Οδηγούμε το νέο Volkswagen Touareg

Με το Touareg, η Volkswagen εισήλθε στην κατηγορία των μεγάλων SUV το 2002, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο το οποίο συνδύαζε τις πληθωρικές διαστάσεις με την υψηλή τεχνολογία και πολυτέλεια, συν αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Την φιλοσοφία αυτή ακολούθησε το δεύτερης γενιάς Touareg που λανσαρίστηκε το 2010, ενώ το ολοκαίνουργιο, τρίτης γενιάς μοντέλο ανεβάζει και άλλο τον πήχη, ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας και αποτελεί τη ναυαρχίδα της μάρκας.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion 110 PS CNG

Στην ελληνική αγορά, το νέο Touareg ξεκίνησε το λανσάρισμά του εδώ και λίγο καιρό και εμείς στο www.autogreeknews.gr είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε. Το νέο Touareg είναι διαθέσιμο αρχικά με τον 3.0 λτ. V6 πετρελαιοκινητήρα σε δύο εκδόσεις, μία με 231 ίππους και μία με 286 ίππους με τις τιμές τους να ξεκινούν από 77.700 ευρώ και 84.000 ευρώ αντίστοιχα. Οι εξοπλιστικές εκδόσεις είναι η Atmosphere, η Elegance και η R-Line, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα.

Επιβλητικό, μεγαλύτερο αλλά και ελαφρύτερο

Το βασισμένο στην πλατφόρμα MLB (Modular Longitudinal Matrix) πλατφόρμα του VW Group νέο Touareg έχει μεγαλώσει και άλλο σε διαστάσεις με μήκος 4.878 χλστ. (+77 χλστ.), πλάτος 1.984 χλστ. (+44 χλστ.) και ύψος 1.702 χλστ. (-7 χλστ.), ωστόσο χάρη στο πλαίσιο αλουμινίου – χάλυβα το βάρος του έχει μειωθεί κατά 106 κιλά. Το πιο χαρακτηριστικό και δυναμικό σχεδιαστικά σημείο του αυτοκινήτου είναι το εμπρός μέρος του με τη μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα που αγκαλιάζει τα παραλληλόγραμμα νέα LED φωτιστικά σώματα. Αυτά διαθέτουν υψηλής τεχνολογίας ενεργούς προβολείς IQ.Light – LED matrix (προαιρετικός εξοπλισμός) με 128 προσαρμοζόμενα και ανεξάρτητα LED σε κάθε προβολέα. Δυναμικές γραμμές διατρέχουν και τα πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος, ενώ πιο αιχμηρό και πιο σπορτίφ από ποτέ άλλοτε είναι και το πίσω άκρο του νέου Touareg.

Εσωτερικό με υψηλή τεχνολογία

Στον θάλαμο των επιβατών του νέου Touareg σημείο αναφοράς αποτελεί το Innovision Cockpit, το οποίο συνδυάζει μία πληθώρα ψηφιακών οργάνων (Digital Cockpit με οθόνη 12 ιντσών) και σύστημα Discover Premium infotainment (με οθόνη αφής 15 ιντσών). Μέσω του στάνταρ αυτού συστήματος ο οδηγός λαμβάνει πληθώρα πληροφοριών και όλες τις λειτουργίες των συστημάτων άνεσης, υποστήριξης και infotainment. Παράλληλα, οι δύο μεγάλες αυτές οθόνες διαμορφώνουν και την σχεδίαση του ταμπλό με τις οριζόντιες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες. Στον τομέα της κατασκευής συναντάται μαλακό υλικό μόνο στο πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών, αλλά και πολλά σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες που δεν συμβαδίζουν με την τιμή και κατηγορία του αυτοκινήτου. Ανάλογα την έκδοση υπάρχουν διακοσμητικά από αληθινό ξύλο ή αλουμίνιο. Φυσικά οι προσφερόμενοι χώροι για όλους τους επιβάτες είναι πολύ άνετοι, ενώ το τεράστιο πορτμπαγκάζ έχει συνολική χωρητικότητα 810 λίτρα (113 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο). Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους τα συρόμενα πίσω καθίσματα σε μια διαδρομή 160 χιλιοστών και η δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης μέχρι τις 21 μοίρες.

Διαθέσιμο μόνο με 3.0 λτ. ντίζελ κινητήρες

Αρχικά, το νέο Touareg προσφέρεται με δύο κινητήρες 3.0 λτ. V6 πετρελαίου ισχύος 231 και 286 ίππων και με ροπή 500 Nm και 600 Nm αντίστοιχα. To 2019 θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με κινητήρα 3.0 λτ. V6 βενζίνης με 340 ίππους και 450 Nm ροπής και με έναν 4.0 λτ. V8 πετρελαίου απόδοσης 421 ίππων και με 900 Nm ροπής. Οι διαθέσιμοι ντίζελ κινητήρες συνδυάζονται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (με λειτουργία αλλαγών shift by wire) και με τετρακίνηση 4MΟΤΙΟΝ, εξασφαλίζοντας άμεσες επιταχύνσεις και ομαλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Ο πιο ισχυρός 3.0 TDI των 286 ίππων επιταχύνει το βάρους 1.995 κιλών αμάξωμα από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 235 χλμ./ώρα (238 χλμ./ώρα με την αερανάρτηση), η κατανάλωση είναι 6,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 182 γρ./χλμ.

Κορυφαία τεχνολογία και στο δρόμο

Το νέο Touareg διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και στις αναρτήσεις του, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από κράμα αλουμινίου και χάλυβα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρεται το σύστημα αερανάρτησης με ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης, ενώ εντελώς καινούργιο χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος, αποτελεί η ηλεκτρομηχανική ρύθμιση της σκληρότητας των αντιστρεπτικών και η τετραδιεύθυνση, που κάνει το μεγάλο SUV τόσο ευέλικτο, όσο σχεδόν ένα μικρομεσαίο SUV. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το Touareg με τα συστήματα αυτά, οι κλίσεις στις στροφές εξαλείφονται και δίνεται η αίσθηση ενός μικρότερου και ελαφρύτερου αυτοκινήτου. Το σύστημα αερανάρτησης διαθέτει στάνταρ, τις επιλογές Normal και Comfort, τα προγράμματα Off-road (ανύψωση αμαξώματος κατά 25 χλστ.) και Special off-road που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος συνολικά κατά 70 χλστ.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Πολλά είναι ακόμα τα στάνταρ προγράμματα κίνησης εντός και εκτός δρόμου, όπως και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μερικά από αυτά επιγραμματικά είναι τα εξής: Σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας, Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Υποβοήθηση αυτόματου παρκαρίσματος με τρέιλερ, Σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision, Head-up Display στο παρμπρίζ, Αυτόματο σύστημα ακινητοποίησης μετά από σύγκρουση, κ.λπ.

Get it on Google Play Download on the App Store