Με το Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe στο Πόρτο Χέλι

3

Το Sandero κάθε άλλο παρά άγνωστη ποσότητα αποτελεί, όντας από τα πιο επιτυχημένα Dacia στην Ευρώπη. Μαζί με το Duster, δεν παύει να είναι το αυτοκίνητο που μαζί με το Logan, ξανάβαλαν στο χάρτη την ρουμανική εταιρία. Για να το καταφέρει αυτό, βέβαια, χρειάστηκε «μαθήματα γαλλικών».

Δείτε ακόμη: Πόρτο Χέλι: Η Ριβιέρα της Ελλάδας

Στο εντατικό στάδιο της προετοιμασίας εντάσσεται η προσθήκη του βενζινοκινητήρα 0.9 TCe, που γνωρίζουμε εδώ και καιρό από το Renault Clio. Στο Sandero προστέθηκε μόλις φέτος, προκειμένου να ενισχύσει την εμπορική πορεία του και να αποτελέσει το βενζινοκίνητο «αντίδοτο» στον 1.5 dCi. Όπως η συντριπτική πλειονότητα των μοτέρ του είδους, είναι τρικύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος, με την απόδοση να ανέρχεται στους 90 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τα 140 Nm στις 2.200.

Το πρώτο που παρατηρείς με το παραδοσιακό γύρισμα του κλειδιού της μίζας, είναι η ομαλή του λειτουργία. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή ελαστικότητα του κινητήρα, ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., το Sandero Stepway επιταχύνει με μπρίο και ευκολία που μόνο 898 κ.εκ. δεν φαίνονται.

Στην εθνική οδό τα 130 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται και διατηρούνται με χαρακτηριστική ευκολία, έχοντας στο στροφόμετρο ελάχιστα πάνω από 3.000 σ.α.λ. Σε κάθε περίπτωση οι απαιτητικές σε πολλές περιπτώσεις διαδρομές μέχρι το Πόρτο Χέλι καλύφθηκαν εξόχως ευχάριστα, με το περιπετειώδες Sandero να είναι άνετο και να απορροφά τις περισσότερες των ανωμαλιών στο εθνικό δίκτυο.

Δείτε ακόμη: Νέο Dacia Duster 1.3 TCe 130 PS από 15.980 ευρώ

Στο επαρχιακό, διαπιστώνεις πως οι κλίσεις από η μαλακή ανάρτηση δεν επηρεάζουν την πορεία του αυτοκινήτου. Ούτως ή άλλως, το ESP παρεμβαίνει με το που εντοπίσει πιθανότητα γλιστρήματος. Φυσικά το Sandero Stepway δεν προσανατολίζεται για κυνηγητό σε βουνά, αλλά στην απροβλημάτιστη μετακίνηση.

Σε αυτό το κομμάτι, εκπληρώνει άριστα τα καθήκοντά του. Αφενός η μέση τιμή της κατανάλωσης στα 6,8 λίτρα είναι εξαιρετική, έχοντας τον κλιματισμό συνέχεια στο «on». Αφετέρου, ακόμα και στα στενά του Πόρτο Χέλι –αρκετά εκ των οποίων χωμάτινα- ο μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού κάνουν τις καλοκαιρινές μανούβρες αναψυχή, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση φροντίζει για την ακμαιότητα των «μαλακών μορίων» των επιβατών, οι οποίοι μπορεί να είναι 4 στον αριθμό με μπόλικη «άπλα», ή 5 με μικρές παραχωρήσεις στο εσωτερικό πλάτος και το πορτμπαγκάζ των 320 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Λίμνη Πλαστήρα: Εικόνα από τα δάχτυλα του καλύτερου ζωγράφου

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός (κ.εκ.): 898, Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 90/5.000, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 140/2.250, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,1, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 168, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,5, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 125, Βάρος (κιλά): 1.040, Τιμή: 11.590 ευρώ.