Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS

2

Το νέο VW Polo για πρώτη φορά στη μακρόχρονη 44 ετών ιστορία του (παρουσιάστηκε το 1975) απέκτησε στην υπάρχουσα 6η κατά σειρά γενιά του έκδοση με κινητήρα φυσικού αερίου. Εξωτερικά το μόνο στοιχείο που μαρτυρά την έκδοση, είναι το λογότυπο TGI στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Να σημειωθεί ότι προσφέρεται σε μία πλούσια έκδοση εξοπλισμού στην τιμή των 17.400 ευρώ.

Όσον αφορά το νέο μηχανικό σύνολο διπλού καυσίμου (CNG/βενζίνη) 1.0 TGI 90 PS μετά το Polo τοποθετήθηκε σε άλλα μοντέλα του ομίλου VW (SEAT Ibiza και Arona). Βασικό του πλεονέκτημα δεν είναι άλλο από το πολύ χαμηλό κόστος σε καύσιμο, ενώ με εκπομπές CO2 85 γρ./χλμ. το Polo TGI απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Δείτε ακόμη: VW up! GTI 143 PS τερματίζει το κοντέρ (+video)

Καίει 3,9 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα

Την κίνηση του Polo 1.0 TGI αναλαμβάνει το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ. απόδοσης 90 ίππων μεταξύ 4.500 – 5.800 σ.α.λ. και με ροπή 160 Nm μεταξύ 1.900 – 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας ξεκινά πάντα με το φυσικό αέριο, το οποίο όταν καταναλωθεί και δε γίνει ανεφοδιασμός τότε το σύστημα αυτόματα γυρνάει στη βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια διαφορά. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 11,6 κιλών, ενώ υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 40 λίτρων.

Ο 1.0 TGI βασίζεται στον 1.0 TSI, ωστόσο στις χαμηλές κυρίως στροφές δεν λείπουν οι κραδασμοί και η τραχύτητα. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ.), όμως βασικό μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη δύναμης σε χαμηλό εύρος στροφών (ειδικά μέχρι τις 2.000 σ.α.λ.), κάτι που γίνεται έντονα αισθητό σε ανηφορικούς δρόμους. Το 5τάχυτο κιβώτιο είναι εύχρηστο και με μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης. Η τελευταία βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 4,4 κιλά/100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με 3,9 ευρώ/100 χλμ. (τιμή CNG 0,889€/kg).

Άρτιο σε ποιότητα το εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Polo TGI οι διαφορές σε σχέση με τις αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις εντοπίζονται μόνο στον πίνακα οργάνων. Εκεί στη θέση της θερμοκρασίας του κινητήρα έχει τοποθετηθεί η ένδειξη για την πληρότητα των δεξαμενών του φυσικού αερίου. Επίσης, στην ψηφιακή οθόνη αναγράφονται επιπλέον πληροφορίες για την κατανάλωση του CNG, την αυτονομία και την ποιότητα του εν λόγω καυσίμου. Στοιχεία που μπορεί να δει ο οδηγός μαζί με πάρα πολλές ακόμα πληροφορίες και εφαρμογές στη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα.

Δείτε ακόμη: VW Polo: Νο1 στον κόσμο μικρό αυτοκίνητο το 2018

Στον τομέα της ποιότητας το Polo βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Όλο το ταμπλό από τη βάση του παρμπρίζ έως κάτω από το διακοσμητικό φιλέτο αποτελείται από μαλακό και παχύ πλαστικό, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Αρκετά ικανοποιητικά είναι και τα σκληρά πλαστικά που συναντώνται στις πόρτες και στα χαμηλότερα τμήματα του ταμπλό. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και η πολύ καλή θέση οδήγησης. Παράλληλα, στην καμπίνα του Polo θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, όμως ο χώρος αποσκευών έχει μικρύνει λόγω των δεξαμενών του CNG και από 355 λτ. είναι στα 251 λτ.

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Το VW Polo κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης και την ασφάλεια που αποπνέει σε κάθε διαδρομή. Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου θυμίζει όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Στις αστικές μετακινήσεις είναι άνετο, όπως και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου το αμάξωμά του εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και εύκολα ελεγχόμενη υπό πίεση, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι.

Δείτε ακόμη: Με 14 ευρώ διανύσαμε 433 χλμ. με 4 αυτοκίνητα!

+ Κατανάλωση, οικονομία σε καύσιμο, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, χώροι επιβατών

– Τραχύτητα κινητήρα, δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές, μικρότερο πορτ μπαγκάζ

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/1.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,1 kg CNG/6,2 λτ. βενζίνη
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,6 kg CNG/4,0 λτ. βενζίνη
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,1 kg CNG/4,8 λτ. βενζίνη
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
85
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.053
Πλάτος (χλστ.)
1.751
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.564
Βάρος (κιλά)
1.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
251
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.400