Δοκιμή Peugeot 508 2.0 BlueHDI GT 180 PS

70

Σε μια εποχή όπου οτιδήποτε μη SUV/crossover κινδυνεύει με εμπορικό εξοστρακισμό, η Peugeot τολμά και παρουσιάζει όχι μόνο ένα νέο μεσαίο σεντάν, αλλά ένα μοντέλο που έχει σκοπό να την εδραιώσει ως premium κατασκευαστή.

To 508 πλέον λογίζεται ως ανταγωνιστής των Audi A5 Sportback και BMW Σειρά 4 Gran Coupe, κάτι που -από πλευράς τιμής τουλάχιστον- πιστοποιείται. Η έκδοση της δοκιμής είναι η κορυφαία της γκάμας, με τον εξοπλισμό να είναι υπερ-πλήρης και να διαθέτει τα πάντα: Night Vision System (πρώτη φορά στην κατηγορία), Active Safety Brake (αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες μέρα – νύχτα σε ταχύτητα ως και 140 χλμ./ώρα), ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας, ειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού (Driver Attention Alert), αυτόματη ρύθμιση της μεγάλης σκάλας (High Beam Assist) και δερμάτινο σαλόνι με alcantara, μεταξύ άλλων. Το αντίτιμο για όλα αυτά; 53.000 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν και πιο οικονομικές εκδόσεις, όπως είναι το 1.5 λτ. BlueHDi 130 (από 29.900 ευρώ) και το 1.6 PureTech 180 (από 36.500 ευρώ).

Εμφάνιση «βασιλιά»

Κάτι που σημαίνει ότι η ναυαρχίδα της Peugeot, θα πρέπει να εκπλήξει το κοινό με τα προσόντα της για να την προτιμήσει από τον εδραιωμένο ανταγωνισμό. Αν η πρώτη ματιά είναι και η σημαντικότερη πάντως, το 508 κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά με το καλοσμιλεμένο αμάξωμά του.

Δείτε ακόμα: Νέο Peugeot 2008 βενζίνη, ντίζελ και ηλεκτρικό

Δίχως υπερβολή, ακόμα και δίπλα σε σπορ αυτοκίνητα το γαλλικό κουπέ-σεντάν στέκεται ακομπλεξάριστο. Το δυναμικό σχήμα, με την οροφή να κλίνει έντονα στο εντυπωσιακό πίσω μέρος και με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα να συνθέτουν κάτι αναλογικά πρωτόγνωρο για την κατηγορία. Όχι τόσο, όμως, με το επιβλητικό πρόσωπο του 508, το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να θυμίζει λέοντα έτοιμο να κατασπαράξει το θήραμά του. Εξ ου και τα φώτα ημέρας LED – «χαυλιόδοντες», μετά του σφηνοειδούς σχήματος στο εμπρός μέρος. Βάλτε στην εξίσωση τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών και έχετε μια από τις πιο φαντασμαγορικές μορφές σε αυτοκίνητο παραγωγής. Γενικά, οι παραπομπές στο βασιλιά της ζούγκλας που είναι και το σήμα της εταιρίας, χαρίζουν ξεχωριστή αύρα στο αυτοκίνητο.

Ποιοτικό, αλλά κλειστοφοβικό εσωτερικό

Το ξεχωριστό ντιζάιν συνεχίζεται και στην καμπίνα των επιβατών, η οποία βέβαια φέρει επιρροές από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Το iCockpit είναι παρόν, εδώ με οθόνη 10,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Η τεχνοτροπία που το θέλει πάνω από το τετραγωνισμένο τιμόνι δεν λειτουργεί πλήρως, καθώς η ρύθμιση της οδήγησης για τον μέσο όρο των αναστημάτων τοποθετεί το τιμόνι μπροστά από το καντράν και κρύβονται σημαντικές ενδείξεις.

Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί χαμηλά, σαν σε γνήσιο κουπέ. Η κεντρική κονσόλα μέσω του πελώριου και εξόχως πρακτικού υποβραχιονίου έρχεται στο ύψος της μέσης, δημιουργώντας μια αρχοντική και συνάμα «πολεμική» διαμόρφωση, που χαρακτηρίζεται από την παρουσία ποιοτικού πλαστικού και επενδύσεων στην ολότητα της καμπίνας. Μαλακά υλικά και δέρμα σε αφθονία, αλλά και πολλά διαφορετικά πλαστικά και διακοσμητικά, που ίσως δημιουργούν μια «φλυαρία». Μοναδικές παραφωνίες το σκληρό πλαστικό τμήμα πάνω από τον πίνακα οργάνων και οι διαφορετικοί σε πάχος αρμοί στα σημεία που ενώνεται το ταμπλό με τις πόρτες.

Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα θα γίνουν παραχωρήσεις. Η οροφή ακουμπά στα κεφάλια των επιβατών και έρχεται στο ύψος των ματιών, πάνω από το πλαίσιο των παραθύρων. Η κλίση είναι τόσο έντονη, που ένας άνθρωπος με ύψος 1,8 μ. δεν βλέπει μέσα από το τζάμι της πόρτας! Κάτι αναμενόμενο, καθώς το ύψος του 508 μετά βίας ξεπερνά τα 1.400 χλστ. (1.403). Το μεταξόνιο των 2.793 χλστ. εξασφαλίζει επαρκή χώρο για τα γόνατα, ενώ σε συνδυασμό με το μήκος των 4.750 χλστ. φροντίζουν να παράσχουν 487 λίτρα στο πορτμπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα.

Ψυχή τε και σώματι λέοντας

Κάτω από το σαγηνευτικό αμάξωμα, συναντάμε τον 2λιτρο BlueHDI ισχύος 180 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Διακρίνεται για την ελαστικότητα, η οποία του επιτρέπει να κινεί τα 1.535 κιλά με περισσή ευκολία ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διαθέτει πολύ καλή κλιμάκωση, φροντίζοντας να διατηρεί τις στροφές χαμηλά στο ταξίδι αλλά και να «αρπάζει» στο απότομο πάτημα. Η 8η επιτρέπει τη διατήρηση των 130 χλμ./ώρα με λίγο πάνω από 2.000 σ.α.λ., μετατρέποντας το ταξίδι σε αγχολυτική συνεδρία. Η ηχομόνωση κρατάει εκτός τους περισσότερους θορύβους από τον αέρα, με τα ελαστικά 235/40 να είναι η συνηθέστερη πηγή ενόχλησης.

Από πλευράς επιδόσεων, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,3 δλ. και η τελική φτάνει τα 235 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει την τάση να κρατάει την επιλεγμένη σχέση λίγο παραπάνω από όσο θα ήθελες, ενώ ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία δείχνει μια προτίμηση στο να αγνοεί τις εντολές του οδηγού – όχι σε ενοχλητικό βαθμό, βέβαια. Η μέση τιμή της κατανάλωσης τοποθετείται στην περιοχή των 8,2 λτ./100 χλμ., με περιθώρια να μειωθεί και άλλο.

Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση απορροφά την πλειονότητα των ανωμαλιών, ούσα σχεδόν ισοπεδωτική ακόμα και στο κατσαρό οδόστρωμα, παρά το σφιχτό του στησίματος και τα φαρδιά ελαστικά με το χαμηλό προφίλ. Μια συνταγή που εκτιμάς όταν αρχίσουν οι στροφές και αποφασίσεις να διαπιστώσεις αν το 508 τιμά τα γαλλικά του «γαλόνια».

Διαβάστε επίσης: Πωλούνται καινούργια Peugeot 405 με 9.200 ευρώ!

Εν μέρει, συμβαίνει. Παρά το μεγάλο πλάτος (1.859 χλστ.), το ακριβές και γρήγορο τιμόνι σου επιτρέπει να τοποθετείς το μπροστινό με άνεση, αν και θα ήθελες περισσότερη αίσθηση και ένα «τσικ» παραπάνω βάρος. Το 508 στρίβει ενιαία, με περιορισμένη κλίση, αλλά και κομμάτι μονοδιάστατα. Αν μπεις με περισσότερη φόρα στη στροφή, σε περιμένει υποστροφή. Αν επιχειρήσεις αποσταθεροποίηση της ουράς με τιμονιά ή φρένα, εισπράττεις υποστροφή. Σε περίπτωση που εξαντλήσεις την διαδρομή του δεξιού πεντάλ, αναμενόμενα τα 400 Nm θα τραβήξουν το εμπρός μέρος προς το εξωτερικό της στροφής. Γενικά, το πίσω μέρος παραμένει σχετικά αμέτοχο στην όλη διαδικασία, κάτι που προφανώς έχει γίνει ηθελημένα από τους μηχανικούς της Peugeot, προς όφελος του premium χαρακτήρα. Από τα φρένα, τέλος, ουδέν παράπονο. Εξαιρετική απόδοση και αντοχή στην παρατεταμένη χρήση, ακόμα και σε συνθήκες κατάβασης.

+ Εμφάνιση, εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης, ποιότητα εσωτερικού, ηχομόνωση, κράτημα, φρένα

 – Τιμή, χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών, εργονομία iCockpit

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.997
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
235
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
124
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
148,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.750
Πλάτος (χλστ.)
1.859
Ύψος (χλστ.)
1.403
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.793
Βάρος (κιλά)
1.535
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
487
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
53.000