωθεί όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου έτσι ώστε να εξοικονομηθεί χώρος και να τοποθετηθούν μόνο τα απαραίτητα χειριστήρια. Γεγονός που ίσως ενοχλήσει στην καθημερινή χρήση, αφού ο οδηγός θα πρέπει να ψάχνει συνέχεια στο μενού για να αλλάξει τις ρυθμίσεις του air condition, του ραδιοφώνου μέχρι και για να απενεργοποιήσει το σύστημα start/stop του κινητήρα. Επίσης, από την οθόνη του πίνακα οργάνων απουσιάζουν κάποιες βασικές ενδείξεις, όπως του στροφόμετρου και της θερμοκρασίας του κινητήρα.

Ωστόσο, έγιναν και κάποιες απαραίτητες προσθήκες που έλλειπαν από πριν, όπως είναι η αυτόματη λειτουργία των εμπρός ηλεκτρικών παραθύρων (τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ μόνο προς τα έξω) και η ρύθμιση του τιμονιού εκτός από το ύψος και σε απόσταση. Ποιοτικά, το εσωτερικό του C4 Cactus διαθέτει λεπτό μαλακό υλικό στην γκρι επιφάνεια του ταμπλό και σκληρά με σχετικά άγρια υφή στα υπόλοιπα τμήματα με καλή συναρμογή. Ο οδηγός (και οι υπόλοιποι επιβάτες) κάθονται πολύ αναπαυτικά στα καθίσματα με τη μέτρια στήριξη, που θυμίζουν πολυθρόνες και έχουν στη διάθεσή τους αρκετές θήκες, κάποιες από τις οποίες δεν είναι εύχρηστες (π.χ. κάτω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, στην κονσόλα και ρηχές ποτηροθήκες). Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό πλάτος και ικανοποιητικός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Το πορτ μπαγκάζ των 358 λίτρων διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, όμως το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό.

Υψηλή άνεση στο δρόμο

Το νέο Citroen C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής μάρκας που διατίθεται στην Ευρώπη με ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions (εκτός του 1.2 PureTech 82). Τα αμορτισέρ αυτά διαθέτουν δύο υδραυλικά στοπ (ένα για τη συμπίεση και ένα για την αποσυμπίεση), τα οποία εξαλείφουν το «τράνταγμα» που δημιουργείται όταν μια συμβατική ανάρτηση φτάνει στο τέλος της διαδρομής της. Στην πράξη γίνεται αυτό αντιληπτό, αφού δεν ακούγονται χτυπήματα από την ανάρτηση κατά το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες στην πλειοψηφία τους φιλτράρονται αποτελεσματικά, προσφέροντας υψηλή άνεση στους επιβάτες, αν και δεν λείπουν και κάποιες τάσεις πλεύσης.

Στις ευθείες το αυτοκίνητο δίνει την αίσθηση ότι κινείται πάνω σε ένα στρώμα αέρα, ενώ στις στροφές οι κλίσεις που εμφανίζονται είναι αισθητές, αλλά το αυτοκίνητο κρατάει πολύ καλά στο δρόμο ακόμα και υπό έντονη πίεση. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι ελαφρύ στους ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες και σφίγγει στις ευθείες, παρέχοντας την απαιτούμενη αίσθηση. Θετικά είναι και τα φρένα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ωστόσο θα προτιμούσαμε να υπήρχαν δίσκοι στους πίσω τροχούς αντί για ταμπούρα.

Δείτε ακόμη: Τα best seller SUV της ελληνικής αγοράς

Οικονομικός ο 1.600αρης ντίζελ κινητήρας

Την κίνηση του C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 αναλαμβάνει το γνώριμο μηχανικό σύνολο απόδοσης 99 ίππων και με ροπή 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., το οποίο κινεί με άνεση και κυρίως με οικονομία σε καύσιμο το ελαφρύ αμάξωμα των 1.080 κιλών. Το 8βάλβιδο αυτό ντίζελ μοτέρ εμφανίζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, όπου όμως δεν λείπουν κραδασμοί από την λειτουργία του. Οι επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα) και εν κινήσει είναι ικανοποιητικές, ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού ο θόρυβος κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα. Ο 5τάχυτος επιλογέας των ταχυτήτων έχει πολύ μακριές διαδρομές, ενώ επιθυμητή θα ήταν και μία ακόμα σχέση στο κιβώτιο. Σημαντικό προσόν του 1.6 BlueHDi 100 είναι οι λιγοστές απαιτήσεις του σε καύσιμο, καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ.

Νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει το νέο Citroen C4 Cactus βελτιώνουν με την σειρά τους τα 12 συνολικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Κάποια από τα σημαντικότερα είναι τα εξής (προαιρετικός εξοπλισμός): Active Safety Brake (Σύστημα Αυτόματης Πέδησης – λειτουργεί σε ταχύτητες από 5 έως 85 χλμ./ώρα), Speed Limit Recognition System and Recommendation (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), Lane Departure Warning System (Σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας – σε ταχύτητες πάνω από 60 χλμ./ώρα), Coffee Break Alert (Ειδοποίηση για στάση) και Blind Spot Monitoring System (Σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων).

(+): Άνεση ανάρτησης, κινητήρας, άνεση καθισμάτων, οδική συμπεριφορά, χώροι, πολλές θήκες, κατανάλωση, τιμή

(-): Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, πίσω παράθυρα ανοίγουν προς τα έξω, εργονομία οθόνης, απουσία στροφόμετρου

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
99/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
254/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.170
Πλάτος (χλστ.)
1.714
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.595
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
358
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.800
Get it on Google Play Download on the App Store