Δοκιμή Honda CR-V 1.5 λτ. VTEC TURBO 193 PS AWD CVT

4

Πριν από 24 χρόνια, το 1995 η Honda παρουσίασε το πρώτο της όχημα ελευθέρου χρόνου, η αλλιώς SUV όπως είναι πλέον ευρέως γνωστά και έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή, το CR-V (Comfortable Runabout Vehicle). Το 2018 η ιαπωνική φίρμα λανσάρισε το νέο από άκρη σε άκρη, 5ης γενιάς CR-V, το οποίο έχοντας μια βαριά κληρονομιά 9,5 εκατομμυρίων συνολικών ταξινομήσεων εμφανίζεται πλήρως αλλαγμένο και βελτιωμένο, αποτελώντας ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο σε κάθε επίπεδο. Άλλωστε πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Honda, καθώς είναι ιδιαίτερα δημοφιλές παγκοσμίως (3ο SUV σε ταξινομήσεις σε όλο τον κόσμο το 2018).

Δείτε ακόμη: «Τέρας» το Honda Civic Type R της Mugen

Στην ελληνική αγορά το νέο Honda CR-V πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 33.650 ευρώ, αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. VTEC TURBO ισχύος 173 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ή 193 ίππων με το CVT και με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Εμείς, είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το CR-V 1.5 λτ. VTEC TURBO 193 PS AWD CVT, το οποίο κοστίζει από 38.550 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα.

Ποιο πολυτελές και Made in Japan!

Το νέο Honda CR-V βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, η οποία είναι ελαφρύτερη και με αυξημένη κατά 25% στρεπτική ακαμψία σε σχέση με του προγενέστερου μοντέλου. Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν άλλαξαν σημαντικά, αφού το νέο CR-V έχει μειωμένο κατά 5 χλστ. μήκος στα 4.600 χλστ., το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ. (1.855 χλστ.), το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 32 χλστ. (2.662 χλστ.) και το ύψος του μεγάλωσε κατά 4 χλστ. (1.689 χλστ.). H απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αυξήθηκε κατά 35 χλστ. (201 χλστ. το AWD και 191 χλστ. το 2WD), ωστόσο το κέντρο βάρος του αμαξώματος παρέμεινε ίδιο με του προηγούμενου CR-V.

Εξωτερικά οι αλλαγές που έχουν γίνει στο νέο Honda CR-V είναι πολλές και χαρίζουν στο αυτοκίνητο ένα πιο πολυτελές και δυναμικό ύφος. Τα τραπεζοειδή εμπρός φωτιστικά σώματα, η νίκελ μάσκα με τις ενεργές γρίλιες (συνεισφέρουν στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή στο Cd: 0,31), οι προφυλακτήρες με τις ασημί ποδιές, τα έντονα νεύρα και τα χαρακτηριστικά πίσω ψηλά τοποθετημένα σε σχήμα «L» συνθέτουν ένα επιβλητικό σύνολο που δεν περνά απαρατήρητο.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ακόμη ότι τα CR-V που εισάγονται στη χώρα μας παράγονται στην Ιαπωνία, γεγονός που αναμφίβολα για πολλούς αγοραστές είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Honda CR-V είναι σε θέση να καλύψει πλήρως και σε κάθε επίπεδο τον απαιτητικό αγοραστή ενός τέτοιου SUV αυτής της τιμής. Ποιοτικά μπορεί σε υλικά να μη φτάνει τα premium SUV, ωστόσο είναι προσεγμένο σε φινίρισμα, συναρμογή και έχει τον απαραίτητο αέρα πολυτελείας. Στο ταμπλό κυριαρχούν ο διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ιντσών, με τα όχι ιδιαίτερα καλύτερα δυνατά γραφικά και αμεσότητα. Ο επιλογέας των ταχυτήτων του CVT κιβωτίου είναι και σε αυτό το CR-V τοποθετημένος ψηλά, ευνοώντας την εργονομία και αφήνοντας περισσότερο ελεύθερο χώρο για θήκες, οι οποίες είναι ένα είδος εν αφθονία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αμφιβόλου αισθητικής θα λέγαμε ότι είναι τα διακοσμητικά απομίμησης ξύλου στο ταμπλό και στις πόρτες.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Οι χώροι είναι εξαιρετικά άνετοι για όλους τους επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν παράλληλα πολύ καλή ορατότητα, ενώ σε συνδυασμό με τα ψηλά τοποθετημένα και αναπαυτικά καθίσματα νιώθουν ακόμα πιο άνετα σε ένα ταξίδι. Στο πίσω κάθισα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις τρία ενήλικα άτομα χάρη στο άφθονο διαθέσιμο πλάτος, αέρα για τα πόδια (+50 χλστ. από το προγενέστερο CR-V) και το κεφάλι. Για όσους πάλι θέλουν δύο ακόμα θέσεις υπάρχει για πρώτη φορά και 7θέσια έκδοση του CR-V. Εξίσου extra large είναι και ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με μεγάλο άνοιγμα χώρος αποσκευών των 561 λίτρων με το ρυθμιζόμενο δάπεδο.

Ιδανικός συνδυασμός κινητήρα και CVT

Την κίνηση του νέου CR-V με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων αναλαμβάνει αποκλειστικά το μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.5 λτ. VTEC TURBO των 193 ίππων και των 243 Nm ροπής, το οποίο παρουσιάζει συνολικά πολύ καλά χαρακτηριστικά και συνεργάζεται ιδανικά με το CVT. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει με προθυμία ρυθμούς μέχρι τις πιο υψηλές, όπου όμως το μοτέρ ακούγεται στα αυτά των επιβατών μόνο κατά την πλήρη επιτάχυνση, παρά το Σύστημα Ενεργού Ελέγχου Θορύβου.

Η ισχύς αποδίδεται με γραμμικό τρόπο δίχως κενά ή ξεσπάσματα σε όλο το φάσμα των στροφών. Το CVT με τις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις που μπορεί να αλλάζει ο οδηγός μέσω των paddles στο τιμόνι λειτουργεί σαν ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο, αφού δεν κρατά συνέχεια τις στροφές του κινητήρα κολλημένες ψηλά και δίνει την αίσθηση ότι αλλάζει σχέσεις. Αρκετά καλοί είναι και οι ρυθμοί που ο 1.5 λτ. VTEC TURBO επιταχύνει το αμάξωμα των 1,6 τόνων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ.), ενώ η κατανάλωση βρέθηκε στα 9,6 λτ./100 χλμ., τιμή που είναι λογική για ένα τέτοιο όχημα.

Ισοπεδωτικό και ασφαλές σε κάθε διαδρομή

Με το που μπαίνεις και οδηγείς το νέο Honda CR-V, αμέσως σε κερδίζει με το αίσθημα της ασφάλειας που σου μεταφέρει και την σιγουριά, ανεξαρτήτως το είδος της διαδρομής και την απόσταση που θα διανύσεις. Η ψηλή και πανοραμική θέση οδήγησης, ο πολύ καλός κινητήρας με το CVT και η άνεση από την ανεξάρτητη ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με την ποιοτική κύλιση συνθέτουν ένα στιβαρό και ομοιογενές σύνολο. Τα ενεργά αμορτισέρ προσαρμόζονται κατάλληλα στις συνθήκες και αποσβένουν αποτελεσματικά όλες τις ανωμαλίες του εδάφους. Περισσότερο εντύπωση προκαλεί στο χώμα, όπου περνά πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του.

Δείτε ακόμη: Ήρθε το ανανεωμένο Honda HR-V (τιμές – εκδόσεις)

Το σύστημα τετρακίνησης ‘Real Time AWD with Intelligent Control System’ χρησιμοποιεί ένα πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέεται με ένα πίσω διαφορικό και λειτουργεί με ηλεκτρικό κινητήρα που κινεί μια υδραυλική αντλία. Η μεταφορά ισχύος ανά άξονα είναι 80:20 εμπρός/πίσω αντίστοιχα, σε κανονικές συνθήκες και πάνω από τα 35 χλμ./ώρα και μπορεί να φτάσει έως και το 50:50. Σε πραγματικές συνθήκες η τετρακίνηση εμπλέκεται άμεσα, αυξάνοντας έτσι τα περιθώρια πρόσφυσης και κατ’επέκταση την σταθερότητα του αυτοκινήτου στις στροφές. Εκεί το νέο CR-V παρουσιάζει λογικές κλίσεις και δεν δείχνει το βάρος του, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση και βάρος από το άμεσο τιμόνι με τις 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα με τους μεγαλύτερους δίσκους των 296 χλστ. εμπρός και των 300 χλστ. πίσω.

(+) Άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κινητήρας, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, λειτουργία CVT, εξοπλισμός

(-) Τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
193/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
243/2.000-5.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
151
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
279,35
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 300 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.600
Πλάτος (χλστ.)
1.855
Ύψος (χλστ.)
1.689
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.662
Βάρος (κιλά)
1.598
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
561
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
38.550