Δοκιμή Renault Captur 1.2 TCe 120 HP

1

Το πρώτο σε πωλήσεις μικρό SUV στην Ευρώπη το 2017, το Renault Captur μετά την περσινή του ανανέωση βελτιώθηκε σε αρκετά σημεία, όπως σε σχεδιασμό, ποιότητα, τεχνολογία κ.λπ. Στην κορυφή της γκάμας από πλευράς ισχύος, τοποθετείται ο κινητήρας βενζίνης 1.2 TCe 120 HP της δοκιμής, ο οποίος ταιριάζει κατάλληλα στο αυτοκίνητο.

Οι τιμές του Captur 1.2 TCe 120 HP ξεκινούν από 18.890 ευρώ στην τρίτη πλούσια έκδοση Dynamic, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο EDC ξεκινά από τα 19.400 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Expression. Στον εξοπλισμό του Captur 1.2 TCe 120 HP Dynamic, εκτός από όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας περιλαμβάνονται ακόμα αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, εμπρός προβολείς Full LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. 

Δυνατός και πολιτισμένος ο 1.2 TCe 120 PS

Το 1.200άρι 4κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 120 ίππων και με ροπή 205 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα του Captur και συμβάλλει στον γενικότερα άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις του οδηγού είναι η ιδιαίτερα ομαλή και πολιτισμένη του λειτουργία, χωρίς ίχνος κραδασμού ή ενοχλητικού θορύβου που συνήθως συνοδεύει ορισμένα 3κύλινδρα σύνολα. Η δύναμή του αποδίδεται γραμμικά από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, χωρίς κενά απόδοσης ή κομπιάσματα.

Οι επιταχύνσεις είναι γρήγορες από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.) και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 10,2/13,2 δλ.). Έτσι ο οδηγός του εκμεταλλεύεται τα αποθέματα ροπής στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης στην πόλη και τη δύναμη του μοτέρ σε ανοιχτούς δρόμους ή σε μια προσπέραση. Επίσης, με το πάτημα του μπουτόν «Eco» που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων, το μοτέρ έχει πιο ήπια ισχύ προς όφελος της κατανάλωσης. Πολύ καλή με την σειρά της είναι η κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τον καλό σε αίσθηση επιλογέα. Η κατανάλωση μόνο είναι σχετικά «τσιμπημένη», αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,3 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Όλες οι νέες δοκιμές των αυτοκινήτων

Πολύ άνετο στο δρόμο

Η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό που κερδίζει τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες του Captur, ανεξαρτήτως διαδρομής. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ παράλληλα ο χαμηλός θόρυβος κύλισης κάνει ακόμα πιο ήσυχες και ξεκούραστες τις μετακινήσεις. Η ψηλή θέση οδήγησης (170 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος) συμβάλει και αυτή με την σειρά της στην άνετη οδήγηση, όπως και το μεγάλο εμπρός παρμπρίζ. Παράλληλα, ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο κάθισμα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, ενώ δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση. Το Captur 1.2 TCe 120 HP είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ταξίδια με ασφάλεια, παρουσιάζοντας πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και προβλέψιμη συμπεριφορά στις στροφές με λογικές κλίσεις σε σβέλτους ρυθμούς. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες βοηθώντας στους ελιγμούς και βαραίνει όσο αυξάνουν οι ρυθμοί, παρέχοντας την απαιτούμενη αίσθηση.

Ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Captur, παρατηρούνται αναβαθμίσεις κυρίως στο κομμάτι της ποιότητας, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω μέρος των επενδύσεων των θυρών. Τη μοντέρνα του εικόνα βελτιώνουν ο μοντέρνος πίνακας οργάνων και η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-LINK Evolution, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, Bluetooth, φωνητικό έλεγχο, Android Auto κ.λπ. Την πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύουν οι διάφορες θήκες, το πολύ μεγάλο συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού Easy Life χωρητικότητας 11,5 λίτρων και οι αφαιρούμενες με φερμουάρ επενδύσεις καθισμάτων «Zip Collection». Από πλευράς χώρων, στο εσωτερικό του Captur θα φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι επιβάτες. Παράλληλα, το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα με ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες σε αναλογία 1/3-2/3, επιτρέπει την αυξομείωση του χώρου των επιβατών αλλά και των αποσκευών μεταξύ 377 και 455 λίτρων.

Διαβάστε ακόμη: Νέα βασική έκδοση Renault Clio χωρίς τέλη κυκλοφορίας

(+) Άνεση, ποιότητα κύλισης, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, χώροι, πρακτικότητα, εξοπλισμός

(-) «Τσιμπημένη» κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 9 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.122
Πλάτος (χλστ.)
1.778
Ύψος (χλστ.)
1.556
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.606
Βάρος (κιλά)
1.195
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
377-455
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.890