Δοκιμή Toyota Corolla 1.2T 116 PS

54

Toyota Corolla σημαίνει ιστορία. Μία που εκτείνεται σε βάθος 53 ετών και συνίσταται από 46 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα, νούμερο που ολοένα αυξάνεται. Για την ακρίβεια, την χρονιά που μας άφησε το ιαπωνικό μικρομεσαίο βρέθηκε στην κορυφή του παγκόσμιου αυτοκινητικού box office, ατενίζοντας το 2020 από το Έβερεστ της εμπορικότητας.

Δείτε ακόμη: 0-160 χλμ./ώρα με νέο Toyota Corolla 1.2T (+video)

Στο επίκεντρο της οποίας βρίσκονται μεν οι υβριδικές εκδόσεις, όμως κανείς δεν θα πρέπει να παραλείπει το πατροπαράδοτο 1.200άρι τούρμπο. Ειδικά όταν ξεκινάει από τις 17.600 ευρώ για τη βασική έκδοση Live, που διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control και σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης μεταξύ άλλων. Η κορυφαία Active Plus της δοκιμής μας, διαθέτει επιπλέον ραφές στο ταμπλό, ατμοσφαιρικό γαλάζιο φωτισμό, χρωμιωμένες λεπτομέρειες, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη TFT 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, επιπλέον θήκες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης LED κ.λ.π., φτάνοντας στις 20.570 ευρώ.

Ασύγκριτος δυναμισμός στην εμφάνιση

Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς στη 12η γενιά Corolla, είναι η ασυνήθιστα δυναμική διαμόρφωση του εμπρός μέρους. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το πρόσωπο του Corolla παραπέμπει σε γεράκι έτοιμο να επιτεθεί, αποτελώντας μια πολύ ευχάριστη έκπληξη σε ο,τι μας είχαν συνηθίσει οι Ιάπωνες στα παλιότερα Corolla, αλλά και το διάλειμμα του Auris.

Δείτε ακόμη: Το Toyota Corolla G6 έφερε τις 6 ταχύτητες στον λαό

Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα και οι μυώδεις προφυλακτήρες δίνουν τον τόνο και κάνουν τις 16άρες ζάντες να φαντάζουν λίγες. Η πλατφόρμα TGNA χαρίζει επιπλέον 60% ακαμψία στο πλαίσιο και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το Auris, ενώ μήκος και μεταξόνιο έχουν πάρει την ανιούσα από πλευράς διαστάσεων (4.370 από 4.330 χλστ. και 2.640 από 2.600 χλστ. αντίστοιχα), τη στιγμή που το ύψος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. (1.435 χλστ.).

Ποιότητα και τεχνολογία στο εσωτερικό

Στην καμπίνα των επιβατών δύο πράγματα κεντρίζουν το βλέμμα και τις αισθήσεις: η οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και τα ποιοτικά υλικά που χρησιμοποιούνται στο μεγαλύτερο μέρος των επιφανειών.

Ειδικά στην έκδοση Active Plus, όπου το δέρμα, οι ραφές και ο μπλε φωτισμός δίνουν το «παρόν» η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός, περισσότερο σε Lexus παραπέμπει. Ο χορταστικός αφρός χρησιμοποιείται στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, με μόνη εξαίρεση το κομμάτι κοντά στο παρμπρίζ και χαμηλά στην κεντρική κονσόλα.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, τοποθετώντας σε μέσα και όχι «μέσα» και όχι «πάνω» στο αυτοκίνητο, φέρνοντας τον επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου –για το οποίο θα πούμε περισσότερα σε λίγο- ακριβώς στη χούφτα σου. Οι πίσω επιβάτες, αν ξεπερνούν το 1,80, θα αντιμετωπίσουν ένα θέμα με το χώρο για το κεφάλι, αλλά και τον αντίστοιχο για τα πόδια. Στον αντίποδα η χωρητικότητα των 361 λίτρων του πορτμπαγκάζ, με μια υποσημείωση για το σχήμα του και κάποιους περιορισμούς που θέτει στην αξιοποίησή του.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά, γρήγορες επιδόσεις

Μια εμφάνιση όπως είναι του Corolla πραγματικά θα ήταν κρίμα να μην συνοδευόταν από τα ανάλογα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ευτυχώς οι μηχανικοί της Toyota έβαλαν τα δυνατά τους και δημιούργησαν την πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά εκδοχή από εποχής T-Sport!

Ο 1.200άρης τούρμπο μπορεί να μην γοητεύει σε απόλυτα νούμερα –116 ίπποι στις 5.200-5.600 σ.α.λ. και 185 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ.– όμως στην πράξη, αποδεικνύεται εξαιρετικός. Τα 9,3 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι χρόνος που άνετα θα ταίριαζε σε υπερτροφοδοτούμενο με 200 κ.εκ. παραπάνω, ενώ και η τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα είναι υψηλή τιμή. Περισσότερα χρηστική, βέβαια, είναι η ευκολία που το Corolla διατηρεί ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα, μετατρέποντας τα ταξίδια σε ευχάριστη διαδικασία.

Η ανάρτηση είναι κομμάτι σφιχτότερη σε σχέση με το Hybrid, μεταφέροντας λίγο περισσότερο θόρυβο κύλισης, ενώ και ο κινητήρας ακούγεται -φυσιολογικά- παραπάνω από τον υβριδικό 1.8. Εκεί που η πλάστιγγα γέρνει καταλυτικά υπέρ του συνδυασμού βενζίνης-ρεύματος, είναι στο βενζινάδικο. Το Hybrid έγραψε μέση τιμή 5,3 λίτρων/100 χλμ. Το 1.2 Turbo ανεβαίνει σχεδόν 3 λίτρα, φτάνοντας τα 8,0 λίτρα/100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota Corolla HB Hybrid 1.8 λτ. 122 PS

Και το στήσιμο του αυτοκινήτου, σε ωθεί να το κάνεις συχνά. Τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός συνεργάζονται ιδανικά με τους πολλαπλούς στον πίσω άξονα, συνθέτοντας ένα ομοιογενές και άκρως ενδιαφέρον σετάρισμα. Το γρήγορο τιμόνι (2,65 στροφές από άκρη σε άκρη) μεταφέρει τις εντολές σε ένα ζωηρό εμπρός μέρος, που ακούει πιστά και -ανάλογα την περίπτωση- «παρασύρει» την ουρά σε ελεγχόμενη μετατόπιση, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή. Μην περιμένετε υπερβολές με το πλάι, καθώς το ESP δεν αφήνει τόσα περιθώρια. Όμως η γενικότερη αίσθηση που αφήνει η οδήγηση του τουρμπάτου Corolla, είναι αυτή ενός καθόλα σπορτίφ μικρομεσαίου.

Το τιμόνι θα μπορούσε να έχει λίγη παραπάνω (αίσθηση, δηλαδή), αλλά αποζημιώνεται από το πολύ καλό feedback του μεσαίου πεντάλ. Αφήσαμε για το τέλος τον επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου: εξαίσιος σε αίσθηση, κούμπωμα και διαδρομές, αποτελεί από μόνο του λόγο αγοράς του 1.2T έναντι του υβριδικού. Αρκεί να υπάρχουν οι ανάλογες ανησυχίες από πλευράς οδηγού.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid

+ Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, επιλογέας ταχυτήτων

 – Χώρος για τους πίσω επιβάτες, σχήμα πορτμπαγκάζ, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
185/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
142,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.370
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.240
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
361
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
86%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.600