Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS

28

Το T-Cross προστίθεται στην οικογένεια των SUV μοντέλων της Volkswagen και τοποθετείται στη βάση της γκάμας (μετά τα T-Roc, Tiguan και Touareg), ενώ έχει όλα τα φόντα για να γίνει best seller στην κατηγορία του.

Το VW T-Cross προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και με άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Ξεκινώντας με τον 1.000άρη TSI των 95 ίππων, το κόστος απόκτησής του ανέρχεται στα 17.400 ευρώ, ενώ αν θελήσετε τη δυνατότερη έκδοση με τους 115 ίππους τότε θα πρέπει να δαπανήσετε 18.850 ευρώ. Επίσης, προσφέρεται και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DSG (με τον 1.0 TSI 115 PS) με τιμή που ξεκινάει από τα 20.350 ευρώ. Για τους λάτρεις του πετρελαίου, είναι διαθέσιμος ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI με ισχύ 95 ίππων και τιμή από τα 20.250 ευρώ.

Οι εξοπλιστικές εκδόσεις και για τους δύο τύπους κινητήρων είναι η Life και η Style. Η πρώτη είναι πληρέστατη και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων κ.λπ.

Διακριτικά όμορφο!

Σχεδιαστικά το T-Cross ασπάζεται την αισθητική ταυτότητα της VW, με την σχεδίασή του να είναι αρμονική, αλλά και όσο πρέπει δυναμική για ένα μοντέλο που τοποθετείται στην κατηγορία των μικρών SUV. Το TCross βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, με το μήκος του να είναι μικρότερο κατά 12 εκατοστά από το TRoc, αγγίζοντας συνολικά τα 4.108 χλστ., με το ύψος να βρίσκεται στα 1.584 χλστ. και το πλάτος στα 1.760 χλστ.

Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μάσκα α λα Tiguan, τα LED φώτα ημέρας που είναι ενσωματωμένα μέσα στους προβολείς, ενώ πίσω θα αγαπήσετε την οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα που όπως φαίνεται είναι το σήμα κατατεθέν του TCross. Πρόσθετα ο SUV χαρακτήρας του ενισχύεται από την απόσταση των 180 χλστ. από το έδαφος και από τα διάφορα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος στα χαμηλά του τμήματα.

Δείτε ακόμη: Πως τo VW T-Cross «αποφεύγει» τις συγκρούσεις

Σύγχρονο, άνετο & hitech εσωτερικό

Από την πρώτη επαφή με το T-Cross θα νιώσετε οικεία μιας και η καμπίνα του διακρίνεται για την πρακτικότητα και την εργονομία της. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι σχεδόν οριζόντια, ενώ στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η στάνταρ οθόνης αφής των 8 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχετε το σύστημα infotainment. Προαιρετικά τώρα, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να απολαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, όπως ήταν εξοπλισμένο το μοντέλο της δοκιμής μας. Σε ότι αφορά τώρα τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα, αυτά είναι σκληρά, με όλη την κατασκευή να είναι στιβαρή. Σε ότι αφορά την συναρμογή και το τελικό φινίρισμα, αυτά δεν εμφανίζουν ψεγάδι.

Οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι πλούσιοι και τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν με άνεση. Σε αυτό βοηθάει κατά πολύ το πίσω συρόμενο κάθισμα κατά 14 εκατοστά, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του T-Cross, διαμορφώνοντας κι ανάλογα τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα. Με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού φτάνει μέχρι την οροφή τα 1.243 λίτρα.

Επαρκής ο 1.0 TSI των 95 ίππων

Δεν σας κρύβουμε ότι είχαμε μια μικρή αγωνία για να δούμε πως θα είναι στην πράξη ο βασικός κινητήρας των 95 ίππων, ο οποίος κινεί το T-Cross. Παραθέτοντας τα εργοστασιακά νούμερα, η ισχύς του ανέρχεται στα 95 άλογα, ενώ η ροπή φτάνει τα 175 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη τώρα ο 1.000άρης 3κύλινδρος turbo με την πολιτισμένη, δίχως κραδασμούς λειτουργία τα πάει πολύ καλά, συνεπικουρούμενος κι από το πολύ καλής κλιμάκωσης 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (κουμπώνει εξαιρετικά ακόμα και στις πολύ γρήγορες αλλαγές), με το τράβηγμα να είναι καλό και συνεχές από το χαμηλό φάσμα στροφών. Στις πιο υψηλές στροφές δείχνει ότι δεν έχει άλλη δύναμη, ενώ και σε ανηφορικούς αυτοκινητόδρομους θα χρειαστεί κατέβασμα ταχύτητας για να διατηρήσει τον ρυθμό του.

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα έρθουν σε 11,5 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Όμως και οι ρεπρίζ του T-Cross είναι καλές, με τις προσπεράσεις να γίνονται με ασφάλεια. Ο μικρός κυβισμός, η 3κύλινδρη κεφαλή του κινητήρα και η μακριά 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ.) διατηρούν την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, η οποία κατά τις μέρες της δοκιμής μας βρέθηκε τα 7,0 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Τιμές και εξοπλισμός του νέου VW T-Cross

Ιδανικό για κάθε είδους χρήση!

Ο χαρακτήρας του VW T-Cross είναι ολοκληρωμένος και έχει τη δυνατότητα να καλύψει με άνεση τις μεταφορικές σας ανάγκες. Ακόμα και στο κλεινόν άστυ δεν δυσανασχετεί χάρη στις compact διαστάσεις του, με τον οδηγό να έχει πανοραμική ορατότητα, μιας και κάθεται ψηλά, γεγονός που τον διευκολύνει στους ελιγμούς και στα στενάκια της πόλης. Εκτός αυτής τώρα, το T-Cross θα ταξιδέψει με άνεση στην εθνική οδό με σβέλτες ταχύτητες στο κοντέρ, με την ηχομόνωση να ικανοποιεί, όπως και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Η ανάρτηση κάνει καλή δουλειά και μόνο τις εγκάρσιες ανωμαλίες δεν συμπαθεί ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Με το T-Cross θα στρίψετε με άνεση, καθώς οι κλίσεις είναι μικρές και η πρόσφυση πολύ καλή, συνδυασμός που εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και την πολύ καλή πληροφόρηση του τιμονιού, που ενημερώνει συνεχώς τον οδηγό για το που κοιτούν οι εμπρός τροχοί του T-Cross. Τέλος, τα φρένα είναι δυνατά και με καλή αίσθηση, ωστόσο για τον πίσω άξονα θα προτιμούσαμε δισκόφρενα κι όχι ταμπούρα.

+ Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών – αποσκευών, συρόμενο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα, εργονομία, εξοπλισμός, ευελιξία στο δρόμο, τιμή

– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, δύναμη κινητήρα στις υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109,76
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.108
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.584
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.551
Βάρος (κιλά)
1.245
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
347-417 (συρόμενο κάθισμα)
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
80%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.400 ευρώ