Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT

286

Με τη νέα, τέταρτης γενιάς A-Class, η Mercedes ανεβάζει και άλλο τον πήχη σε τεχνολογία, ενώ παράλληλα προσφέρει περισσότερες ανέσεις, ακόμα πιο τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και μοντέρνα πολυτέλεια στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων χάτσμπακ. Πρωτοποριακό στοιχείο αποτελεί το νέο διαδραστικό σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) με την τεχνητή νοημοσύνη, μέσω του οποίου ο οδηγός συνδέεται με το αυτοκίνητο και ελέγχει πάρα πολλές λειτουργίες με φωνητικές εντολές.

Δείτε εδώ τις νέες δοκιμές όλων των αυτοκινήτων

Στην ελληνική αγορά, η νέα A-Class αρχικά λανσαρίστηκε στις εκδόσεις βενζίνης A 200 (1.33 λτ. 163 PS) και Α 250 (2.0 λτ. 224 PS) σε τιμές που ξεκινούν από 32.605 και 44.120 ευρώ αντίστοιχα, ενώ το μοναδικό ντίζελ μοντέλο, είναι η A 180 d της δοκιμής (από 32.338 ευρώ) Πρόσφατα λανσαρίστηκε η πιο προσιτή σε τιμή A 180 με τον κινητήρα βενζίνης των 1.33 λτ. ισχύος 136 ίππων και τιμή εκκίνησης τα 27.860 ευρώ. Στην γκάμα υπάρχει πλέον και η A-Class Saloon με το πολύ μοντέρνο σεντάν αμάξωμα.

Μεγαλύτερη και πιο «αθλητική»

Η νέα A-Class διατήρησε το 5θυρο χάτσμπακ σπορτίφ αμάξωμα της προγενέστερης, ωστόσο μεγάλωσε αισθητά σε διαστάσεις και απέκτησε πιο σπορτίφ εικόνα και ακόμα καλύτερη αεροδυναμική (Cd 0,25 από 0,26). Η ολοκαίνουργια μικρομεσαία Mercedes είναι μακρύτερη κατά 120 χλστ. (μήκος 4.419 χλστ.), φαρδύτερη κατά 16 χλστ. (1.796 χλστ.), ψηλότερη κατά 6 χλστ. (1.440 χλστ.) και με πιο μακρύ μεταξόνιο κατά 30 χλστ. (2.729 χλστ.). Παρά όμως τις τονισμένες διαστάσεις της, το συνολικό βάρος μειώθηκε κατά 20 κιλά.

Σχεδιαστικά, η νέα A-Class δείχνει πιο επιθετική στο εμπρός άκρο μέσω του χαμηλού της καπό, των τριγωνικών φωτιστικών σωμάτων και της μεγάλης εξαγωνικής μάσκας με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο αυτής. Στο πλάι η τοξοειδής οροφή και το έντονο νεύρο ενισχύουν την αισθαντική της μορφή, ενώ πίσω τα λεπτά φανάρια, το κεκλιμένο παρμπρίζ και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής τονίζουν την αθλητική της σιλουέτα.

Πολιτισμένος και επαρκής ο 1.5 λτ. ντίζελ

Ο 1.500άρης κινητήρας πετρελαίου με απόδοση 116 ίππους και 260 Nm ροπής αποτελεί μια εξέλιξη του προγενέστερου μηχανικού συνόλου και είναι πιο ισχυρός κατά 7 ίππους, ελαφρύτερος και με μειωμένες εκπομπές ρύπων (με AdBlue). Το μπλοκ του κινητήρα από χυτοσίδηρο έχει γίνει ελαφρύτερο, η πίεση του συστήματος ψεκασμού κοινής γραμμής τροφοδοσίας έχει αυξηθεί στα 2.000 bar (από 1.600 bar) και χρησιμοποιείται νέο ηλεκτρικά ελεγχόμενο turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ για καλύτερη ηχομόνωση το καπάκι διαθέτει κάλυμμα από αφρό πολυουρεθάνης.

Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται πρωτίστως για την πολιτισμένη του λειτουργία, καθώς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι επιβάτες δεν θα αντιληφθούν ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς. Σε συνδυασμό με το στάνταρ νέο, πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, ο 1.5 ντίζελ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, δεν «ξεμένει» από δύναμη μέχρι τις μεσαίες στροφές και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.) και κυρίως εν κινήσει το αμάξωμα των 1.445 κιλών. Σε ρυθμούς ταξιδιού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.), ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,4 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμη: Πρεμιέρα για τη νέα Mercedes A-Class Sedan (+video)

Ιδιαίτερα σταθερή σε κάθε διαδρομή

Το πιο άκαμπτο πλαίσιο με τις πολλές δομικές ενισχύσεις, σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα μετατρόχια και μεταξόνιο και το στάνταρ Dynamic Select με τις ρυθμίσεις Eco, Comfort, Sport και Individual, εξασφαλίζουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά στη νέα A-Class, ανεξαρτήτως διαδρομής και… ορέξεων του οδηγού της. Όπως και οι προγενέστερες A-Class, έτσι και η νέα διαθέτει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, όμως πίσω οι πιο απλές εκδόσεις (A 180 d, A 180 και A 200) διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα, ενώ πολλαπλούς συνδέσμους έχει μόνο η A 250 και οι εκδόσεις με τετρακίνηση 4MATIC.

Η ρύθμιση των αναρτήσεων ακόμα και στην επιλογή Comfort είναι σχετικά σφιχτή και κάνει αισθητές στους επιβάτες τις ανωμαλίες των δρόμων. Ωστόσο, το αντίτιμο είναι η ασφαλής και ουδέτερη συμπεριφορά της, ακόμα και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς. Ειδικά με την επιλογή Sport οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές μειώνονται αισθητά και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ ο οδηγός έχει τον έλεγχο μέσω του σαφούς τιμονιού και του ESP, το οποίο θα κάνει την εμφάνισή του όταν χρειαστεί και με διακριτικό τρόπο. Στις ευθείες η σταθερότητά της είναι υποδειγματική και οι επιβάτες δεν θα αντιληφθούν τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί να κινείται το αυτοκίνητο, χωρίς να δημιουργεί καμία τάση ανασφάλειας.

Εσωτερικό βγαλμένο από το μέλλον

Στο θάλαμο των επιβατών της νέας A-Class τα βλέμματα πέφτουν αμέσως στις λεπτές μακρόστενες ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό με τα εντυπωσιακά γραφικά, οι οποίες καταργούν πλήρως κάθε αναλογική ένδειξη. Ανάλογα την έκδοση υπάρχουν δύο οθόνες 7 ιντσών, μία οθόνη 7 ιντσών και μία 10,25 ιντσών ή δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Ο χειρισμός των ενδείξεων του πίνακα οργάνων γίνεται μέσω των πλήκτρων αφής που υπάρχουν στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και του συστήματος πολυμέσων με τα πλήκτρα στο δεξί μέρος του τιμονιού.

Την υψηλή τεχνολογία συνδεσιμότητας ανεβάζει σε άλλο επίπεδο ο έξυπνος φωνητικός έλεγχος με αναγνώριση φυσικού λόγου που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes» ή «Hi Mercedes» και σου απαντάει «What can i do for you» (τι μπορώ να κάνω για σένα) ή απλά με το πάτημα του σχετικού πλήκτρου στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί χωρίς να αγγίζει καθόλου την οθόνη να ελέγχει πάρα πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, αρκεί να δίνει εντολές στα αγγλικά (ή σε άλλες γλώσσες εκτός των ελληνικών). Έτσι δεν αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο ψάχνοντας τις επιλογές από το μενού του συστήματος πολυμέσων.

Ενδεικτικά, μερικές από τις εντολές του LINGUATRONIC είναι «telephone», «switch to radio», «go to messages», «call», «open the navi», «vehicle functions», «save radio station» και δεκάδες ακόμα εντολές, οι οποίες αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου. Την προσοχή που έχει δώσει η Mercedes στο εσωτερικό της νέας A-Class ενισχύει με την σειρά της η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη υλικά στο ταμπλό, την στιβαρή συναρμογή και το πολυτελές φινίρισμα, το λειτουργικό touchpad στην κεντρική κονσόλα και οι αισθητά καλύτεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες, μαζί με το μεγαλύτερο κατά 29 λίτρα πορτ μπαγκάζ, των 370 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Οι επιδόσεις των νέων Mercedes Α 160 και A 180

(+) Τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, εικόνα εσωτερικού

(-): Τιμή, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750 - 2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.445
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
370
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
92%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.338