Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130

11

Το μικρό SUV της Renault, αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία του μοντέλα στην Ευρώπη, έχοντας ξεπεράσει τις 150.000 πωλήσεις το πρώτο 8μηνο του 2019 και με πρωτιές τα προηγούμενα έτη. Εδώ και λίγο καιρό ενίσχυσε και άλλο τη θέση του στην αγορά με την προσθήκη του νέου κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 130 και 150 ίππους.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Εμείς, δοκιμάζουμε την πιο ενδιαφέρουσα (από εμπορικής σκοπιάς) έκδοση των 130 ίππων, η οποία προσφέρεται σε πολύ ελκυστικές τιμές. Η αρχική έκδοση Authentic κοστίζει από 15.980 ευρώ, ενώ όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control κ.λπ. Πιο συμφέρουσα, είναι η κατά 1.000 ευρώ πιο ακριβή έκδοση Expression, με επιπλέον της Authentic, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, σύστημα πλοήγησης, LED προβολείς ομίχλης εμπρός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και κάποια επιπλέον διακοσμητικά.

«Λίρα 100» o 1.3 TCe 130 κινητήρας

Το νέο 1.3 λτ. turbo μηχανικό σύνολο αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Συμμαχίας του Groupe Renault με την Daimler και διαθέτει υψηλή τεχνολογία, ενώ ταιριάζει «κουτί» στο Captur. Από τεχνικής πλευράς, ο 1.3 TCe αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας. Επίσης, διαθέτει σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων και φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter).

Δείτε ακόμη: Renault Clio 1.3 TCe με 180 ίππους!

Στην πράξη ο 1.3 TCe των 130 ίππων στις 5.000 σ.α.λ και των 220 Nm ροπής μεταξύ 1.500-3.500 σ.α.λ., κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι 4 κύλινδροι εξασφαλίζουν απουσία δονήσεων και ενοχλητικών θορύβων, ενώ το τράβηγμά του είναι γεμάτο από τις χαμηλές κιόλας στροφές, εξαλείφοντας κενά ισχύος ή απότομη εμφάνιση της ροπής. Η ισχύς αποδίδεται με πολύ γραμμικό τρόπο μέχρι τις υψηλές στροφές που τις φτάνει χωρίς να ζορίζεται, προσφέροντας σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κάνει γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις.

Σύμφωνα με την Renault, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Πολύ λογική είναι και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία σε μεικτή διαδρομή κυμαίνεται στα 7,3 λτ./100 χλμ. και μπορεί να πέσει ένα λίτρο πιο κάτω σε συνθήκες ταξιδιού. Σημαντικά βελτιωμένος είναι και σε κούμπωμα ο επιλογέας των ταχυτήτων, ενώ με 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.), το Captur 1.3 TCe ταξιδεύει άνετα και επιταχύνει χωρίς να χρειάζεται κατέβασμα σχέσης, ακόμα και σε ανηφορικά τμήματα.

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Ο συνδυασμός του γραμμικού και δυνατού κινητήρα με το κατάλληλο -για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- στήσιμο των αναρτήσεων, συνθέτουν ένα πολύ καλό σύνολο στο δρόμο, καθώς το Captur 1.3 TCe είναι άνετο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα εκτιμάται και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης. Την άνεση και ορατότητα ενισχύουν με την σειρά τους η ψηλή θέση οδήγησης (170 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος) και το μεγάλο εμπρός παρμπρίζ. Επίσης, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα νιώσει αναπαυτικά στο μαλακό και με ενισχυμένη πλευρική στήριξη κάθισμα.

Δείτε ακόμη: Οι επιδόσεις του νέου Renault Megane R.S. Trophy-R

Το Captur 1.3 TCe 130 είναι πολύ ευέλικτο στην πόλη, ενώ παράλληλα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ταξίδια με ασφάλεια, χάρη στην πολύ καλή σταθερότητά του στις ευθείες και την προβλέψιμη συμπεριφορά στις στροφές, με λογικές κλίσεις σε σβέλτους ρυθμούς. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες βοηθώντας στους ελιγμούς, ωστόσο σε πιο γρήγορους ρυθμούς χρειαζόταν λίγο πιο πολύ σφίξιμο. Επίσης, τα φρένα ικανοποιούν με την απόδοσή τους, όμως θα ήταν καλύτερα αν στον πίσω άξονα υπήρχαν δίσκοι αντί ταμπούρα.

Ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό

Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.122 χλστ.), το Captur μπορεί εύκολα να εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Την πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύουν οι διάφορες θήκες, το πολύ μεγάλο συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού Easy Life χωρητικότητας 11,5 λίτρων και οι αφαιρούμενες με φερμουάρ επενδύσεις καθισμάτων «Zip Collection». Το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα με ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες σε αναλογία 1/3-2/3, επιτρέπει την αυξομείωση του χώρου των επιβατών αλλά και των αποσκευών μεταξύ 377 και 455 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Στην Κέρκυρα με το Renault Captur 1.3 TCe 130

Την πολύ καλή συνολικά εικόνα ενισχύουν με την σειρά τους το μαλακό λεπτό υλικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ο μοντέρνος σχεδιασμός και η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-LINK Evolution, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, Bluetooth, φωνητικό έλεγχο, Android Auto κ.λπ.

(+) Άνεση, ποιότητα κύλισης, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, χώροι, πρακτικότητα, τιμή

(-) Ταμπούρα πίσω, ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.330
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,0-7,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7-5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6-5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
128-132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
153,6-158,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.122
Πλάτος (χλστ.)
1.778
Ύψος (χλστ.)
1.566
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.606
Βάρος (κιλά)
1.304
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
377-455
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου