Δοκιμή Kia Rio ντίζελ 1.1 CRDi

Με τον κινητήρα diesel των 1.1 λίτρων, το Kia Rio βρίσκεται στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος, αφού διαθέτει όλα τα βασικά ζητούμενα χαρακτηριστικά: Είναι μικρό, ντίζελ, με πολύ χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σε όλα αυτά προστίθενται το κατώτατο τεκμήριο των 4.000 ευρώ, η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση και η ανταγωνιστική του τιμή, που ξεκινά από τα 12.390 ευρώ (με προσφορά 1.300 ευρώ και όφελος απόσυρσης), χωρίς να λείπει κάτι από τον εξοπλισμό του. Στην ίσως αναπόφευκτη σύγκριση που θα κάνει κανείς με το Rio 1.2 βενζίνης θα δει ότι το Rio 1.1 diesel κοστίζει 2.000 ευρώ παραπάνω, ενώ για όσους θέλουν το κάτι περισσότερο από πλευράς επιδόσεων υπάρχει και το Rio 1.4 diesel 90 PS με τιμή από 13.890 ευρώ και πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

Πολιτισμένος και οικονομικός ο 1.1 diesel

Σημείο αναφοράς στην έκδοση αυτή της δοκιμής του Kia Rio αποτελεί ο 1.1 CRDi κινητήρας του, ο οποίος εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, αφού παρά το γεγονός ότι είναι diesel και 3κύλινδρος δε μεταφέρει στο εσωτερικό του  αυτοκινήτου ανεπιθύμητους κραδασμούς και δονήσεις. Παράλληλα, ο θόρυβος που παράγει είναι περιορισμένος από τις χαμηλές έως τις πιο υψηλές στροφές, στοιχείο που αν μη τι άλλο εκτιμάται στις μετακινήσεις.

Παρά τα λίγα του κυβικά o 1.1 diesel του Kia Rio καταφέρνει και είναι ελαστικός και με θετικό τράβηγμα σχεδόν από το ρελαντί, ενώ μέχρι τις μεσαίες στροφές αποδίδει ικανοποιητικά αλλά στις πιο υψηλές αναμενόμενα χάνει τη δύναμή του. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι καλές εν κινήσει χάρη στην ροπή των 170 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., όμως σε πιο γρήγορους ρυθμούς οι 75 ίπποι και τα 1.1 λίτρα δεν μπορούν να κάνουν θαύματα. Μέρος της ζωντάνιας του οφείλεται και στην σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου με τον θετικό σε αίσθηση επιλογέα. Στα θετικά του χαρακτηριστικά ανήκουν ακόμα η πολύ καλή λειτουργία του συστήματος Idle Stop & Go και η πολύ χαμηλή του κατανάλωση (κυμαίνεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες), ενώ τα 94 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει το απαλλάσσουν από τέλη κυκλοφορίας. 

Με ασφαλή οδική συμπεριφορά και καλή άνεση

Το Kia Rio 1.1 diesel κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις στην οδήγηση με την ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και την ροπή που διαθέτει ο κινητήρας από τις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να επιταχύνει από το ρελαντί ακόμα και με την 3η ταχύτητα χωρίς να κομπιάζει. Το ελαφρύ του τιμόνι με την σειρά του διευκολύνει τους ελιγμούς και το παρκάρισμα στις χαμηλές ταχύτητες, ωστόσο μειονεκτεί ως προς την επαναφορά του και η αίσθηση που παρέχει είναι τεχνητή, ενώ μεταφέρονται στα χέρια του οδηγού και κραδασμοί από το οδόστρωμα.

Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι λίγο παραπάνω πιο σφιχτή από ότι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο αστικού προσανατολισμού, με αποτέλεσμα οι πιο έντονες κυρίως ανωμαλίες του οδοστρώματος να γίνονται αρκετά αισθητές στους επιβάτες. Από την άλλη όμως πλευρά και σε συνδυασμό με το πολύ καλό πλαίσιο εξασφαλίζει λογικές κλίσεις στις στροφές, προβλέψιμη συμπεριφορά και πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.  

Σύγχρονο και ευρύχωρο εσωτερικό

Όπως εξωτερικά έτσι και στο εσωτερικό το Kia Rio παρουσιάζει σύγχρονη και ελκυστική σχεδίαση με στιβαρή συναρμογή, πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού και στο τιμόνι. Ποιοτικά, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών τόσο στο ταμπλό όσο και στις πόρτες, στις οποίες η έλλειψη υφασμάτινων επενδύσεων και ο σκουρόχρωμος διάκοσμος κάνουν το εσωτερικό να δείχνει κάπως μουντό, παρά τις ασημί προσθήκες σε τιμόνι, κονσόλα και βάση του επιλογέα ταχυτήτων που «σπάνε» κάπως τη χρωματική μονοτονία.

Κανένα πρόβλημα δεν θα συναντήσουν στις μετακινήσεις τους τέσσερις ενήλικοι φιλοξενούμενοι, αφού το εσωτερικό του Kia Rio διαθέτει αρκετό ωφέλιμο πλάτος και χώρο για τα γόνατα πίσω, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 288 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα, τιμή που είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας.    

(+) Κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, ελαστικότητα κινητήρα από τις χαμηλές στροφές, χώροι, σχεδίαση

(-) Επαναφορά τιμονιού στην ευθεία, άνεση ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου, μουντός διάκοσμος (στην αρχική έκδοση) 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.120
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
16,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.045
Πλάτος (χλστ.)
1.720
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.191
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
288
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
46%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.190
Get it on Google Play Download on the App Store