Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line

19

Πριν από είκοσι ένα χρόνια, η Ford λανσάρισε το πρώτης γενιάς Focus το 1988, προκαλώντας αίσθηση τότε με τον πολύ μοντέρνο και ξεχωριστό του σχεδιασμό, θέτοντας παράλληλα νέα δεδομένα στην κατηγορία (και όχι μόνο) με τις ανεξάρτητες πίσω αναρτήσεις και τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Το νέο σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, 4ης γενιάς Focus είναι αναμφίβολα το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο Focus όλων των εποχών και φέρει πάρα πολλές αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Πληρότητα σε κινητήρες και εκδόσεις

Το νέο Focus είναι πιο πλήρες από ποτέ άλλοτε σε εκδόσεις και ξεκινά με τον κινητήρα 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS από την Trend (από 18.982 ευρώ), κατόπιν υπάρχει η πιο πλήρης Business (από 19.449 ευρώ), ακολουθεί η πλούσια Titanium (από 20.201 ευρώ), η premium Vignale (από 26.186 ευρώ) και η σπορτίφ ST-Line (20.360 ευρώ), ενώ το crossover μοντέλο Active διατίθεται από 21.393 ευρώ (το 1.5 λτ. EcoBoost 150 PS). Επίσης, υπάρχει το πιο δυνατό μοτέρ βενζίνης 1.5 λτ. EcoBoost 182 PS και o 1.5 λτ. ντίζελ με 95 και 120 ίππους.

Νέο από τη βάση

Το νέο Focus είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που βασίζεται στην πλατφόρμα C2 της μάρκας και η παραγωγή του αυτοκινήτου γίνεται στο εργοστάσιο της Γερμανίας. Το αμάξωμά του είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και έχει μήκος 4.378 χλστ. (+18 χλστ.), πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.471 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ. (+53 χλστ.). Εντελώς νέος είναι και ο σχεδιασμός του, όπου κύρια αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν τα αιχμηρά εμπρός φωτιστικά σώματα, ο πιο μυώδης προφυλακτήρας, τα έντονα νεύρα στο εμπρός καπό και στα πλαϊνά και τα μακρόστενα πίσω φανάρια. Στο Focus ST-Line έχει πιο σπορτίφ εμφάνιση μέσω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, των μεγάλων εμπρός αεραγωγών, των σπόιλερ, του διαχύτη πίσω, της αεροτομής στο τελείωμα της οροφής και των σκουρόχρωμων ζαντών αλουμινίου των 17 ιντσών (προαιρετικά 18άρες).

Ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό

Εντελώς νέα είναι η εικόνα που αντικρίζει κανείς και στο εσωτερικό του νέου Ford Focus, το οποίο διακρίνεται για την πιο λιτή και απέριττη αισθητική του, τη βελτιωμένη εργονομία, ποιότητα και την αύξηση των χώρων. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ τα επιμέρους χειριστήρια είναι λίγα και τα απαραίτητα. Ο οδηγός κάθεται σωστά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη στην έκδοση ST-Line.

Επιπλέον, τον σπορτίφ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line ενισχύουν με την σειρά τους το flat bottom τιμόνι, οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι, καθίσματα και επιλογέα ταχυτήτων, τα σπορ ανοξείδωτα πεντάλ, η μαύρη οροφή, τα διακοσμητικά με όψη ανθρακονήματος και τα λογότυπα ST-Line. Καλύτερο από ποτέ είναι και σε ποιότητα κατασκευής το νέο Ford Focus μέσω της χρήσης παχιού μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, της στιβαρής συναρμογής και του προσεγμένου φινιρίσματος.

Δείτε ακόμη: Ford Fiesta Active με 1% επιτόκιο και όφελος 645 ευρώ

Κερδισμένο είναι και σε χώρους το εσωτερικό του νέου Focus, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Σύμφωνα με τη Ford, ο χώρος για τα γόνατα πίσω μεγάλωσε κατά 56 χλστ., το πλάτος στο ύψος των ώμων αυξήθηκε κατά 60 χλστ. (1.395 χλστ.), μπροστά το ωφέλιμο πλάτος είναι στα 1.421 χλστ., ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 375 λτ. (με ρεζέρβα ανάγκης).

Χαίρεσαι να το οδηγείς

Σε κάθε γενιά του, το Focus είχε ως βασικό του πλεονέκτημα την οδική συμπεριφορά και την οδηγική του αίσθηση. Παράδοση που πέρασε σε όλες τις γενιές και έφτασε στην τωρινή να τελειοποιηθεί και να το κάνει ξανά σημείο αναφοράς. Το νέο πλαίσιο που βασίζεται εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία και μειωμένο βάρος (έως 88 κιλά), ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας με δομή προερχόμενη από το νέο Fiesta ST, ειδικά σχεδιασμένος για τους χαμηλότερης ισχύος κινητήρες 1.0 λτ. EcoBoost και 1.5 λτ. EcoBlue (πολλαπλοί σύνδεσμοι στα ισχυρότερα μοντέλα), είναι ιδανικά ρυθμισμένος.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford EcoSport 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS AWD

Επιπλέον, το Focus ST-Line είναι χαμηλότερο κατά 10 χλστ. και διαθέτει σπορ ανάρτηση με διαφορετικά ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το Drive Mode με τα προφίλ οδήγησης Normal, Sport και Eco, προσαρμόζοντας ανάλογα την απόκριση του γκαζιού, του συστήματος διεύθυνσης και την σκληρότητα της ανάρτησης. Σε κάθε περίπτωση το Focus ST-Line παρουσιάζεται εξαιρετικά σταθερό στις ευθείες ανεξαρτήτως ταχύτητας και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Εκεί ακόμα και υπό πίεση το αμάξωμα παρουσιάζει μικρές κλίσεις, ενώ αντιδρά ως ένα ενιαίο άκαμπτο σύνολο και ακολουθεί πιστά και με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού, ο οποίος έχει στη διάθεσή του ένα ακριβές και σωστά ζυγισμένο τιμόνι. Από την άλλη πλευρά το αντίτιμο είναι η μειωμένη άνεση της άνεσης κατά τη διέλευση του αυτοκινήτου πάνω από ανωμαλίες των δρόμων, αν και στο ταξίδι είναι ξεκούραστο και με χαμηλό θόρυβο, χάρη και στη βελτιωμένη ηχομόνωση.

Αγγίζει το τέλειο ο 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS

Λίρα 100 είναι ο γνωστός αλλά βελτιωμένος με νέα κυλινδροκεφαλή, νέο turbo, καταλύτη ταχείας προθέρμανσης και φίλτρο σωματιδίων 1.000άρης EcoBoost κινητήρας των 125 ίππων, ο οποίος ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα του Focus. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά ισχύος χάρη και στα 170 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ., ανεβάζει με ευκολία στροφές μέχρι ψηλά και επιταχύνει με άνεση το αυτοκίνητο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ.) και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ.). Το επίσης θετικό του χαρακτηριστικό είναι η απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων, κρύβοντας πολύ καλά την ύπαρξη των 3 κυλίνδρων. Επίσης, συνδυάζεται κατάλληλα με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τη μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.) και συγκρατεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα (7,0 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες).

Γεμάτο τεχνολογίες

Το νέο Ford Focus φέρει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, ενισχύοντας τις ανέσεις και την ασφάλεια. Επιγραμματικά εφοδιάζεται με τα συστήματα ACC με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring που βοηθούν το αυτοκίνητο να διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και να μένει στο κέντρο της λωρίδας του, τον προσαρμοζόμενο φωτισμό Adaptive Front Lighting System, το Head-up display, το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα Active Park Assist 2, το σύστημα αυτόνομης πέδησης Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή) και πολλά ακόμη.

Δείτε ακόμη: Νέο Ford Kuga ήπιο υβριδικό, Plug-In και πλήρως υβριδικό

(+): Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός

(-): Άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
111,72
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.378
Πλάτος (χλστ.)
1,825
Ύψος (χλστ.)
1.452
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.247
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.360