Δοκιμή Fiat Panda 4×4 1.3 diesel 75hp

14

To Fiat Panda και στη νέα τρίτη γενιά του διατίθεται σε έκδοση 4×4 ακολουθώντας την μακρόχρονη παράδοση που ξεκίνησε το 1983 το πρώτης γενιάς Panda 4×4 και ακολούθησε το προγενέστερο, το 2004. Εξωτερικά, σε σχέση με τις απλές 2κίνητες εκδόσεις, το Panda 4×4 φέρει αρκετές αλλαγές που τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, όπως είναι οι διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες με τα μαύρα προστατευτικά τμήματα τα οποία «ντύνουν» περιμετρικά το αμάξωμα, οι όμορφες ανθρακί ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών, καθώς και το ειδικό χρώμα πράσινο «Surprising» που του ταιριάζει πολύ.

Το νέο Panda 4×4 διατίθεται με τον κινητήρα βενζίνης 0.9 TwinAir 85hp και το ντίζελ 1.3 MTJ 75hp στα 13.490 ευρώ και 14.030 ευρώ αντίστοιχα (με έκπτωση και απόσυρση), αποτελώντας ένα πολύ προσιτό και αξιόλογο 4×4, ειδικά δε στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.3 λίτρων, την οποία δοκιμάζουμε.

Πολύ καλό εντός αλλά και εκτός δρόμου

Το νέο μόνιμα 4κίνητο Panda εφοδιάζεται με δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη η οποία κατανέμει την ροπή ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης (Torque on demand), ενώ μέσω του μπουτόν ELD στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα. Στην πράξη η τετρακίνηση λειτουργεί άμεσα και αποτελεσματικά προσφέροντας έξτρα πρόσφυση στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα το μίνι Fiat να παραμένει πεισματικά στην πορεία του ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς στις στροφές. Αντίστοιχα και σε χωμάτινους δρόμους το Panda 4×4 με τις compact εξωτερικές διαστάσεις, το χαμηλό βάρος του αμαξώματος των 1.115 κιλών και τις μεγάλες γωνίες εισόδου (21 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και εξόδου (36 μοίρες), καθώς και τα 160 χλστ. από το έδαφος τα καταφέρνει περίφημα. Σύμμαχοί του είναι και τα ελαστικά M&S (λάσπη & χιόνι) διαστάσεων 175/65 R15. Η ανάρτηση από την πλευρά της με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων στο προγενέστερο Panda 4×4) είναι σωστά ρυθμισμένη έτσι ώστε να απορροφά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και την «κροκάλα» εκτός δρόμου, χωρίς να μεταφέρονται στο εσωτερικό έντονοι και κουραστικοί κραδασμοί. Συνολικά το Panda 4×4 είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο, με απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα και βολική ψηλή θέση οδήγησης.

Ικανοποιητικός σε απόδοση ο κινητήρας αλλά με αισθητό θόρυβο

Ο 1.3 ντίζελ κινητήρας των 75 ίππων και 190 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. ικανοποιεί με την απόδοση και κυρίως την ροπή του, ενώ από πλευράς επιδόσεων κινεί αξιοπρεπώς το Panda 4×4, όμως είναι αισθητά πιο αργό από το δικίνητο Panda 1.3 diesel. Το τράβηγμα που παρουσιάζει είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, γεγονός στο οποίο συμβάλει -εκτός από την ροπή- και το κοντό σε κλιμάκωση 5τάχυτο κιβώτιο. Κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός θα αναζητήσει μία ακόμα ταχύτητα, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που ενώ έχει επιλεγεί η 5η ταχύτητα, έχει την αίσθηση ότι κινείται με 4η ταχύτητα. Έτσι σε ρυθμούς ταξιδιού και ειδικά πάνω από τα 120 χλμ./ώρα ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αρκετά αισθητός σε σημείο που αρχίζει να ενοχλεί. Ωστόσο η κατανάλωση κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα της τάξεως των περίπου 6,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή.  

Ευχάριστο, καλοφτιαγμένο και άνετο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Panda 4×4 με τους ευχάριστους χρωματικούς συνδυασμούς και τις επενδύσεις στα καθίσματα και πόρτες είναι μοντέρνος, ενώ όπως και στα υπόλοιπα Panda κυριαρχούν τα τετραγωνισμένα μοτίβα. Η ποιότητα κατασκευής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία και δίνει την αίσθηση μικρού αυτοκινήτου παρά μίνι. Αρκετά ικανοποιητικοί με την σειρά τους είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές (225 λίτρα).

(+): Οδική συμπεριφορά, σχεδίαση, ποιότητα, χώροι, ανάρτηση, τετρακίνηση, ευελιξία

(-): Θόρυβος κινητήρα, κοντή 5η ταχύτητα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
159
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
137,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 257 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 240 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.686
Πλάτος (χλστ.)
1.672
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.300
Βάρος (κιλά)
1.115
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
63%
Ασφάλεια πεζού
49%
Επικουρικά συστήματα
43%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.030