Δοκιμή Honda Civic 1.4 i-VTEC

Το Honda Civic είναι ένας… μαθουσάλας της μικρομεσαίας κατηγορίας, αφού μετρά 40 χρόνια παρουσίας στη γκάμα των αυτοκινήτων της Honda και πλέον, βρίσκεται αισίως στην 9η γενιά του. Και σε αυτή του τη γενιά, το Ιαπωνικό αυτοκίνητο έρχεται για να συνεχίσει μια τολμηρή απόφαση της Honda που συνέβη 6 χρόνια πριν, κατά την παρουσίαση της 8ης γενιάς Civic, η οποία έχει να κάνει με την ιδιαιτερότητα της εμφάνισής του. Παράλληλα αυτή την περίοδο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει συγκεντρώσει το λανσάρισμα του ντίζελ Civic 1.6 i-DTEC, το οποίο οδηγήσαμε πριν από λίγο καιρό. Ωστόσο με τιμή από 14.840 ευρώ, το Civic 1.4 (με το όφελος της απόσυρσης και την έκπτωση των 1.000 ευρώ) και φουλ εξοπλισμό αποτελεί σίγουρα μια πολύ δελεαστική πρόταση, φθηνότερη κατά 6.000 ευρώ περίπου από το ντίζελ.

Η αρχή του να ξεχωρίζεις

Είναι πλέον γραπτό κάθε νέας γενιάς Civic, να δείχνει σαν να βγήκε από το μέλλον. Το είδαμε σε ένα άκρως επιτυχημένο αισθητικό αποτέλεσμα στο 8ης γενιάς μοντέλο, το βλέπουμε πλέον και στο νέο Civic. Μάλιστα, αποτελεί επιτυχία του σχεδιαστικού τμήματος της Honda, το γεγονός ότι το νέο Civic δείχνει σαν μια φυσική συνέχεια του προηγούμενου μοντέλου, υιοθετώντας τις ίδιες σφηνοειδείς εξωτερικές γραμμές, επιθετικά και αιχμηρά φωτιστικά, αλλά και τις χαρακτηριστικές “κρυμμένες” πίσω χειρολαβές των θυρών. Βέβαια, στο νέο Civic υπάρχουν και αρκετές διαφορές σε σχέση με το παλιό, με κυριότερες το χαμηλότερο και πιο πλατύ αμάξωμα (για βελτίωση σε αεροδυναμική), τη σε σχήμα “V” μάσκα, αλλά και τα εξερχόμενα του αμαξώματος πίσω φωτιστικά. Το τελικό αποτέλεσμα αυτού του συγκερασμού μας δίνει ένα άκρως μοντέρνο σύγχρονο μικρομεσαίο, που από κάποιους ίσως κατηγορηθεί για έλλειψη δυναμισμού, από την άλλη όμως εξασφαλίζει στον ιδιοκτήτη του τη μέγιστη δυνατή αισθητική μοναδικότητα, από οποιαδήποτε άλλη επιλογή στην κατηγορία.

Εσωτερική ιδιαιτερότητα, αλλά και ευρυχωρία

Το εσωτερικό του Civic διαθέτει και αυτό μια εντελώς διαφορετική σχεδίαση από τα συνηθισμένα, με το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας να “αγκαλιάζουν” τον οδηγό και να παραπέμπουν σε κουπέ μοντέλα. Ξεχωριστές πινελιές δίνει και το τοποθετημένα ψηλά ψηφιακό ταχύμετρο, που ανεξαρτητοποιείται του υπολοίπου πίνακα οργάνων, ενώ ακριβώς δίπλα του φιλοξενεί και μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών. Στο κομμάτι της ποιότητας, το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό στο Civic επενδύεται από αφρώδες πλαστικό, ενώ το φινίρισμα και εφαρμογή σε όλες τις επιφάνειες, βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Από πλευράς χώρων, το Civic κερδίζει τις εντυπώσεις, προσφέροντας ευρυχωρία για έως και 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ διαθέτει και ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία (407 λίτρα). Σήμα κατατεθέν και αυτής της γενιάς Civic αποτελούν τα πολύ πρακτικά πίσω καθίσματα Magic Seats, η βάση των οποίων μπορεί να αναδιπλωθεί, δημιουργώντας ένα δεύτερο χώρο για αποσκευές.

Με σπορτίφ γονίδια

Στο δρόμο, το νέο Honda Civic 1.4 διακρίνεται για τη σπορτίφ οδική του συμπεριφορά, με το αυτοκίνητο να πατά γερά στην άσφαλτο, να στρίβει αποφασιστικά με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και να προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό. Η ανάρτηση, μπορεί να μην είναι τόσο σφιχτή όσο πριν, σε συνδυασμό όμως με το άκαμπτο πλαίσιο, φροντίζει για την ολική σταθερότητα του αυτοκινήτου. Από την άλλη βέβαια, η άνεση είναι καλύτερη από κάθε άλλη φορά, ενώ η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα. Στο κομμάτι του κινητήρα, ο γνωστός και δοκιμασμένος 1.400άρης i-VTEC της Honda παραμένει και στο νέο Civic, διατηρώντας την ευστροφία του σε ένα μεγάλο εύρος στροφών και κυρίως, στο πεδίο λίγο πριν τον κόφτη (στις 6.500 σ.α.λ.). Σε συνδυασμό δε με το κιβώτιο των 6 σχέσεων, ρίχνει τη μέση κατανάλωσή του στα 5,4 λτ./100 χλμ. (σύμφωνα με την Honda) και τις εκπομπές CO2 στα 129 γρ./χλμ. Στο κομμάτι των επιδόσεων βέβαια, οι 100 ίπποι δεν κάνουν θαύματα, αλλά κινούν αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο και το επιταχύνουν ικανοποιητικά εν κινήσει, ενώ ο κινητήρας έχει θετική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και διαθέτει καλή ελαστικότητα κατά την κίνηση στην πόλη. Εξαιρετικός είναι ο επιλογέας των ταχυτήτων με το πολύ καλό “κούμπωμα”, τις κοντές διαδρομές και την σωστή θέση. 

(+): Ξεχωριστή σχεδίαση αμαξώματος-εσωτερικού, ποιότητα, χώροι και πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, θέση οδήγησης

(-): Απόδοση κινητήρα, χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα, ορατότητα προς τα πίσω  

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.339
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
127/4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
141,9
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.770
Ύψος (χλστ.)
1.470
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.595
Βάρος (κιλά)
1.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
407
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.800
Get it on Google Play Download on the App Store