Οδηγούμε το νέο Mitsubishi L200 2.2 Diesel

13

Το όνομα «Mitsubishi» είναι άμεσα συνδεδεμένο με το L200, το οποίο από το 1978 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα pick-up οχήματα παγκοσμίως με πάνω από 4,7 εκατομμύρια πωλήσεις. Παράλληλα είναι το 2ο σε πωλήσεις μοντέλο της Mitsubishi και σίγουρα διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εταιρεία.

Δείτε ακόμη: Ήρθε το νέο Mitsubishi L200: Τιμές & εξοπλισμός

Στη νέα, 6η κατά σειρά γενιά του, το Mitsubishi L200 άλλαξε αρκετά σε σχεδίαση, διαθέτει σύγχρονες τεχνολογίες, εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, βελτιώθηκε σε ποιότητα, ανέσεις και εφοδιάζεται με νέο κινητήρα πετρελαίου. Το νέο L200 προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων (Club Cab και Double Cab), μόνο με τετρακίνηση, σε τιμές που ξεκινούν από 26.500 ευρώ, ενώ συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Μια πρώτη γεύση από το νέο L200 πήραμε οδηγώντας το για αρκετά χιλιόμετρα στην άσφαλτο αλλά και εκτός δρόμου, από την Αθήνα στη Βυτίνα και πίσω, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης.

Σκληροτράχηλο και σε σχεδίαση

Το νέο L200 παρουσιάζεται πλήρως ανασχεδιασμένο και με σημαντικά πιο δυναμική εμφάνιση από το μοντέλο που αντικαθιστά. Οι καμπύλες επιφάνειες αντικαταστάθηκαν από πολλές ευθείες γραμμές, έντονες ακμές και γεωμετρικά σχήματα. Η σχεδιαστική φιλοσοφία «Dynamic Shield» που έχουμε δει στα νέα επιβατικά Mitsubishi (ASX, Outlander και Eclipse Cross) με τη στενόμακρη μάσκα, τις δύο νίκελ μπάρες (στις πιο πλούσιες εκδόσεις), το μεγάλο αεραγωγό και την τετραγωνισμένη εμφάνιση, χαρίσουν στο νέο L200 μια έντονα μυώδη όψη. Η καρότσα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη με μία πιο τετράγωνη, πιο συμπαγή εμφάνιση, ενώ η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πίσω πόρτας. Το μήκος του αμαξώματος μεγάλωσε ελάχιστα (5.225 χλστ. έναντι 5.205 χλστ.), ενώ το βάρος του κυμαίνεται μεταξύ 1.895-2.035 κιλά.

Δείτε ακόμη: Ανανέωση για το Mitsubishi Pajero Sport

Σύγχρονο εσωτερικό με όλες τις ανέσεις

Πολλές αλλαγές έχουν γίνει και στην καμπίνα του νέου L200, η οποία εγγυάται αντοχή στη σκληρή χρήση. Σε σχέση με το προγενέστερο L200, το νέο ξεχωρίζει από την ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, το νέο πίνακα οργάνων και την προσθήκη μαλακών επενδύσεων στις πόρτες και χαμηλά, στη βάση της κονσόλας. Συνολικά, το ταμπλό και οι επιμέρους επιφάνειες δείχνουν γεροδεμένες, κάτι που διαπιστώσαμε και εκτός δρόμου, όπου δεν ακούστηκε τριγμός.

Σε επίπεδο εξοπλισμού δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από ενός Ι.Χ. Εκτός από όλα τα γνωστά κομφόρ, εξοπλίζεται με τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, ένδειξης τυφλού σημείου, προειδοποίησης οπισθοπορείας σε διασταύρωση και με σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Οι χώροι του νέου L200 δεν έχουν αλλάξει, που σημαίνει ότι στο διπλοκάμπινο L200 θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις έως 5 άτομα. Όσον αφορά το χώρο φόρτωσης, το ωφέλιμο πλάτος του είναι 1.470 χλστ., το ύψος είναι 475 χλστ. και το μήκος είναι 1.850 χλστ. στο Club Cab και 1.520 χλστ. στο Double Cab.

Νέος κινητήρας πετρελαίου 2.2 λτ. με 150 ίππους

Την κίνηση του L200 αναλαμβάνει ένα σύγχρονο μηχανικό σύνολο πετρελαίου 2.268 κ.εκ., 16βάλβιδο, υπερτροφοδοτούμενο, common rail, άμεσου ψεκασμού με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ισχύος 150 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και με ροπή 400 Nm στις 1.750-2.250 σ.α.λ. Τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα έχουν βελτιωθεί σημαντικά για να μειωθούν οι τριβές, προς όφελος της κατανάλωσης και του λιγότερου θορύβου. Επιπλέον, η μείωση βάρους των εμβόλων, των μπιελών και του στροφάλου συμβάλλει στην πιο ομαλή και δυνατή επιτάχυνση σε όλο το εύρος στροφών. Αυτή η μείωση βάρους που ήταν απαραίτητη για συμμόρφωση τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. στο πλαίσιο του WLTP, επιτρέπει στο L200 να πληροί τις απαιτήσεις Euro 6d. Ειδικότερα, ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCR) με ψεκασμό ουρίας AdBlue τοποθετείται τώρα για μείωση των εκπομπών NOx.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC 163 PS 2WD

Στην πράξη ο 2.2 Diesel εμφανίζει ένα κενό ισχύος στις χαμηλές στροφές και ανεβάζει ρυθμούς περίπου από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω, όπου από εκεί και μετά επιταχύνει με άνεση το βαρύ αμάξωμα και διατηρεί με ευκολία γρήγορους ρυθμούς. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα είναι αρκετά περιορισμένοι, χάρη στην προσθήκη ηχοαπορροφητικών υλικών στο ταμπλό και στο δάπεδο. Σε ταχύτητες ταξιδιού η μακριά έκτη ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.) συμβάλλει στην άνεση αλλά και στη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα (από 8,6 λτ./100 χλμ. μεικτή και 226 γρ./χλμ. CO2 με WLTP). Επίσης, εφοδιάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων με Sport Mode και χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι, το οποίο έχει εξελιχθεί για το L200 σε συνεργασία με την Aisin και αντικαθιστά το προηγούμενο 5άρι κιβώτιο. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η Mitsubishi ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα.

Άνετο στο ταξίδι και «αγρίμι» εκτός δρόμου

Πολλές είναι οι βελτιώσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Mitsubishi στις αναρτήσεις, φρένα και στο πλαίσιο του νέου L200. Οι αναβαθμίσεις αφορούν τα νέα αμορτισέρ μεγαλύτερης διαμέτρου και ελατήρια διαφορετικής σκληρότητας εμπρός, τα νέα φύλλα σούστας (από 5 σε 6) με διαφορετική σκληρότητα και νέα αμορτισέρ πίσω, καθώς και τα φρένα με 2πίστονες δαγκάνες και δίσκους 320 χλστ. στις εκδόσεις με τροχούς 18 ιντσών (εκτός της βασικής έκδοσης Invite). Η συνολική αντοχή και ακαμψία έχουν αυξηθεί με την αποτελεσματική χρήση ενισχύσεων για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας στο διαμέρισμα του κινητήρα, στο πλαίσιο, την καμπίνα και τους συνδέσμους της καρότσας.

Στο δρόμο, όλες αυτές οι αλλαγές έχουν βελτιώσει την σταθερότητα του αμαξώματος σε κάθε διαδρομή, ενώ σε συνδυασμό με το χαμηλό θόρυβο κύλισης (παρά και τα χωμάτινα ελαστικά) είναι πολύ άνετο στο ταξίδι και δίνει την αίσθηση ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα από τα πραγματικά που δείχνει η βελόνα του ταχύμετρου. Εκτός της ασφάλτου, το νέο L200 μπορεί να προσπελάσει διάφορα εμπόδια χωρίς να δυσκολευτεί, χάρη στην εξελιγμένη και αποτελεσματική τετρακίνηση.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 λτ. 163 PS CVT 4WD

Το σύστημα 4κίνησης Easy Select περιλαμβάνει κλείδωμα του πίσω διαφορικού και τις επιλογές 2H, 4H και 4L μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Το Super Select 4WD-II έχει τις επιλογές 2H και 4H, 4HLc και 4LLc με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού Torsen. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 χλμ./ώρα (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low / Lock), ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου. Πρόσθετα, υπάρχουν τα Off Road Modes Gravel, Mud/Snow, Sand και Rock, συν το Hill Descent Control που διατηρεί στην κατάβαση σταθερή την ταχύτητα του οχήματος έως τα 20 χλμ./ώρα. Τέλος, οι γωνίες εισόδου, ράμπας και εξόδου είναι 30, 24 και 22 μοίρες αντίστοιχα και η πλευρική γωνία είναι 45 μοίρες.