Δοκιμή Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 PS

5

Εδώ και λίγους μήνες η Renault ξεκίνησε τη διάθεση του Megane με τους νέους κινητήρες βενζίνης 1.3 TCe 115, 140 και 160 PS και πετρελαίου 1.5 Blue dCi 115 PS και 1.7 Blue dCi 150 PS. Επίσης, εκτός από το Hatchback προσφέρεται και με όλα τα αμαξώματα, όπως είναι το Grand Coupe (sedan) και το Sport Tourer (station wagon).

Δείτε ακόμη: Νέα υβριδικά Renault Clio 140 hp και Captur 160 hp

Εμείς, δοκιμάζουμε το Megane με τον αναβαθμισμένο και δημοφιλή κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi, ο οποίος είναι ισχυρότερος και πιο «καθαρός». Οι τιμές του ξεκινούν από 19.860 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, cruise control, οθόνη αφής 7 ιντσών κ.α.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζει με το πακέτο GT-Line της δοκιμής, που χαρίζει στο αυτοκίνητο πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Εξωτερικά διακρίνεται από τους πιο σπορτίφ προφυλακτήρες (ο πίσω με διαχύτη), τις ανθρακί ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με ελαστικά 205/50, τα λογότυπα GT-Line και τους καθρέπτες στο χρώμα του αλουμινίου. Στο εσωτερικό, τα τύπου μπάκετ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα μπλε διακοσμητικά ένθετα και οι μπλε ραφές, αναβαθμίζουν την συνολική εικόνα.

Δείτε ακόμη: Νέο Renault Megane 1.3 TCe με τιμή από 16.805 ευρώ

Επιπλέον, ανάλογα με την έκδοση το Megane διαθέτει πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Τα πιο βασικά είναι η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, η κάμερα οπισθοπορείας, η αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και το προσαρμοζόμενο cruise control.

Σύγχρονο και με πολύ καλή ποιότητα εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του Megane, το πρώτο στοιχείο που τραβάει τα βλέμματα, είναι η κάθετη οθόνη αφής των 8,7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link 2. Περιλαμβάνει πάρα πολλές λειτουργίες για το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, το πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης, τα συστήματα ασφαλείας και άνεσης του αυτοκινήτου, τον κλιματισμό κ.λπ.

Επιπλέον, απεικονίζονται και τα προγράμματα οδήγησης του Multi-Sense (Neutral, Sport, Comfort, Eco και Perso). Συνολικά χρειάζεται αρκετό χρόνο εκμάθησης, λόγω των πολλών υπομενού, ενώ απουσιάζει ένα περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου. Με κάθε μια από τις επιλογές του Mutli-Sense αλλάζουν οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ο φωτισμός του εσωτερικού, ο ήχος του κινητήρα, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού.

Δείτε ακόμη: To Renault Megane στην καλύτερη στιγμή του!

Μεταξύ των σημαντικών θετικών στοιχείων του εσωτερικού του Megane είναι η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Μαλακά υλικά συναντώνται σε ολόκληρο το ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν γίνει με προσοχή. Ο οδηγός θα βολευτεί ιδιαίτερα στο άνετο και με πολύ καλή πλευρική στήριξη τύπου μπάκετ κάθισμα της έκδοσης GT-Line. Στον τομέα των χώρων, το μικρομεσαίο 5θυρο Renault βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (384 λτ.).

Πολιτισμένος και πιο δυνατός ο 1.5 Blue dCi

Ο αναβαθμισμένος κινητήρας πετρελαίου 1.5 Blue dCi που κινεί το Megane αποδίδει 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Το νέο μοτέρ έχει κερδίσει 5 ίππους και αποδίδει την ίδια ροπή, αλλά σε 250 σ.α.λ. ψηλότερα. Επίσης, προσφέρει πιο γρήγορη επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα (11,1 δλ. έναντι 11,3 δλ.) και λίγο υψηλότερη ταχύτητα (190 έναντι 187 χλμ./ώρα). Όσον αφορά τη μεικτή κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, η Renault ανακοινώνει 3,9-4,2 λτ./100 χλμ. και 102-110 γρ./χλμ. CO2.

Στην πράξη, το 4κύλινδρο, 8βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και κινεί άνετα το Megane. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές παρουσιάζει μια σχετική έλλειψη δύναμης. Ωστόσο, από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει θετική αίσθηση, ενώ η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.100 σ.α.λ.) ωφελεί στο ταξίδι. Στα συν είναι η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμη: Διαθέσιμα τα πιο μεγάλα Renault Megane (+τιμές)

Ασφαλές και άνετο στην οδήγηση

Το Megane καταφέρνει και συνδυάζει αποτελεσματικά την άνεση και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Το στιβαρό πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις χαρίζουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό όπου και αν κινείται. Ταυτόχρονα δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Παρά τις 17 ιντσών ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, η άνεση και η ποιότητα κύλισης δεν θυσιάζονται. Έτσι το Megane είναι ξεκούραστο σε κάθε διαδρομή και σε μακρινά ταξίδια.

Δείτε ακόμη: Πόσο πωλείται το Renault Megane R.S. στην Ελλάδα;

Το πρόγραμμα Neutural είναι το πιο κατάλληλο για όλες τις συνθήκες, αφού με αυτό, το Megane εμφανίζει ισορροπημένα συνολικά χαρακτηριστικά, κινείται ευχάριστα, οικονομικά και σβέλτα. Με την επιλογή Sport ο κινητήρας ανεβάζει πιο ψηλά στροφές, έχει πιο άμεση απόκριση και το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ, ικανοποιώντας περισσότερο σε μια διαδρομή με στροφές. Εκεί ο οδηγός είναι σε θέση να εξαντλήσει τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί γρήγορα, έχοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου, χάρη στην ομοιογενή και ουδέτερη συμπεριφορά του. Μεταξύ των σημείων αναφοράς είναι και τα αποτελεσματικά φρένα.

(+): Ποιότητα κατασκευής, άνεση-ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, στήριξη καθισμάτων, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, κατανάλωση

(-): Χρόνος εκμάθησης μενού συστήματος πολυμέσων, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6-4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5-3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9-4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
102-110
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99,96-107,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.359
Πλάτος (χλστ.)
1.814
Ύψος (χλστ.)
1.447
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.669
Βάρος (κιλά)
1.315
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
384
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.860