Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR 2.0 λτ. Hybrid 184 hp

45

Η Toyota αναβαθμίζει και ενισχύει περεταίρω το δημοφιλές μικρομεσαίο SUV μοντέλο της C-HR (Coupe High Rider), τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του (το 2016) και με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 400.000 οχήματα στην Ευρώπη. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο ανανεωμένο Toyota C-HR είναι πολλές και αφορούν τόσο την εμφάνιση, όσο και τα μηχανικά του μέρη, όπως είδαμε από κοντά, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, που έγινε στην Πορτογαλία.

Δείτε ακόμη: Νέα τετρακίνητα Toyota Camry και Avalon

Στην ελληνική αγορά, το ανανεωμένο Toyota C-HR βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 21.100 ευρώ το 1.2T 116 hp, από 23.900 ευρώ το 1.8 HSD 122 hp και από 28.500 ευρώ το 2.0 λτ. HSD 184 hp. Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις (C-ENTER, C-ULT, C-LUB και C-HIC), ενώ από την αρχική περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας (δείτε εδώ αναλυτικά τιμές και εξοπλισμούς).

Ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση

Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία που κάνουν το Toyota C-HR να ξεχωρίζει και αποτελεί κύριο στοιχείο επιλογής του, είναι η σπορτίφ εμφάνισή του. Αυτή ενισχύθηκε ακόμα πιο πολύ στο ανανεωμένο C-HR, μέσω του ανασχεδιασμένου εμπρός και πίσω άκρου του. Μπροστά συναντώνται νέοι προβολείς LED με φλας ενσωματωμένα στα φώτα ημέρας και νέος προφυλακτήρας με πιο τονισμένο το μεγάλο κεντρικό αεραγωγό και ακροβολισμένα τα φώτα ομίχλης. Πίσω, το βλέμμα τραβούν τα ανασχεδιασμένα LED φωτιστικά σώματα, η σμιλευμένη μαύρη γέφυρα που ενώνει τα φώτα και ο νέος προφυλακτήρας. Επιπλέον, προστέθηκαν νέα χρώματα (όπως το εικονιζόμενο πορτοκαλί) και επιλογές διχρωμίας, καθώς και νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου διαμέτρου 17 και 18 ιντσών.

Βελτιώσεις στα σημεία στο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου C-HR, οι αλλαγές εστιάζονται στο νέο σύστημα πολυμέσων και στη βελτίωση της ποιότητας. Επίσης, προστέθηκαν περισσότερα μοτίβα στο σχήμα του διαμαντιού, τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις στα αναπαυτικά καθίσματα και μαλακά υλικά στις εμπρός πόρτες, στο σημείο που ακουμπούν οι βραχίονες. Συνολικά η ποιότητα είναι πολύ καλή και ενισχύεται από το μαλακό πλαστικό που καλύπτει όλο σχεδόν το ταμπλό, την προσεγμένη συναρμογή και το ανάλογου επιπέδου φινίρισμα.

Εκεί που δέχεται περιθώρια βελτίωσης είναι στη θέση οδήγησης, παρά τις πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος και τιμονιού. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η νέα οθόνη αφής των 8 ιντσών με την αναβαθμισμένη διασύνδεση και με κουμπιά στα πλαϊνά της για καλύτερη εργονομία, έναντι των χειριστηρίων αφής που διέθετε πριν. Σε επίπεδο χώρων, τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, αν και τα μικρά πίσω παράθυρα περιορίζουν την ορατότητα. Ο χώρος αποσκευών είναι τετραγωνισμένος, με μεγάλο άνοιγμα και χωρητικότητα 377 λτ.

Δυνατός και οικονομικός ο κινητήρας 2.0 λτ. Hybrid 184 hp

Η σημαντικότερη προσθήκη που έγινε στο ανανεωμένο Toyota C-HR αφορά το νέο κινητήρα 2.0 λτ. Hybrid Dynamic Force, συνδυαστικής ισχύος 184 ίππων. Ο θερμικός κινητήρας είναι ένα 2λιτρο μοτέρ βενζίνης VVT-i κύκλου Atkinson άμεσου ψεκασμού, ισχύος 152 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 190 Nm μεταξύ 4.400 έως 5.200 σ.α.λ. Το βάρος του είναι 113 κιλά (σχεδόν 20% ελαφρύτερο από τον προγενέστερο 2.0 λτ.) και προσφέρει βελτιωμένη καύση και υψηλότερη θερμική απόδοση (41%).

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 109 ίππους και 202 Nm ροπής, διαθέτει 33% μικρότερο μέγεθος και προσφέρει 20% λιγότερες ηλεκτρικές απώλειες. Η μπαταρία νικελίου μετάλλου υβριδίου (NiMH) είναι 216V και αποτελείται από 180 κυψέλες (έναντι 56 κυψέλες η ιόντων – λιθίου των 207,2V του 1.8 λτ. Hybrid). Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ειδικά κατά την κίνηση στην πόλη το C-HR δουλεύει με τον ηλεκτροκινητήρα, ωστόσο μπορεί να λειτουργεί και σε ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα, απενεργοποιώντας τον θερμικό κινητήρα. Οι επιδόσεις του 2.0 λτ. Hybrid είναι αισθητά καλύτερες από εκείνες του 1.8 λτ. Hybrid, αφού το ισχυρότερο υβριδικό σύνολο επιταχύνει το βάρους 1.485 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ. (11,0 δλ. το 1.8 λτ. Hybrid), ενώ και στις επιταχύνσεις εν κινήσει φτάνει πιο εύκολα γρήγορους ρυθμούς. Σε ταχύτητες ταξιδιού (π.χ. 130 χλμ./ώρα) ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα δεν ενοχλεί, ωστόσο κατά την πλήρη επιτάχυνση το μηχανικό σύνολο βενζίνης παράγει αρκετό θόρυβο και ακούγεται στο εσωτερικό.

Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της οδήγησης του αυτοκινήτου σε ποικίλες διαδρομές κυμάνθηκε μεταξύ 5,5-6,5 λτ./100 χλμ. Σύμφωνα με την Toyota η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 118 γρ./χλμ. (WLTP). Χωρίς αλλαγές παραμένουν οι γνωστοί κινητήρες βενζίνης 1.2T 116 PS και ο δημοφιλέστερος 1.8 λτ. Hybrid 122 PS (σχεδόν 80% των πωλήσεων του C-HR).

Πιο δυναμικό και στο δρόμο

Το κορυφαίο στην γκάμα C-HR 2.0 λτ. Hybrid 184 hp διαθέτει αλλαγές στο στήσιμό του στο δρόμο, μέσω των νέων αμορτισέρ και ελατηρίων και της νέας ρύθμισης του τιμονιού, έτσι ώστε να προσφέρει πιο σπορτίφ αίσθηση. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε ακαμψία πλαίσιο, το C-HR των 184 ίππων παρουσιάζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή, χωρίς να είναι κουραστικό, παρά την σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Επίσης, αποπνέει συμπαγή αίσθηση, ενώ ακόμα και σε καλντερίμια δεν ακουγόταν ο παραμικρός ενοχλητικός θόρυβος ή τριγμός, αποδεικνύοντας την στιβαρότητα της όλης κατασκευής. Αισθητή γίνεται ακόμα η βελτίωση που έχει γίνει στην ηχομόνωση (αφορά όλες τις εκδόσεις) μέσω προσθηκών ηχομονωτικών υλικών σε 11 διαφορετικά σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 1.2T 1.8L Hybrid 2.0L Hybrid
Κινητήρας (κ.εκ.) 1.197 1.798 1.987
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 116/5.200-5.600 98/5.200 152/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 185/1.500-4.000 142/3.600 190/4.400-5.200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) 72 109
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 163 202
Συνδυαστική ισχύς (PS/σ.α.λ.) 122/5.200 184/6.000
Ταχύτητες 6/CVT e-CVT e-CVT
0-100 χλμ./ώρα δλ. 10,9/10,8 11,0 8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190/185 170 180
Κατανάλωση λτ./100 χλμ. 6,9/7,3 4,9 5,3
Εκπομπές CO2 γρ./χλμ. 154/163 109 118
Βάρος κιλά 1.375/1.390 1.420 1.485