Δοκιμή SEAT Leon 1.5 TSI 130 PS ACT

5

H δεύτερη γενιά του SEAT Leon αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα των ελληνικών δρόμων. Κάτι απόλυτα φυσιολογικό, αν αναλογιστεί κανείς πως βρίσκεται κοντά μας από το 2012 και συνεχίζει μέχρι σήμερα πρακτικά αναλλοίωτο.

Δείτε ακόμη: SEAT CNG με κατανάλωση από 2,9 ευρώ/100 χλμ.

Ο «Λέοντας» παραμένει επίκαιρος και εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα 1.5 TSI, ο οποίος διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων, ξεκινώντας από την εξαιρετική τιμή των 17.405 ευρώ για τη μοναδική διαθέσιμη έκδοση, την Style. Ενδεικτικό της ευκαιρίας που αποτελεί το 1.500άρι Leon, είναι το γεγονός πως κοστίζει μόλις 1.050 ευρώ παραπάνω από το αντίστοιχο με τον 1.0 TSI των 115 ίππων. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, διαθέτοντας πλήρες πακέτο ασφάλειας με τα καθιερωμένα ABS και ESP, καθώς επίσης 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS (που χρησιμοποιεί τα φρένα για να προσομοιώσει την λειτουργία του μηχανικού κλειδώματος διαφορικού), ενώ ούτε από άνεση πάει πίσω: αυτόματος κλιματισμός, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 5 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, όλα είναι στάνταρ στο Leon 1.5 TSI.

Ποιοτικό, πρακτικό και εργονομικό εσωτερικό

Όσο γνώριμο είναι εξωτερικά, άλλο τόσο παρουσιάζεται στο εσωτερικό του το ισπανικό χάτσμπακ. Η σχεδίαση αποτελείται από καθαρές γραμμές και χαρακτηρίζεται από την οδηγοκεντρική προσέγγιση του ταμπλό, με την ασυμμετρία των αεραγωγών να προσδίδει ταυτότητα στη διαμόρφωσή του.

Δείτε ακόμα: SEAT Tarraco: Η ναυαρχίδα των SUV!

Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας στο μεγαλύτερο μέρος των επιφανειών, οι διακόπτες δεν θα σε προβληματίσουν με άσκοπες αναζητήσεις λόγω άκαιρης τοποθέτησης, ο πίνακας οργάνων είναι τεχνοκρατικά σχεδιασμένος και πλήρης πληροφοριών, με τη μοναδική ένσταση να αφορά την μικρή οθόνη των 5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Από πλευράς χώρων, κανένα παράπονο! Μέχρι 5 ενήλικες θα βρουν τη βολή τους στο ευρύχωρο εσωτερικό, με επαρκή αέρα για πόδια και κεφάλι. Στα ίδια επίπεδα και το πορτμπαγκάζ, με τα 380 λίτρα της χωρητικότητας να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα – αν και το άνοιγμα του χώρου αποσκευών θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερο. Γενικότερα το εσωτερικό του Leon εστιάζει στην ουσία, κάτι που αποτυπώνεται πλήρως από την εξαιρετική θέση οδήγησης και την τοποθέτηση του οδηγού «μέσα» στο αυτοκίνητο, με την ορατότητα να είναι απροβλημάτιστη προς όλες τις κατευθύνσεις.

Οικονομικό «πιστόλι»

Η ουσία, λοιπόν, πίσω από το εν λόγω Leon δεν είναι άλλη από τον 1.500άρη TSI των 130 ίππων. Κόντρα στο 3κύλινδρο ρεύμα παραμένει 4κύλινδρος, ενσωματώνοντας υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, συμπίεση 12,5:1, λειτουργία σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller, κύκλωμα πίεσης 350 bar και φυσικά απενεργοποίηση κυλίνδρων.

Ξεκινώντας από την τελευταία, ουδέποτε θα αντιληφθείς πότε η τεχνολογία ACT (Active Cylinder Technology) κάνει τη δουλειά της, πέρα από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Η λειτουργία είναι ομαλότατη και γραμμική, με την επαναφορά στην 4κύλινδρη διάταξη να γίνεται τάχιστα μόλις απαιτηθεί περισσότερη δύναμη. Σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου ή ρολαρίσματος σε κατηφόρα, το Leon μετατρέπεται σε 2κύλινδρο με τα ανάλογα οφέλη στον λογαριασμό του βενζινάδικου.

Διαβάστε επίσης: Νέο SEAT Leon 1.5 TGI με φυσικό αέριο

Ο 1.5 TSI αρέσκεται στο μεσαίο φάσμα του στροφόμετρου, όπου αποδίδει τα 200 Nm της ροπής (σταθερά από τις 1.400 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.). Οι 130 ίπποι βρίσκονται μεταξύ 5.000-6.000 σ.α.λ. και το άψογα κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο καθιστά πανεύκολη την παραμονή του μοτέρ στο ωφέλιμο φάσμα. Το τράβηγμα είναι υποδειγματικό από τις 1.200 σ.α.λ. κιόλας, με την ροπή να «καθαρίζει» στο 90% των περιπτώσεων και τον κινητήρα να μην λέει «όχι» στο στροφάρισμα του υπόλοιπου 10%. Η SEAT ανακοινώνει 9,4 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα των 203 χλμ./ώρα είναι ενδεικτική της άνεσης με την οποία το ισπανικό μικρομεσαίο μπορεί να ταξιδέψει, διατηρώντας άκοπα ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα (2.800 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα και 6η ταχύτητα) με πλήρες φορτίο επιβατών και αποσκευών. Στα συν είναι και η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Σπορτίφ στήσιμο και εξαιρετικό τιμόνι

Στο δρόμο, ο λόγος απόσβεσης αμορτισέρ/σκληρότητας ελατηρίων αγγίζει το ιδανικό, με το Leon να παρουσιάζεται πάντοτε ετοιμοπόλεμο σε στριφτερό δρόμο, διατηρώντας υψηλό το επίπεδο της κύλισης. Στο τελευταίο παίζουν ρόλο και τα ελαστικά χαμηλής τριβής που φοράει το 1.5 TSI, τα οποία ωστόσο δεν υστερούν σε παροχή πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο στρίβει ως ένα κομμάτι, με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά την τροχιά που χαράζει το εμπρός – το οποίο με την σειρά του, ακολουθεί ευλαβικά τις εντολές που περνάει το εξαιρετικό τιμόνι. Η σαφήνεια και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης δεν θα κακόπεφταν ακόμα και σε sportscar, με το βάρος να είναι στα ίδια – υψηλότατα – στάνταρ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR

Όταν η πρόσφυση χαθεί θα γίνει με απόλυτα προοδευτικό τρόπο, με το εμπρός μέρος να είναι το πρώτο που θα υποκύψει. Στα έμπειρα χέρια το Leon μπορεί να τοποθετηθεί με τα τέσσερα, με το ESP να μην επεμβαίνει πανικόβλητο και να αφήνει τον οδηγό να ευχαριστηθεί το καλορυθμισμένο πλαίσιο και το σετάρισμα της ανάρτησης. Μοναδικό μειονέκτημα κάποιοι κραδασμοί που προκαλούνται από τον ημιάκαμπτο άξονα σε βαθιά «κοψίματα» του οδοστρώματος, δίχως να προκαλούν ανισορροπία στην συμπεριφορά της κατασκευής ή δημιουργία ενοχλητικών θορύβων. Τα φρένα, τέλος, ολοκληρώνουν τον σπορ οικογενειακό χαρακτήρα του Leon, με άμεση απόκριση και δυνατό «δάγκωμα».

+ Τιμή, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, αίσθηση τιμονιού, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, χώροι

 – Μουντή σχεδίαση στο εσωτερικό, μικρή οθόνη αφής, άνοιγμα χώρου αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.400-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.282
Πλάτος (χλστ.)
1.816
Ύψος (χλστ.)
1.454
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.239
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
92%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.405