Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS DSG

7

Προφανώς και το SEAT Ibiza είναι ένα μοντέλο το οποίο δεν θέλει ιδιαίτερες συστάσεις. Βασικός παίκτης εδώ και χρόνια στην… ενδεκάδα της SEAT, το Ibiza είναι αυτό που δίνει το ρυθμό των πωλήσεων καθώς ηγείται αυτών με πάνω από 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε μια άκρως επιτυχημένη πορεία 33 ετών.

Βρείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων SEAT

Πλέον, βρισκόμαστε στην 5η γενιά του, η οποία εδώ και καιρό διατίθεται και στην ελληνική αγορά, με έργο πιο δύσκολο από ποτέ, καθώς οφείλει να συνεχίσει την καλή εμπορική του πορεία και μάλιστα με ανταγωνισμό πολύ δυνατό. Αυτό φυσικά το ξέρουν καλά οι ιθύνοντες της ισπανικής μάρκας και έχουν προικίσει το αυτοκίνητό τους με το νέο πάτωμα MQB A0 του Ομίλου VW (μάλιστα έκανε πρεμιέρα στο συγκεκριμένο μοντέλο, προλαβαίνοντας τα υπόλοιπα του ομίλου). Αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 λτ. TSI των 115 ίππων, ο οποίος συνοδεύεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, στην εξοπλιστική έκδοση Style. Αυτή κοστίζει 15.250 ευρώ και μεταξύ άλλων διαθέτει τον καθιερωμένο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αισθητήρες φώτων, hill hold, έλεγχο πίεσης ελαστικών, αερόσακους μετωπικούς/πλευρικούς/οροφής, οθόνη αφής 6,5 ιντσών, Bluetooth, φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων.

Εξαιρετική συνεργασία μοτέρ/κιβωτίου

Θα ξεκινήσουμε κατευθείαν με το μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου τη δοκιμή μας, καθώς αυτή είναι και η κύρια διαφορά του Ibiza που δοκιμάζουμε εδώ, από τα υπόλοιπα που έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν. Ο 1.0 λτ. TSI των 115 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο αποτελούν ευχάριστη έκπληξη από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει ο οδηγός. Από τη μία η ομαλή και ήσυχη λειτουργία του κινητήρα και από την άλλη η αγαστή συνεργασία του με το εξαιρετικό όπως πάντα αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων, δημιουργούν ένα πολύ καλό σύνολο. Το δυνατό 1.000αρι turbo μοτέρ όπως αναφέραμε αποδίδει 115 ίππους, ενώ η ροπή του είναι υψηλή στα 200 Nm (κάποτε τέτοια ροπή είχαμε από ατμοσφαιρικά σύνολα 2.0 λίτρων) από τις 2.000 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που χαρίζουν στο SEAT Ibiza είναι πολύ καλές, καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα το ισπανικό μοντέλο χρειάζεται 9,3 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, στην πράξη η μέση τιμή της που μετρήσαμε είναι στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 108 γρ./χλμ.

Στιβαρό αλλά και ευκολοδήγητο

Η αλήθεια είναι πως ένα αυτοκίνητο ξεκινά από την πλατφόρμα. Και όπως και να το κάνουμε το SEAT Ibiza έχει επωφεληθεί όσο δεν γίνεται από την πλατφόρμα MQB A0. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που το αυτοκίνητο παραμένει ενδιαφέρον οδηγικά, καθώς έχει διατηρήσει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά ψηλά στη λίστα αξιών του, όντας πλέον ακόμη πιο στιβαρό αλλά και ευκολοδήγητο. Το νέο Ibiza προσφέρει μια άκρως ποιοτική αίσθηση στον οδηγό και τους επιβάτες του. Στην πράξη και παρότι η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι μαλακή, το Ibiza στην πόλη περνά με έναν αρχοντικό και άκρως αποτελεσματικό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Στην εθνική το αυτοκίνητο διατηρεί απόλυτα τη σταθερότητά του και δεν μεταφέρει αεροδυναμικούς θορύβους. Στις στροφές, είναι άμεσο και χωρίς ιδιαίτερες κλήσεις, διευκολύνοντας το έργο του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Πολύ καλό σε κάθε περίπτωση είναι και το ηλεκτρικό τιμόνι, που είναι αρκετά γρήγορο και άμεσο στο χειρισμό, ενώ τα φρένα ικανοποιούν.

Πιστό στην οικογενειακή ταυτότητα

Βασιζόμενο στην πλέον πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, αλλά και με όλα εκείνα τα σύγχρονα στοιχεία που οφείλει να έχει κάθε αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του, το SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS DSG δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του. Το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος και οι ακμές στο πλάι τονίζουν τον δυναμισμό του, ενώ στο πίσω μέρος, το νεύρο της πόρτας στο ύψος των φώτων κλέβει την παράσταση.

Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Όπως είναι λογικό, η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ δεν έχει σχεδιαστικές διαφορές στο εσωτερικό της, την ποιότητα των υλικών ή τους χώρους καμπίνας και αποσκευών. Στην καμπίνα των επιβατών, αντιλαμβάνεσαι πως η SEAT έχει αναβαθμίσει συνολικά τα δεδομένα, προσφέροντας πλέον στο Ibiza μια νέα και ευκρινής οθόνη αφής 6,5 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό εγκαταλείποντας αυτή των 5,0 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων, ενώ και η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού είναι μεγάλη και με καλή ευκρίνεια. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ τα υλικά είναι σκληρά στο σύνολό τους, με καλή συναρμογή. Οι χώροι είναι σε καλό επίπεδο, καθώς τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 355 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.165 λίτρα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων ανά μάρκα

+ Χώροι, εξοπλισμός, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, λειτουργία κιβωτίου ταχυτήτων, οδική συμπεριφορά, τιμή

– Απουσία μαλακών πλαστικών στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.000 – 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000 – 3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.059
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.444
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.564
Βάρος (κιλά)
1.122
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
355
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.250