Δοκιμή BMW 116d M Sport Shadow Line Advanced

1

H BMW Σειρά 1 λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά στη νέα ειδική έκδοση M Sport ShadowLine Advanced, η οποία διαθέτει ακόμα πιο τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και πολύ πλούσιο εξοπλισμό με όφελος έως 7.900 ευρώ στην έκδοση 116d της δοκιμής. Η τιμή του μοντέλου όπως ακριβώς το βλέπετε στις φωτογραφίες είναι στα 34.690 ευρώ και έχει πολλές διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και αλλαγές στις αναρτήσεις σε σχέση με τις πιο απλές 116d. 

Με εμφάνιση «Μ»

Εξωτερικά, η 116d M Sport Shadow Line Advanced ξεχωρίζει από το «πακέτο» εξοπλισμού Μ Sport, το οποίο περιλαμβάνει διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες, προσθήκες στα μαρσπιέ, μαύρο πλαίσιο στα παράθυρα, πιο σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, μαύρη μάσκα και απόληξη της εξάτμισης σε μαύρο χρώμιο. Επιπλέον, εφοδιάζεται με μαύρες ζάντες αλουμινίου M Sport διαμέτρου 18 ιντσών σε συνδυασμό με ελαστικά διαστάσεων 225/40 εμπρός και 245/35 πίσω. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν ακόμα το μεταλλικό χρώμα, τα LED φώτα ομίχλης, τα LED φωτιστικά σώματα με σύστημα πλύσης

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές των αυτοκινήτων

Σπορτίφ και άρτιο ποιοτικά εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό της 116d M Sport Shadow Line Advanced, οι προσθήκες που έχουν γίνει αφορούν τα σπορ καθίσματα, το Μ Sport δερμάτινο τιμόνι, τις επενδύσεις από δέρμα, Alcantara και αλουμίνιο και τη μαύρη οροφή. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμη σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, 2ζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη κεντρική οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth & θύρα USB, κλήση έκτακτης ανάγκης, προγράμματα Οδήγησης (ECO Prο, Comfort, Sport), αισθητήρας βροχής και φώτων και όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.

Εκτός από την σπορτίφ εικόνα, το εσωτερικό της 116d διακρίνεται και για την κορυφαία ποιότητα των υλικών, του φινιρίσματος και της συναρμογής. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις στο κάθισμα και στο τιμόνι. Οι διαθέσιμοι χώροι ικανοποιούν για 4 επιβάτες κανονικού αναστήματος, ωστόσο η μεταφορά ενός ακόμα ατόμου στη μέση του πίσω καθίσματος είναι πρακτικά αδύνατη. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 360 λίτρα και ικανοποιεί με το σχήμα του.

Ιδιαίτερα ευχάριστη στην οδήγηση

Η Σειρά 1 της BMW είναι το μοναδικό και τελευταίο πισωκίνητο μικρομεσαίο αυτοκίνητο (η νέα θα έχει εμπρός κίνηση), το οποίο σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και τις πολύ καλά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις είναι ιδιαίτερα ευχάριστη με σπορτίφ αίσθηση. Παρά τη σφιχτή M Sport ρύθμιση δεν θα περάσουν κραδασμοί στο εσωτερικό όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι είναι και άνετη. Η 116d είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ουδέτερη και ο οδηγός έχει τον έλεγχο ανά πάσα ώρα και στιγμή, καθώς το αυτοκίνητο τον πληροφορεί άμεσα για τις αντιδράσεις του.

Επίσης, μέσω των ρυθμίσεων ECO Prο, Comfort, Sport, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ περισσότερης άνεσης ή πιο σπορτίφ αίσθησης. Στην Sport θέση, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση στο πάτημα (σε σχέση με την Comfort) και έτσι βγαίνει ο υπαρκτός σπορ χαρακτήρας της μέχρι εκεί όμως που μπορεί να ανταποκριθεί ο κινητήρας. Το τιμόνι με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση Servotronic είναι υποδειγματικό σε αίσθηση σε κάθε διαδρομή και με τους τροχούς να «ακούν» άμεσα σε κάθε κίνηση των χεριών του οδηγού, ενώ και τα φρένα δείχνουν ακούραστα και δυνατά.

Ικανός και οικονομικός ο 1.500άρης ντίζελ

Την κίνηση της BMW 116d αναλαμβάνει το 3κύλινδρο 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο πετρελαίου, απόδοσης 116 ίππων και με ροπή 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζει λιγοστούς κραδασμούς στις χαμηλές στροφές, ωστόσο η λειτουργία του είναι ομαλή, γραμμική και με πολύ καλό τράβηγμα. Οι ρυθμοί που επιταχύνει το αμάξωμα των 1.395 κιλών είναι αρκετά ικανοποιητικοί από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ.) και κυρίως εν κινήσει, χάρη και στον πολύ καλό συνδυασμό με το στάνταρ 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα ομαλό στη λειτουργία του και γρήγορο στις εναλλαγές των σχέσεων, ενώ κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ένα ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 1.900 σ.α.λ. με 8η ταχύτητα). Στα θετικά του στοιχεία είναι και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 6,5 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμη: Επίσημη πρώτη για την νέα BMW Σειρά 3

(+) Ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, θέση οδήγησης, σπορτίφ εικόνα

(-) Χώροι επιβατών, κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
96
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86,4
Εμπρός ανάρτηση
Διπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πενταπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.329
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.413
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.690
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.690