Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS

Η Hyundai είναι μία εταιρεία που κατά παράδοση έχει στην γκάμα της πάντοτε αξιόλογα SUV. Κάτι που πιστοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τα Tucson και Santa Fe. Παρόλα αυτά μέχρι πρότινος δεν είχε παρουσία στην κατηγορία των μικρών SUV, κάτι που άλλαξε με την άφιξη του Kona. Ένα εξαιρετικά τολμηρό σχεδιαστικά αυτοκίνητο, οι γραμμές του οποίου αντανακλούν την αυτοπεποίθηση που έχει πλέον η Hyundai και σε αυτή την κατηγορία. Μία κατηγορία που είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες και οι πωλήσεις της αυξάνουν διαρκώς.

Από την αρχική του κιόλας έκδοση, το Kona κερδίζει τις εντυπώσεις με την ιδιαίτερα ανταγωνιστική του τιμή, την πληρότητα του εξοπλισμού και τον αποδοτικό του κινητήρα. Στη βασική έκδοση Style με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1.0 λτ. των 120 ίππων πωλείται από 16.890 ευρώ και με εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμη και πλούσιες εκδόσεις άλλων μοντέλων. Αυτός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ΕSP και το πακέτο τεχνολογίας Hyundai SmartSense, που απαρτίζεται από συστήματα διατήρησης πορείας και αλλαγής λωρίδας, start-stop, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης. Στον εξοπλισμό άνεσης δεν λείπουν τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, η ρύθμιση του τιμονιού σε ύψος και βάθος, το cruise control, ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα με οθόνη TFT 4,0 ιντσών, ακόμα μία οθόνη 3,5 ιντσών για την παρακολούθηση των υπολοίπων λειτουργιών του αυτοκινήτου στον πίνακα οργάνων, αλλά και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Πληροφοριακά, το Kona διατίθεται με τον πιο ισχυρό κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ. ισχύος 177 ίππων και τους πετρελαίου των 1.6 λτ. με 115 και 136 ίππους.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Hyundai

Τολμηρή σχεδίαση, γεμάτη αυτοπεποίθηση

Η διαφορετικότητα του μικρού SUV της Hyundai είναι τόσο σημαντική που η ίδια η μάρκα την υπογραμμίζει αναφερόμενη στο μοντέλο ως Kona by Hyundai και όχι Hyundai Kona. Το εμπρός μέρος του είναι αρκετά επιθετικό, χάρη στα λεπτά LED φώτα και τη μεγάλη μάσκα, ενώ οι ενθέσεις μαύρων πλαστικών περιμετρικά τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του. Θα λέγαμε πως το Kona είναι ένα μοντέλο τολμηρό σχεδιαστικά αλλά και γεμάτο αυτοπεποίθηση καθώς δεν φοβάται να ξεχωρίσει, ενώ λέει ένα μεγάλο ναι στην εξατομίκευση αφού μπορεί να κάνει τα γούστα του επίδοξου αγοραστή ακόμη και με διχρωμία στην οροφή.

Όσον αφορά στα πιο… πρακτικά του πράγματος, τις διαστάσεις δηλαδή, το συνολικό του μήκος είναι στα 4.165 χλστ., το πλάτος και ύψος είναι στα 1.800 χλστ. και 1.565 χλστ. αντίστοιχα (από τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην κατηγορία) και το μεταξόνιό του είναι 2.600 χλστ. Αξίζει να σημειώσουμε πως το Kona χρησιμοποιεί ολοκαίνουργια πλατφόρμα και δεν βασίζεται σε κάποιο μικρό μοντέλο. Μία πλατφόρμα η οποία είναι συμβατή με τετρακίνηση αλλά και με ηλεκτρικό μοτέρ (λέγε με Hyundai Kona EV).

Πρακτικό και ευρύχωρο

Θα λέγαμε πως το εσωτερικό του Hyundai Kona είναι πολύ πιο ήπιων τόνων σχεδιαστικά, σε σχέση με το αμάξωμα. Και αυτό δεν είναι παράλογο, αφού οι σχεδιαστές της Hyundai θέλησαν να δώσουν προτεραιότητα στην εργονομία και όχι στην αισθητική. Και έχουν καταφέρει και με το παραπάνω να πετύχουν το στόχο τους. Η μοναδική σχεδιαστική έξαρση, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο, είναι η επιλογή χρώματος σε αεραγωγούς και σαλόνι (στη συγκεκριμένη έκδοση είναι ασημί και γκρι και δεν κάνουν ιδιαίτερη αντίθεση). Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στο σύνολό τους, ενώ η συναρμογή τους είναι προσεγμένη και σε πείθει για την απουσία τριγμών σε βάθος χρόνου. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και τη νύχτα ξεκούραστος χάρη στο λευκό και γαλανό φωτισμό του. Η οθόνη αφής βρίσκεται σε σωστό ύψος και τα χειριστήρια όλα βρίσκονται εκεί που περιμένεις. Πολύ καλό βαθμό παίρνει και η πρακτικότητα, με θήκες ευρύχωρες να βρίσκονται σε επίκαιρες θέσεις, ενώ άνω του μέσου όρου είναι η ευρυχωρία της καμπίνας. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 361 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.143 λίτρα.

Άνετο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Hyundai Kona, αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα εύκολο στους χειρισμούς αυτοκίνητο και ευχάριστο. Η ανάρτηση αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει ευχάριστα. Μόνο οι πολύ κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους αλλά και πάλι δεν είναι αρκετές για να δυσανασχετήσουν οι επιβάτες. Το καλύτερο όλων όμως είναι ότι ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς με απανωτές καμπές, ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος είναι αρκετά άμεσος και οι κλίσεις του περιορισμένες, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό. Το τιμόνι δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση αλλά είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα. Τα φρένα είναι δυνατά και με προοδευτική διαδρομή στο πεντάλ. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα και η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική, ωστόσο στην πόλη θα θέλαμε καλύτερη περιμετρική ορατότητα, καθώς ο σχεδιασμός των γυάλινων επιφανειών την περιορίζει λίγο, ειδικά προς τα πίσω.

1.000άρι μοτέρ για φίλημα

Το Hyundai Kona όμως κρύβει ακόμη μία έκπληξη και αυτή είναι κάτω από το καπό του. Ο λόγος για το 1.000άρι μοτέρ των τριών κυλίνδρων T-GDi, που έχει να επιδείξει άμεσο ψεκασμό και τούρμπο. Αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Παρά το βάρος των 1.223 κιλών το μοτέρ τραβάει εξαιρετικά από τις χαμηλές κιόλας στροφές, χωρίς εξάρσεις ή μεταπτώσεις στην απόδοσή του, χαρίζοντας την αίσθηση πως έχει δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών. Για τα 0-100 χλμ./ώρα το Hyundai Kona χρειάζεται 12,0 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 181 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωσή του, αυτή βρέθηκε στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Από πλευράς λειτουργίας, σίγουρα το τρικύλινδρο μοτέρ έχει από τη φύση του κραδασμούς και θόρυβο, εδώ όμως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και έτσι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά μένουν εκτός καμπίνας και κάνουν αισθητή την παρουσία τους μόνο σε έντονη επιτάχυνση ή όταν οι στροφές ανεβαίνουν.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

(+) Ξεχωριστή εμφάνιση, τιμή, εξοπλισμός, κινητήρας, συναρμογή, χώροι, πρακτικότητα, εργονομία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500 – 4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.165
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
361
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
1.223
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.890
Get it on Google Play Download on the App Store