Δοκιμή Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT 150 PS

26

Το νεότερο και μικρότερο SUV της Volkswagen, το T-Roc αποτελεί παράλληλα και το πιο νεανικό σε σχεδίαση μοντέλο της γερμανικής μάρκας. Ωστόσο, το VW T-Roc δεν θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα το «βασικό» SUV της VW, αφού εντός του 2018 θα παρουσιαστεί το πιο μικρό T-Cross.

Το μήκους 4.234 χλστ. αμάξωμα του Volkswagen T-Roc διαθέτει ξεχωριστά σχεδιαστικά γνωρίσματα και καταφέρνει να συγκεντρώνει τα βλέμματα πάνω του, όπως είχαμε διαπιστώσει και με τη δοκιμή του T-Roc 1.0 TSI 115 PS. Κυρίαρχα αισθητικά του γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα πιο χαμηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας και φλας LED, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά και το τύπου κουπέ τελείωμα.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμές νέων μοντέλων

Το αρχικό Volkswagen T-Roc με τον 1.0 TSI 115 PS κινητήρα πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 19.650 ευρώ, ενώ το αμέσως ισχυρότερο μοντέλο, όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής με το νέο 1.5 TSI ACT 150 PS κινητήρα κοστίζει από 23.950 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Advance με τον πλουσιότατο εξοπλισμό (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).

Εξαιρετικός ο κινητήρας 1.5 TSI ACT 150 PS

Ο νέος 4κύλινδρος turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρας των 1.5 λτ. απόδοσης 150 ίππων με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων Αctive Cylinder Management (ACT) παρουσιάζει πάρα πολύ καλά χαρακτηριστικά στο σύνολό του και ταιριάζει «γάντι» στο T-Roc. Από τις χαμηλές στροφές είναι διαθέσιμη η πλούσια ροπή των 250 Nm, χαρίζοντας πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, με αποτέλεσμα να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο με χαμηλές στροφές και μεγάλη ταχύτητα στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα και τη μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.). Παράλληλα, ο 1.5 TSI ACT είναι ιδιαίτερα πρόθυμος στο βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.255 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.), όσο και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 9,5/12,5 δλ.).

Διαβάστε ακόμη: Αθήνα – Ναύπλιο με 5 ευρώ για καύσιμα!

Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη και με χαμηλό θόρυβο σε ρυθμούς ταξιδιού. Ιδιαίτερό του χαρακτηριστικό που δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός παρά μόνο όταν βλέπει την ένδειξη «Λειτ. 2 κυλίνδρ.» στον πίνακα οργάνων, είναι όταν λειτουργούν οι 2 από τους 4 κυλίνδρους. Αυτό συμβαίνει όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο πάει με την κινητική του ενέργεια σε χαμηλές αλλά και υψηλές ταχύτητες, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο. Επιπλέον, μέσω του μενού στο σύστημα πολυμέσων μπορεί να επιλέξει τα προφίλ οδήγησης Eco, Comfort, Normal και Sport. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,0 λτ./100 χλμ.

Άνετο και πρακτικό εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών κλέβει τις πρώτες εντυπώσεις με τη μοντέρνα του εικόνα, η οποία ενισχύεται από τα διακοσμητικά πάνελ στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες (επτά χρώματα στο σύνολο) και τη μεγάλη και εύχρηστη στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο οδηγός του T-Roc θα βολευτεί γρήγορα και θα βρει την κατάλληλη θέση, δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία και θα εξοικειωθεί γρήγορα με το αυτοκίνητο. Μειονέκτημα αποτελεί η ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία δεν συμβαδίζουν με τα παχιά αφρώδη υλικά που μας έχει «καλομάθει» η Volkswagen, ωστόσο διαθέτουν στιβαρή συναρμογή και δεν ακούγονται τριγμοί. Στα θετικά του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών και το μεγάλο και πρακτικό πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή

Το Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT 150 PS εμπνέει σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ενώ παράλληλα τον κερδίζει με την ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα και της ανάρτησης. Η τελευταία με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Επίσης, την άνεση ενισχύει ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το αμάξωμα του T-Roc παρουσιάζει υψηλή σταθερότητα και οι επιβάτες του δεν αντιλαμβάνονται τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει και να διατηρήσει. Εξίσου ασφαλές είναι στις καμπές με πολλά χιλιόμετρα και σε πιο κλειστές στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι αντιδράσεις του υπό πίεση είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες μέσω του θετικού σε αίσθηση και ακρίβεια τιμονιού. Την πολύ καλή συνολική εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο συμπληρώνουν με την σειρά τους και τα αποτελεσματικά φρένα.

Διαβάστε ακόμη: Μικρομεσαία turbo βενζίνης με 15.000 ευρώ

(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός

(-) Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
117,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.234
Πλάτος (χλστ.)
1.819
Ύψος (χλστ.)
1.573
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.590
Βάρος (κιλά)
1.255
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
79%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.950