Δοκιμή Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

Το Renault Clio είναι από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα της γαλλικής μάρκας και όχι άδικα, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο αξιόλογα και δημοφιλή μικρά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, διαχρονικά. Μάλιστα πριν από περίπου ένα χρόνο ξεκίνησε και η εμπορική διάθεση στη χώρα μας της ανανεωμένης έκδοσής του, η οποία το φρεσκάρισε και τόνωσε το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για αυτό.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Renault

Όσον αφορά στη χώρα μας τώρα, το Renault Clio διακρίνεται εκτός των άλλων και για τον πλουραλισμό που επικρατεί στην γκάμα του, καθώς το συναντάμε σε διάφορες εκδόσεις για κάθε γούστο και ανάγκη. Συγκεκριμένα, το Renault Clio διατίθεται στην ελληνική αγορά με ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1.2 λτ. 75 ίππων, με τούρμπο ίδιας χωρητικότητας στους 120 ίππους, με 0.9 λτ. βενζινοκινητήρα επίσης τούρμπο στα 90 άλογα και με πετρελαιοκινητήρα 1.5 λτ. σε τρεις εκδόσεις με 75, 90 και 110 ίππους. Στην τελευταία του εκδοχή, αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων θα μας απασχολήσει σε αυτή την δοκιμή. Στη μία και μοναδική εξοπλιστική του έκδοση, η οποία ονομάζεται Dynamic και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, κοστίζει 17.910 ευρώ και έχει να επιδείξει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ας το δούμε όμως πιο αναλυτικά ξεκινώντας φυσικά από το μοτέρ, το οποίο αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά στη συγκεκριμένη έκδοση.

Οικονομικό και ισχυρό

Το Renault Clio 1.5 dCi 110 ίππων λοιπόν εφοδιάζεται με τον γνώριμο μας και από άλλα μοντέλα της κοινοπραξίας Renault-Nissan πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήρια εδώ και αρκετό καιρό. Επομένως για όσους έχει τύχει να έχουν μία οδηγική επαφή κατά το παρελθόν μαζί του, σίγουρα δεν θα αποτελέσει έκπληξη η απόδοσή του. Πρόκειται για ένα μοτέρ με πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας και ανάλογη απόδοση. Τα νούμερα ειλικρινά δεν αποδίδουν δικαιοσύνη. Βλέπετε, οι 110 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. και τα 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. σε πολλούς μπορεί να φανούν αδιάφορα. Παρόλα αυτά στην πραγματικότητα κάνουν το Clio αρκετά γρήγορο. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,2 δλ. νούμερο αξιοπρεπές για την κατηγορία, τη στιγμή που η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 194 χλμ./ώρα. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως είναι το γεγονός πως η πραγματική μέση κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 4,7 λίτρα/100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.

Άνετο και δυναμικό οδηγικά

Οδηγικά, το Renault Clio έχει μερικές ακόμη εκπλήξεις, ευχάριστες φυσικά. Συνδυάζει με ισορροπημένο τρόπο την πολύ καλή άνεση και την ασφαλή οδική συμπεριφορά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτησή του είναι όσο μαλακή χρειάζεται και απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ σε συνδυασμό και με τα αναπαυτικά καθίσματα (με πολύ καλή πλευρική στήριξη) οι επιβάτες μετακινούνται ξεκούραστα. Στις ευθείες το αμάξωμα του Clio διατηρεί την σταθερότητά του ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα επίπεδα πρόσφυσης αυξημένα, ακόμα και υπό πίεση. Το τιμόνι του Clio είναι ελαφρύ στις πιο χαμηλές ταχύτητες και βαραίνει σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Θετικά κρίνονται τα φρένα τόσο αποτελεσματικότητα όσο και ως προς την αίσθηση του πεντάλ. Το ίδιο ισχύει και για το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ικανοποιεί σε αίσθηση και έχει σωστή κλιμάκωση.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Μοντέρνο και hi-tech εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του «φρεσκαρισμένου» Clio έχει να επιδείξει νέους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, νέο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και στην προσθήκη μαλακής επένδυσης στα υποβραχιόνια των θυρών. Την προσεγμένη ποιότητα ενισχύει με την σειρά του το αφρώδες υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και τα διακοσμητικά λάκας πιάνου και χρωμίου. Ο οδηγός του Clio θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω και των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, ενώ η εργονομία είναι συνολικά καλή. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών, όπως και το πρακτικό και με εκμεταλλεύσιμο σχήμα πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων. Τις εντυπώσεις πάντως κλέβει η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, η οποία φιλοξενεί πλήθος λειτουργιών και μπορεί να συνδεθεί και με smart συσκευές.

(+) Ποιότητα λειτουργίας και απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας

(-) Αίσθηση τιμονιού, μικρές ενδείξεις υπολογιστή ταξιδιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
90
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, Αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική υποβοήθηση
Μήκος (χλστ.)
4.062
Πλάτος (χλστ.)
1.732
Ύψος (χλστ.)
1.448
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.589
Βάρος (κιλά)
1.204
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
99%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.910
Get it on Google Play Download on the App Store