Δοκιμή Dacia Duster 1.5 dCi 110 hp 4×2

2

Το νέο Dacia Duster το οποίο μετρά λίγους μήνες στην Ελλάδα, αποτελεί το πιο οικονομικό σε τιμή SUV της αγοράς, ενώ έχει δεχτεί μια σημαντική και πλήρη αναβάθμιση σε κάθε επίπεδο, είναι αισθητά πιο σύγχρονο, ελκυστικό σχεδιαστικά και καλύτερο από το πρώτης γενιάς μοντέλο. Παρόλο τον εκσυγχρονισμό του και τη βελτιωμένη του συνολικά εικόνα, οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 13.670 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λτ. 115 hp και από 15.080 ευρώ με το ντίζελ 1.5 dCi 110 hp. Παράλληλα, οι εκδόσεις με τετρακίνηση κοστίζουν από 15.500 ευρώ και από 16.830 ευρώ αντίστοιχα (πατήστε εδώ για τον πλήρη τιμοκατάλογο). Επιπλέον, το νέο Duster συνοδεύεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές των αυτοκινήτων

Άνετο εσωτερικό με βελτιωμένη ποιότητα

Πλήρως ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Dacia Duster, τόσο σε σχεδιασμό, όσο σε ποιότητα κατασκευής. Αισθητικά κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες, καθώς και οι ψηλά τοποθετημένοι στο ταμπλό πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί. Ο πίνακας οργάνων είναι κομψός και ευανάγνωστος με τα μεγάλα αναλογικά όργανα και τις ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο, ενώ στο κέντρο της κονσόλας φιλοξενείται η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων (στάνταρ από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση). Ο οδηγός κάθεται σωστά και αναπαυτικά στο μαλακό κάθισμα, δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία και έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Ποιοτικά τα σκληρά πλαστικά είναι και αυτά με την σειρά τους βελτιωμένα τόσο σε ποιότητα, όσο και σε συναρμογή. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού του νέου Duster ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, όπως και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο με τετραγωνισμένο σχήμα και με μεγάλο άνοιγμα πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων.

Εξαιρετικά άνετο στο δρόμο

Η αναβάθμιση που έχει δεχτεί το νέο Duster γίνεται άμεσα αισθητή και στο δρόμο, αφού έχει παραμείνει πάρα πολύ άνετο, ενώ έχει βελτιωθεί σημαντικά η οδική του συμπεριφορά και η ηχομόνωση. Η ανάρτησή του διαθέτει ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού περνά πάνω από τις λακκούβες και διάφορες κακοτεχνίες και μπαλώματα της ασφάλτου χωρίς οι επιβάτες να ενοχλούνται. Εξίσου άνετα κινείται και σε κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές χάρη και στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (210 χλστ.), μέχρι βέβαια εκεί που θέτει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης. Εκεί το Duster 4×4 είναι σε θέση να υπερπηδήσει διάφορα εμπόδια χάρη και στην αποτελεσματική 4κίνηση. Στο ταξίδι το Duster μετακινεί ξεκούραστα τους επιβάτες του και είναι αρκετά πιο «ήσυχο» από πριν, αλλά και πιο σταθερό. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος έχουν μειωθεί και ο οδηγός λαμβάνει καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο όμως είναι αρκετά ελαφρύ.

Πολιτισμένος και πολύ οικονομικός ο 1.5 dCi 110 hp

Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λτ. με απόδοση 110 ίππων και ροπή 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ταιριάζει τέλεια στο αμάξωμα του Duster. Το μηχανικό αυτό σύνολο αρχικά κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη του λειτουργία χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους να περνούν στο εσωτερικό. Η πλούσια ροπή που αποδίδεται από τις χαμηλές στροφές ευνοεί σημαντικά την ελαστικότητα, το τράβηγμα και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ανεξαρτήτως ταχύτητας που έχει επιλεχθεί στο βελτιωμένο σε αίσθηση κιβώτιο. Σημαντικό ατού του κινητήρα είναι και η πολύ χαμηλές απαιτήσεις του σε καύσιμο, αφού η κατανάλωση βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 5,6 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Dacia Duster 1.5 dCi 110 hp 4×4

(+): Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, χώροι, τιμή, τράβηγμα και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση

(-): Ελαφρύ τιμόνι, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
171
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
113,68
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.341
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.693
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.674
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
71%
Ασφάλεια παιδιού
66%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
37%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.080