Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS

2

Η Hyundai είναι μία εταιρεία που κατά παράδοση έχει στην γκάμα της πάντοτε αξιόλογα SUV. Κάτι που πιστοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τα Santa Fe και Tucson. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία στην κατηγορία των μικρών SUV, κάτι που αλλάζει πλέον με την άφιξη του Kona. Ένα εξαιρετικά τολμηρό σχεδιαστικά αυτοκίνητο, οι γραμμές του οποίου αντανακλούν την αυτοπεποίθηση που έχει πλέον η Hyundai και σε αυτή την κατηγορία. Μία κατηγορία που είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες και οι πωλήσεις της αυξάνουν διαρκώς.

Αν και το Kona ήρθε λίγο καθυστερημένα στη χώρα μας, καθώς χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος από την επίσημη παρουσίασή του στο εξωτερικό, μέχρι να πατήσει τους τροχούς του σε ελληνικό έδαφος, πλέον έχει πεδίο δόξης λαμπρό εμπρός του, ειδικά με τις τιμές που το συνοδεύουν. Και αυτό γιατί ξεκινά από τα 16.590 ευρώ για τη βασική έκδοση Style με το τούρμπο μοτέρ βενζίνης 1.0 λτ. των 120 ίππων και με εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμη και πλούσιες εκδόσεις άλλων μοντέλων. Αυτός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ABS, ΕSP (σύστημα ελέγχου της ευστάθειας) και το πακέτο τεχνολογίας Hyundai SmartSense, που απαρτίζεται από συστήματα διατήρησης πορείας και αλλαγής λωρίδας, start-stop, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης. Στον εξοπλισμό άνεσης δεν λείπουν τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού (σε ύψος και βάθος), το cruise control, ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα με οθόνη TFT 4,0 ιντσών, ακόμα μία οθόνη 3,5 ιντσών για την παρακολούθηση των υπολοίπων λειτουργιών του αυτοκινήτου στον πίνακα οργάνων, αλλά και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του Hyundai Kona)

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Hyundai

Τολμηρή σχεδίαση, γεμάτη αυτοπεποίθηση

Η διαφορετικότητα του μικρού SUV της Hyundai είναι τόσο σημαντική που η ίδια η μάρκα την υπογραμμίζει αναφερόμενη στο μοντέλο ως Kona by Hyundai και όχι Hyundai Kona. Το εμπρός μέρος του είναι αρκετά επιθετικό, χάρη στα λεπτά LED φώτα και τη μεγάλη μάσκα, ενώ οι ενθέσεις μαύρων πλαστικών περιμετρικά τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του. Θα λέγαμε πως το Kona είναι ένα μοντέλο τολμηρό σχεδιαστικά αλλά και γεμάτο αυτοπεποίθηση καθώς δεν φοβάται να ξεχωρίσει, ενώ λέει ένα μεγάλο ναι στην εξατομίκευση αφού μπορεί να κάνει τα γούστα του επίδοξου αγοραστή ακόμη και με διχρωμία στην οροφή. Όσον αφορά στα πιο… πρακτικά του πράγματος, τις διαστάσεις δηλαδή, το συνολικό του μήκος είναι στα 4.165 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.800 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα (από τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην κατηγορία). Από την άλλη το μεταξόνιό του αυτό είναι στα 2.600 χλστ. Αξίζει να σημειώσουμε πως το Kona χρησιμοποιεί ολοκαίνουργια πλατφόρμα και δεν βασίζεται σε κάποιο μικρό μοντέλο. Μία πλατφόρμα η οποία είναι συμβατή με τετρακίνηση αλλά και με ηλεκτρικό μοτέρ (λέγε με Hyundai Kona EV).

Εργονομικό και ευρύχωρο

Θα λέγαμε πως το εσωτερικό του Hyundai Kona είναι πολύ πιο ήπιων τόνων σχεδιαστικά, σε σχέση με το αμάξωμα. Και αυτό δεν είναι παράλογο, αφού οι σχεδιαστές της Hyundai θέλησαν να δώσουν προτεραιότητα στην εργονομία και όχι στην αισθητική. Και έχουν καταφέρει και με το παραπάνω να πετύχουν το στόχο τους. Η μοναδική σχεδιαστική έξαρση, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο, είναι η επιλογή χρώματος σε αεραγωγούς και σαλόνι (στη συγκεκριμένη έκδοση είναι ασημί και γκρι και δεν κάνουν ιδιαίτερη αντίθεση). Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στο σύνολό τους, ενώ η συναρμογή τους σε πείθει για την απουσία τριγμών σε βάθος χρόνου. Από την άλλη, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και τη νύχτα ξεκούραστος χάρη στο λευκό και γαλανό φωτισμό του. Η οθόνη αφής βρίσκεται σε σωστό ύψος και τα χειριστήρια όλα βρίσκονται εκεί που περιμένεις. Πολύ καλό βαθμό παίρνει και η πρακτικότητα, με θήκες ευρύχωρες να βρίσκονται σε επίκαιρες θέσεις, ενώ άνω του μέσου όρου είναι η ευρυχωρία της καμπίνας. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 361 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.143 λίτρα.

Άνετο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Hyundai Kona, αντιλαμβάνεσαι πως οι μηχανικοί της μάρκας έδωσαν ξεκάθαρα προτεραιότητα στην άνεση. Η ανάρτηση αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει ευχάριστα. Μόνο οι πολύ κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους αλλά και πάλι δεν είναι αρκετές για να δυσανασχετήσουν οι επιβάτες. Το καλύτερο όλων όμως είναι το γεγονός πως παρά την προτεραιότητα που έχει δοθεί στην άνεση, ακόμη και σε γρήγορο ρυθμό με απανωτές καμπές, ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος είναι αρκετά άμεσος και οι κλίσεις του περιορισμένες, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό. Το τιμόνι δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση αλλά είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα. Τα φρένα είναι δυνατά και με προοδευτική διαδρομή στο πεντάλ. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα και η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική, ενώ στην πόλη θα θέλαμε καλύτερη περιμετρική ορατότητα, καθώς ο σχεδιασμός των γυάλινων επιφανειών την περιορίζει λίγο, ειδικά προς τα πίσω.

1.000άρι μοτέρ για φίλημα

Το Hyundai Kona όμως κρύβει ακόμη μία έκπληξη και αυτή είναι κάτω από το καπό του. Ο λόγος για το 1.000άρι μοτέρ των τριών κυλίνδρων T-GDi, που έχει να επιδείξει άμεσο ψεκασμό και τούρμπο. Αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Νούμερα που μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, εντυπωσιάζει όμως η απόδοσή του. Και αυτό γιατί παρά το βάρος των 1.308 κιλών το μοτέρ τραβάει εξαιρετικά από τις 1.500 σ.α.λ. και έπειτα χωρίς εξάρσεις ή μεταπτώσεις στην απόδοσή του, χαρίζοντας την αίσθηση πως είναι παντοδύναμο. Για το 0-100 χλμ./ώρα το Hyundai Kona χρειάζεται 12,0 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 181 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωσή του, αυτή δεν ξεπέρασε τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Από πλευράς λειτουργίας, σίγουρα το τρικύλινδρο μοτέρ έχει από τη φύση του κραδασμούς και θόρυβο, εδώ όμως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και έτσι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά μένουν εκτός καμπίνας και κάνουν αισθητή την παρουσία τους μόνο σε έντονη επιτάχυνση ή όταν οι σ.α.λ. ανεβαίνουν.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

(+) τολμηρή εμφάνιση, τιμή, εξοπλισμός, κινητήρας, συναρμογή, χώροι, πρακτικότητα, εργονομία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης

(-) ορατότητα προς τα πίσω, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500 – 4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
114,66
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.165
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.550
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.308
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
1.308
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.590