Δοκιμή Hyundai i30 N (+video)

8

Πριν από έντεκα χρόνια, το 2007 η Hyundai έκανε τη μεγάλη της είσοδο στην Ευρώπη στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ με το πρώτης γενιάς i30, το οποίο αποτελούσε μια πολύ αξιόλογη πρόταση. Με το δεύτερης γενιάς i30 η Hyundai ισχυροποίησε και άλλο τη θέση της, ενώ με το νέο i30 έδειξε ότι πλέον μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον σκληρό ανταγωνισμό.

Παράλληλα, έκανε ένα ακόμα βήμα παραπάνω δείχνοντας τα δόντια της για πρώτη φορά και στα hot-hatches με το κορυφαίο στην γκάμα i30 N. Ένα μοντέλο που εκπλήσσει ευχάριστα με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και έχει όλα τα προσόντα να τα βάλει με τα παραδοσιακά GTi. Να υπενθυμίσουμε ότι πριν από λίγο καιρό η γκάμα του i30 N μεγάλωσε με την προσθήκη του i30 Fastback N.

Σε τιμή έκπληξη!

Το πιο σπορ μικρομεσαίο μοντέλο της Hyundai, το i30 N διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Το πιο νορμάλ i30 N των 250 ίππων πωλείται στην τιμή των 26.990 ευρώ, ενώ η έκδοση Performance Pack των 275 ίππων που δοκιμάζουμε πωλείται από 28.750 ευρώ. Εκτός από τους 25 επιπλέον ίππους περιλαμβάνει ακόμη ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αφαιρούμενη πίσω μπάρα θόλων, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με ελαστικά Pirelli P-Zero διαστάσεων 235/35 R19, μεγαλύτερα εμπρός δισκόφρενα 345 χλστ. με κόκκινες δαγκάνες και πίσω μεγαλύτερα αεριζόμενα δισκόφρενα 314 χλστ. Φυσικά ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα συν 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και επιπλέον πενταετείς δωρεάν παροχές.

Εμφάνιση που τραβάει τα βλέμματα

Οι αλλαγές που φέρει το Hyundai i30 N είναι πάρα πολλές και σε κάθε επίπεδο, ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία διαθέτει τις απαραίτητες σπορ πινελιές, αλλά χωρίς ακρότητες. Βασικά χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι οι μυώδεις προφυλακτήρες με το σπόιλερ εμπρός και την κόκκινη ταινία, τα ένθετα στα μαρσπιέ, οι ζάντες των 19 ιντσών, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, η σπορ μάσκα με το λογότυπο «Ν» και τα σκουρόχρωμα εμπρός φώτα. Πίσω το βλέμμα τραβούν το τριγωνικό τρίτο φως φρένων στη μαύρη γυαλιστερή αεροτομή και η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Διακριτικά σπορτίφ το εσωτερικό

Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών του Hyundai i30 N οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι διακριτικές. Τα μπλε πλήκτρα N στο σπορ τιμόνι, ο νέος επιλογέας ταχυτήτων, τα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και τα ανοξείδωτα πεντάλ αποτελούν ορισμένα βασικά συστατικά. Ίσως κάποια διακοσμητικά στο ταμπλό και στις πόρτες (π.χ. αλουμινίου) να ενίσχυαν περεταίρω την αθλητική του εμφάνιση.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Πιο σπορ γραφικά έχει και ο πίνακας οργάνων, όπου αναγράφονται οι επιπλέον λειτουργίες του συστήματος ελέγχου N Grip Control System με τις πέντε επιλογές διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης: Οι τρεις βασικές λειτουργίες οδήγησης Normal, Eco και Sport επιλέγονται μέσω του μπουτόν που υπάρχει αριστερά κάτω στο τιμόνι, ενώ το δεξί μπουτόν «Ν» περιλαμβάνει τις επιλογές Sport+ και Ν Custom. Περισσότερα και πιο αναλυτικά στοιχεία (μαζί με ισχύ, ροπή, χρονόμετρο κ.λπ.) αναγράφονται στην έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα.

Την προσεγμένη συνολικά εικόνα του εσωτερικού του i30 N ενισχύουν με την σειρά τους η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, η απροβλημάτιστη εργονομία και οι αρκετά καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (381 λτ.) για τις μετακινήσεις τεσσάρων ή και πέντε ατόμων.

Fun to drive από την πιο κοντινή διαδρομή

Το πρώτο μικρομεσαίο σπορ μοντέλο της Hyundai κάνει την έκπληξη και με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, από το στήσιμο των αναρτήσεων μέχρι και τον άγριο ήχο που βγαίνει από τις εξατμίσεις του. Ο επί σειρά ετών πρώην επικεφαλής του M Division της BMW και νυν του N Division της Hyundai, Albert Biermann έκανε αμέσως τα μαγικά του, μαζί φυσικά με όλη την ομάδα των τεχνικών του. Ο διττός χαρακτήρας του αυτοκινήτου δείχνει την προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια, αφού το i30 N μπορεί να σε μετακινήσει χωρίς να σε ταλαιπωρεί στις αστικές διαδρομές αλλά και να δείξει τις πολύ καλές ικανότητές του σε πιεσμένους ρυθμούς ακόμα σε αγωνιστική πίστα.

Οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι πάρα πολλές, στο πλαίσιο (επιπλέον ενισχύσεις) στο τιμόνι, φρένα και αναρτήσεις. Οι τελευταίες είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες και η σκληρότητά τους ρυθμίζεται ανάλογα την επιλογή του οδηγικού προφίλ. Στο πρόγραμμα Normal το αυτοκίνητο δεν είναι κουραστικό και αποτελεί την πιο κατάλληλη επιλογή για την καθημερινή οδήγηση. Στην Sport σφίγγουν οι αναρτήσεις και αυξάνουν την σταθερότητα του αυτοκινήτου σε διαδρομές με στροφές όπου μειώνονται οι κλίσεις και βαραίνει το τιμόνι. Η επιλογή N ενδείκνυται για οδήγηση σε πίστα, αφού οι αναρτήσεις γίνονται αρκετά σκληρές και οι ταλαντώσεις που μεταφέρονται στο εσωτερικό είναι έντονες.

Δείτε ακόμη: Νέο Hyundai i30 από 14.690 ευρώ

Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (E-LSD) λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά και δεν αφήνει το αυτοκίνητο να ανοίξει την τροχιά του, ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ οι ανεξάρτητες αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά τις απότομες αλλαγές φορτίων και κρατούν το αυτοκίνητο στην τροχιά του. Παράλληλα, το τιμόνι με τις μόλις 2,14 στροφές από άκρη σε άκρη υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού και μεταφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη θέση των τροχών αν και το βάρος του μεταβάλλεται με τεχνητό τρόπο. Δυνατά και αποτελεσματικά είναι αποτελεσματικά στην σκληρή χρήση. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ο μπάσος ήχος που βγαίνει από τις εξατμίσεις και τα σκασίματα που επιδιώκεις συνεχώς να προκαλείς για να ακούς.

Δυνατός και πολιτισμένος κινητήρας

Την κίνηση του Hyundai i30 N Performance Pack αναλαμβάνει το 2.0 λτ. T-GDI turbo μηχανικό σύνολο απόδοσης 275 ίππων και με ροπή 353 Nm ή 378 Nm για λίγα δευτερόλεπτα με overboost. Ο εν λόγω κινητήρας είναι γραμμικός, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα ισχύος, ανεβάζει με ευκολία στροφές και επιταχύνει σε ταχύτατους ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ.) το αμάξωμα των 1.429 κιλών. Σε αυτό βοηθά και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την σφιχτή κλιμάκωση και τον θετικό σε ακρίβεια και με κοντές διαδρομές επιλογέα.

Το μοτέρ φτάνει χωρίς δυσκολία την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου και μέχρι τις περίπου 6.500 σ.α.λ. που επεμβαίνει ο κόφτης είναι γεμάτος δύναμη, την οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως ο οδηγός ειδικά σε μια διαδρομή με στροφές. Πρόσθετα, μέσω του μπουτόν «Rev», επιλέγεται η λειτουργία Rev matching που ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός κατεβάζει ταχύτητα, προσαρμόζοντας την τεχνική «μύτη – τακούνι», ενώ υπάρχει και το Launch Control για την ιδανική εκκίνηση. Όσο για την κατανάλωση βρίσκεται αναμενόμενα σε υψηλά επίπεδα, αφού φλερτάρει με τα 11 λτ./100 χλμ. και μπορεί εύκολα να τα ξεπεράσει ανάλογα με το πόσο βαρύ είναι το πόδι του οδηγού.

Δείτε ακόμη: Hyundai Elantra 5ετιας με 1,6 εκατ. χλμ!

(+) Επιδόσεις, κινητήρας, ήχος από τις εξατμίσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγικά προφίλ, ποιότητα, τιμή, εμφάνιση

(-) Κατανάλωση, τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
275/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
353/1.450
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Αστική (λτ./100 χλμ.)
10,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
178
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
436,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 345 χλστ.
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 314 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.355
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.447
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.429
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
381
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.750