Δοκιμή Honda Civic Tourer diesel 1.6 i-DTEC 120 PS

2

Η Honda επέστρεψε στην κατηγορία των μικρομεσαίων στέισον βάγκον μετά από απουσία πολλών ετών (το πρώτο και τελευταίο Civic Aero deck λανσαρίστηκε το 1998), με το Civic Tourer, το οποίο βασίζεται στο 5θυρο μοντέλο, αλλά διαφέρει σημαντικά από αυτό στο πίσω μέρος. Το πιο πρακτικό Civic Tourer είναι μακρύτερο κατά 235 χιλιοστά από το 5θυρο Civic (4.535 έναντι 4.300 χλστ.), ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 10 μόλις χιλιοστά.

Δείτε ακόμα: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο Honda Civic Type R

Στη χώρα μας διατίθεται μόνο με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 λτ. i-DTEC στην κορυφαία έκδοση Lifestyle, η οποία περιλαμβάνει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και προσφέρεται με μειωμένη τιμή κατά 2.420 ευρώ, στα 26.750 ευρώ από 29.170 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, συν 2ζωνικός κλιματισμός, cruise control, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, πεντάλ αλουμινίου κ.λπ.

Αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας

O κινητήρας πετρελαίου 1.6 i-DTEC με απόδοση 120 ίππων και ροπή 300 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., ταιριάζει κατάλληλα στον οικογενειακό χαρακτήρα του Civic Tourer, καθώς παρουσιάζεται οικονομικός σε κατανάλωση, με πολιτισμένη λειτουργία και κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ οι κραδασμοί και το κροτάλισμα είναι ανεπαίσθητα. Υποδειγματικός σε αίσθηση είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές και με τη μακριά κλιμάκωση των 6 ταχυτήτων (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.200 σ.α.λ.). Μεταξύ των σημαντικών του πλεονεκτημάτων είναι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και τεράστιο πορτ μπαγκάζ

Ένα από τα σημαντικότερα ατού του Civic Tourer είναι το τεράστιο και πολύ πρακτικό πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 624 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου υπάρχουν άλλα 117 εκμεταλλεύσιμα λίτρα, όπου χωρούν ακόμα και βαλίτσες. Την πρακτικότητα αυξάνουν τα πίσω καθίσματα Magic Seats με τη βάση που σηκώνεται για τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το επίπεδο δάπεδο, που διευκολύνει και τη μεταφορά τρίτου ατόμου στο πίσω κάθισμα. Η συνολική εικόνα του εσωτερικού είναι γνώριμη από του 5θυρου Civic (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και χαρακτηρίζεται για το μοντέρνο σχεδιασμό και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Στα μείον η σχετικά άβολη θέση οδήγησης λόγω του ψηλά τοποθετημένου καθίσματος και του χαμηλού τιμονιού, οι μικρές θήκες στις πόρτες και η έλλειψη θήκης στην κονσόλα για μικροπράγματα. Επίσης, τα πίσω πλευρικά παράθυρα είναι μικρά και δεν ευνοούν την ορατότητα ειδικά όταν κάθονται πίσω παιδιά, ενώ περιορίζουν την φωτεινότητα στο εσωτερικό.

Δείτε ακόμα: Νέο Honda Civic: Επιδόσεις και όλες οι προδιαγραφές

Πολύ καλό στο δρόμο σε κάθε διαδρομή

Με το Civic Tourer τα ταξίδια πραγματοποιούνται με άνεση, ασφάλεια και οικονομία, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι και το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου. Ξεχωριστό στοιχείο αποτελούν τα προσαρμοζόμενα πίσω αμορτισέρ (Adaptive Damper System), τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα την απόσβεση ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των ρυθμίσεων Comfort, Normal ή Dynamic για πιο άνετη, κανονική ή σπορτίφ οδήγηση. Στην πράξη η Normal προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση στην πόλη αλλά δεν ενδείκνυται για πιο σβέλτους ρυθμούς αφού παρατηρούνται τάσεις πλεύσεις, οι οποίες μειώνονται δραστικά με την επιλογή Normal που είναι η πιο ιδανική για ταξίδια. Η Sport είναι κατάλληλη για διαδρομές με στροφές, αφού μειώνονται οι κλίσεις και ελέγχεται καλύτερα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ειδικά όταν είναι φορτωμένο, προσδίδοντας στον οδηγό περισσότερη σιγουριά. Μεταξύ των στοιχείων που εκτιμώνται είναι ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η καλή άνεση από την ανάρτηση με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση.

(+) Τεράστιο πορτ μπαγκάζ, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής

(-) Θέση οδήγησης, έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα στην κονσόλα, μικρά πίσω παράθυρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.597
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
103
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.590
Πλάτος (χλστ.)
1.770
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.595
Βάρος (κιλά)
1.342
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
624
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.750