Δοκιμή BMW X1 sDrive18i 1.5 λτ. 140 PS

112

Το πιο προσιτό σε τιμή μοντέλο της σειράς X της BMW, η X1 αποτελεί και το δημοφιλέστερο premium SUV στην ελληνική αγορά, προσφέροντας ότι αναζητήσει κανείς από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας και πολλά παραπάνω, ακόμα και από τη βασική της έκδοση. Αυτή είναι η X1 sDrive18i της δοκιμής, η οποία πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 31.905 ευρώ (34.342 ευρώ με το αυτόματο) και συνδυάζεται με τον αποδοτικό κινητήρα των 1.5 λτ. ισχύος 140 ίππων.

Αν και πρόκειται για την πιο φθηνή (μόνο σε τιμή) BMW X, διαθέτει δυναμισμό και πολυτελή εικόνα, ενώ δείχνει πιο μεγάλη από τα 4,4 μήκους του αμαξώματός της, παραπέμποντας στα αμέσως μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς X της μάρκας με το μονό αριθμό (με ζυγό είναι τα τύπου κουπέ). Εξωτερικά τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει είναι η παραδοσιακή μάσκα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, το μυώδες καπό, τα προστατευτικά τμήματα στα χαμηλά μέρη και γύρω από τους θόλους των τροχών και τα πίσω πολυγωνικά φανάρια. Παράλληλα, το μόνο στοιχείο που φανερώνει την έκδοση, είναι το διακριτικό λογότυπο sDrive18i που υπάρχει χαμηλά στις εμπρός πόρτες.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.500άρης κινητήρας

Κάτω από το μακρύ εμπρός καπό της BMW X1 sDrive18i φιλοξενείται το μικρότερο 3κύλινδρο TwinPower Turbo μηχανικό σύνολο των 1.5 λτ., με απόδοση 140 ίππους και 220 Nm ροπής από τις μόλις 1.480 σ.α.λ. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων, το οποίο εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ η τελευταία σχέση κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε συνθήκες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.200 σ.α.λ.). Το μοτέρ είναι σε θέση να επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1,4 τόνων, τόσο κατά την επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.), όσο και εν κινήσει. Παράλληλα, ακόμα και στις υψηλές στροφές το 3κύλινδρο μοτέρ δεν γίνεται αντιληπτό στο εσωτερικό, αφού απουσιάζουν πλήρως οι κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι, δείχνοντας την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της BMW και σε αυτό το κομμάτι. Όσον αφορά την κατανάλωση είναι σχετικά τσιμπημένη, αφού κατά τη διάρκεια ταξιδιού βρέθηκε στα 8,0 λτ./100 χλμ. και σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται στα 9,5 λτ./100 χλμ.

Πολύ σταθερή στο δρόμο και ευχάριστη

Όπως όλα τα μοντέλα της BMW, έτσι και η X1 ξεχωρίζει για την πολύ καλή οδική της συμπεριφορά, την στιβαρότητα που αποπνέει και την ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Το συμπαγές πλαίσιο σε συνδυασμό με τις σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις εξασφαλίζουν υψηλή σταθερότητα στις ευθείες, αλλά και στις στροφές όπου είναι προβλέψιμη και ελεγχόμενη, ακόμα και υπό έντονη πίεση. Η άνεση μπορεί να μην είναι ένα σημείο που ξεχωρίζει η X1 στο δρόμο, ωστόσο καταφέρνει και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες της ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Παράλληλα, ο οδηγός της X1 λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το ακριβές, άμεσο και με σωστό ζύγισμα τιμόνι, ενώ τα δυνατά φρένα αναλαμβάνουν να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια το αυτοκίνητο.

Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και άνετους χώρους

Η BMW X1 δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και σε ποιότητα κατασκευής. Από την είσοδο στο εσωτερικό ο παρατηρητής αντιλαμβάνεται αμέσως την προσοχή που έχει δοθεί στην καμπίνα σε κάθε σημείο της. Την υψηλή ποιότητα ορίζουν τα αφρώδη υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το ταμπλό και στο μεγαλύτερο μέρος των θυρών, η στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα σε κάθε επιφάνεια. Ο οδηγός της X1 θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, κάθεται σχετικά ψηλά και δεν θα δυσκολευτεί να βρει γρήγορα τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου που απεικονίζονται στην οθόνη Control Display των 6,5 ιντσών (η προαιρετικά 8,8 ιντσών) του λειτουργικού συστήματος iDrive. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι, το διαιρούμενο συρόμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει την πρακτικότητα και το μεγάλο και βαθύ πορτ μπαγκάζ των 505 λίτρων.

(+): Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα εσωτερικού, χώροι επιβατών – αποσκευών, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση

(-): Κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/4.600-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.480-4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
146,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.439
Πλάτος (χλστ.)
1.821
Ύψος (χλστ.)
1.612
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.430
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
505
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.905