Δοκιμή Honda CR-V ντίζελ 1.6 i-DTEC 120 PS

Το Honda CR-V στη νέα, 4η κατά σειρά γενιά του παρουσιάζεται πιο πλήρες και ολοκληρωμένο από ποτέ άλλοτε, αποτελώντας ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα. Το βασισμένο σε νέα πλατφόρμα και με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις νέο CR-V κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τη δυναμική του σχεδίαση και την επιβλητική συνολικά εικόνα του, ενώ κατόπιν κερδίζει και τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, όπως θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω. Σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτή τη γενιά που συναντάται για πρώτη φορά, είναι η προσθήκη του αποδοτικού και οικονομικού ντίζελ κινητήρα 1.6 i-DTEC.

Από πλευράς εκδόσεων και τιμών, το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC κοστίζει από 28.600 ευρώ (27.170 ευρώ με απόσυρση), ποσό το οποίο είναι σημαντικά υψηλότερο έναντι άλλων δημοφιλών SUV ακόμα και 4κίνητων (αλλά μικρότερων), ωστόσο ο εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Comfort είναι πλούσιος. Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, VSA, Hill Start Assist, το σύστημα Idle Stop, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα με 4 ηχεία και εξόδους AUX και USB, DRL φωτιστικά σώματα εμπρός και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Με πολύ καλά χαρακτηριστικά ο ντίζελ 1.6 i-DTEC

Το νέο 1.600άρη ντίζελ κινητήρα της Honda, τον γνωρίσαμε αρχικά στο Civic1.6 i-DTEC και CivicTourer, ο οποίος μας είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις με τις επιδόσεις, την λειτουργία του και την οικονομία που προσφέρει. Αντίστοιχα πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει και στο μεγαλύτερο CR-V, κερδίζοντας άμεσα τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του και το θετικό και γραμμικό του τράβηγμα από χαμηλά χωρίς κενά ισχύος. Παράλληλα, οι 120 ίπποι και η άφθονη ροπή των 300 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό με το πολύ καλής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο με τον ακριβέστατο στις αλλαγές και πολύ εύχρηστο ψηλά τοποθετημένο επιλογέα, εξασφαλίζουν αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ υπήρχαν περιθώρια να πέσει και άλλο με πιο χαλαρή οδήγηση και με την επιλογή ECON, μέσω της οποίας βελτιστοποιείται η απόδοση του κλιματιστικού, η απόδοση του καυσίμου και τίθεται σε λειτουργία αυτόματα το Start/Stop.

Άνετο, σταθερό και με σωστή αίσθηση στο δρόμο

Το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC διατίθεται μόνο με κίνηση εμπρός και εφοδιάζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Η ρύθμισή της προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ασφαλή οδική συμπεριφορά υπό όλες τις συνθήκες, ενώ καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να κρύβει τον όγκο του SUV και να στρίβει σε γρήγορους ρυθμούς χωρίς να φοβίζει καθόλου τον οδηγό του ακόμα και όταν ξεφεύγει κατά πολύ από τις «οικογενειακές» ταχύτητες. Οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε πολύ λογικά επίπεδα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει θετική αίσθηση και αμεσότητα στον οδηγό. Το τελευταίο συνεργάζεται με το Vehicle Stability Assist (VSA) της Honda για την ανίχνευση της απώλειας ευστάθειας του οχήματος σε ολισθηρές συνθήκες και ενεργοποιεί άμεσα ένα σύστημα που παροτρύνει τον οδηγό να στρίψει προς τη σωστή κατεύθυνση. Τάσεις στιγμιαίας απώλειας πρόσφυσης των κινητήριων τροχών θα σημειωθούν μόνο κατόπιν επιδίωξης του οδηγού, με βαθύ και απότομο πάτημα του δεξιού πεντάλ, λόγω κυρίως της διαθέσιμης ροπής.

Πολύ άνετο, καλοφτιαγμένο και μοντέρνο εσωτερικό

Οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές αποτελούσαν ανέκαθεν ένα πλεονέκτημα του CR-V, κάτι που ισχύει και στη νέα γενιά και θα εξυπηρετήσει πολύ το οικογενειακό κοινό που απευθύνεται το αυτοκίνητο. Οι επιβάτες κάθονται ψηλά και απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα, ενώ στο πίσω τμήμα της καμπίνας μέχρι τρία άτομα θα φιλοξενηθούν με πολύ άνεση. Καμία παραχώρηση δεν θα γίνει και με τις αποσκευές, αφού το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 589 λίτρων μέχρι την εταζέρα και μεγαλώνει σημαντικά όταν αυτή σύρεται. Την πρακτικότητα αυξάνουν τα πίσω καθίσματα που αναδιπλώνονται με μία κίνηση είτε από το εσωτερικό είτε από τον χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει έως τα 1.669 λίτρα. Εκτός από τους μεγάλους χώρους, το νέο CR-V ξεχωρίζει στο εσωτερικό του για το μοντέρνο σχεδιασμό, την εργονομία και την πολύ καλή θέση οδήγησης, αν και το κάθισμα χρειαζόταν καλύτερη πλευρική στήριξη. Από πλευράς ποιότητας, για πρώτη φορά συναντάται μαλακό τμήμα στο εμπρός μέρος του ταμπλό, ενώ όλες οι επιμέρους επιφάνειες είναι στιβαρά συναρμολογημένες και το φινίρισμα έχει γίνει με προσοχή.

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, πρακτικότητα

(-) Τιμή αγοράς

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.597
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.570
Πλάτος (χλστ.)
1.820
Ύψος (χλστ.)
1.685
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.630
Βάρος (κιλά)
1.541
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
589
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
74%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.170
Get it on Google Play Download on the App Store