Δοκιμή SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115HP

38

Μετά το μικρομεσαίο SUV Ateca, η SEAT έκανε την είσοδό της και στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV με το SEAT Arona, το οποίο προσφέρει σε πολύ ελκυστικές τιμές ότι μπορεί να αναζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο κόμπακτ «υπερυψωμένο» αυτοκίνητο.

Δείτε ακόμη: Στα σκαριά CUPRA Ibiza και CUPRA Arona

To SEAT Arona διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 14.990 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 ECO TSI 95HP και από 16.390 ευρώ με τον 1.6 TDI 95 hp (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Επίσης, υπάρχουν το 1.5 TSI EVO 150 hp, το 1.6 TDI 115 hp και το 1.0 TGI 90 hp. Εμείς δοκιμάζουμε την επίσης συμφέρουσα έκδοση 1.0 ECO TSI 115HP, η οποία πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 16.700 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Style. Αυτή περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, μηχανικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, εμπρός φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, εμπρός προβολείς, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, κ.λπ.

Νεανική και σπορτίφ εμφάνιση

Σχεδιαστικά το SEAT Arona ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα που έχουμε δει στο νέο Ibiza και στο Ateca και προσελκύει το ενδιαφέρον με τις μοντέρνες γραμμές του από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά του αποτελούν τα έντονα νεύρα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η λεπτή τραπεζοειδής μάσκα και μεγάλος αεραγωγός στον εμπρός προφυλακτήρα. Το μήκους 4.138 χλστ. αμάξωμα του Arona βασίζεται στη πλατφόρμα MQB A0 και έχει 190 χλστ. απόσταση από το έδαφος (το δικίνητο Ateca έχει 170 χλστ.), ωστόσο δε διαθέτει έκδοση με τετρακίνηση. Τη μοντέρνα του εικόνα ενισχύει με την σειρά της η ύπαρξη της διχρωμίας (μαύρο, γκρι, πορτοκαλί οι επιλογές) στην οροφή, η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Xcellence (έκδοση της δοκιμής) και FR.

Σύγχρονο και πρακτικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του SEAT Arona είναι ίδιο με εκείνο του νέου Ibiza, πράγμα που σημαίνει ότι είναι λειτουργικό και καλοφτιαγμένο. Τα πλαστικά στο ταμπλό και σε όλες τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, ωστόσο διαθέτουν προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα, ενώ τα λευκά διακοσμητικά αναβαθμίζουν το διάκοσμο. O πίνακας οργάνων είναι πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι διάφορες θήκες στις πόρτες, στην κονσόλα και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, καθώς και η πολύ καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού του SEAT Arona ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων επιβατών και το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή SEAT Ateca 1.0 Eco TSI

Ασφαλές στο δρόμο και ευέλικτο

Το SEAT Arona εμφανίζει θετικά χαρακτηριστικά και στο δρόμο, αφού είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ευχάριστο στην οδήγηση και προσφέρει αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα ανέσεων. Η ανάρτησή του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση καταφέρνει και αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο στις πιο έντονες θα περάσει κραδασμούς στο εσωτερικό, αλλά και πάλι χωρίς να ενοχλήσει ιδιαίτερα. Στην πόλη οι κόμπακτ διαστάσεις τους και η ψηλή θέση οδήγησης διευκολύνουν τον οδηγό, ο οποίος θα νιώσει παράλληλα ασφαλής όπου και να κινηθεί. Στον αυτοκινητόδρομο το αμάξωμα του Arona παραμένει σταθερό ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, ενώ και στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα με ουδέτερες αντιδράσεις. Το τιμόνι βαραίνει όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα και προσφέρει καλή αίσθηση, όπως και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Αποδοτικός ο 1.0 ECO TSI 115HP

Ο γνώριμος και από άλλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen κινητήρας 1.0 TSI των 115 ίππων και με ροπή 200 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. ταιριάζει κατάλληλα και στο σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.189 κιλών, αφού το κινεί με ευκολία, ενώ οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές. Ο 1.0 ECO TSI 115HP προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ., γρήγορες ρεπρίζ και τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα. Το 3κύλινδρο αυτό turbo μηχανικό σύνολο εμφανίζει τραχύτητα και κραδασμούς στις χαμηλές στροφές και κυρίως στις εκκινήσεις, ωστόσο πιο ψηλά η λειτουργία του δεν ενοχλεί. Το τράβηγμα και η ελαστικότητα του μηχανικού αυτού συνόλου είναι αρκετά καλά και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες με «μεγάλη» ταχύτητα, χωρίς το μοτέρ να ζορίζεται. Παράλληλα, ο λεβιές των ταχυτήτων είναι εύχρηστος στις εναλλαγές των σχέσεων, ενώ η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.). Σε λογικά πλαίσια κυμαίνεται η κατανάλωση, η οποία βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 115hp

(+) Σχεδιασμός, τιμή – εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, πρακτικότητα

(-) Τραχύτητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
111,72
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 276x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 230x9 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.138
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.552
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.566
Βάρος (κιλά)
1.187
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
400
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.700