Δοκιμή Mercedes GLA 200 7G-DCT

1

Η GLA, το πρώτο μικρομεσαίο crossover στην ιστορία της Mercedes, ανανεώνεται κυρίως στον τομέα της εμφάνισης και έρχεται για να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη πορεία της στην αγορά. Η έκδοση GLA 200 της δοκιμής μας, με τον 1.600άρη turbo κινητήρα των 156 ίππων είναι η δεύτερη τη τάξει βενζινοκίνητη έκδοση στη γκάμα και εκτός από το στάνταρ 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, μπορεί να συνδυαστεί και με το 7τάχυτο αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7G-DCT του μοντέλου της δοκιμής μας. Το κόστος της έκδοσης είναι 35.700 ευρώ μαζί με το αυτόματο κιβώτιο με πλήρη εξοπλισμό.


Πλεονεκτεί και πάλι σε εμφάνιση

Η ανανεωμένη GLA ξεχωρίζει κυρίως με τις αλλαγές στο εμπρόσθιο τμήμα της, εκεί όπου οι σχεδιαστές της Mercedes της προσφέρουν μια επανασχεδιασμένη μάσκα, νέας σχεδίασης προβολείς για τα φώτα και έναν αλλαγμένο προφυλακτήρα, που φέρνουν πιο κοντά την GLA οπτικά στην μεγαλύτερη Mercedes GLC (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή μας). Ένα μικρό, χρωματικό φρεσκάρισμα συναντούμε και στα κρύσταλλα των πίσω φώτων, ενώ αλλαγμένος και με πιο γλυπτά σημεία στα άκρα του είναι και ο πίσω προφυλακτήρας. Η συνολική εικόνα συνεχίζει και πάλι να είναι μια από τις πιο ελκυστικές αγοράς, ιδίως εάν προστεθεί και το πακέτο AMG Line της GLA της δοκιμής μας (+3.125 ευρώ), το οποίο οπτικά τονίζει το αυτοκίνητο προσθέτοντας αλουμινένιες ποδιές στους προφυλακτήρες μαζί με αλουμινένια πλαϊνά σπόιλερ, διπλή απόληξη εξάτμισης και νέες ζάντες AMG 18 ιντσών.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Σπορτίφ εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Η σχεδίαση στο ταμπλό της ανανεωμένης Mercedes GLA έχει αλλάξει μόνο σε επιμέρους στοιχεία, όπως για παράδειγμα στην παρουσία μιας νέας, μεγαλύτερης οθόνης για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, νέων έγχρωμων ενδείξεων για την οθόνη του πίνακα οργάνων, αλλά και καινούργιων χρωματισμών και επενδύσεων. Παράλληλα, για πρώτη φορά σε GLA προσφέρεται και μια ιδιαίτερα ευκρινής κάμερα οπισθοπορείας. Συνολικά, η σχεδίαση διατηρείται από τις πλέον σπορτίφ στην κατηγορία. Στο πεδίο της ποιότητας, υπάρχει μαλακό πλαστικό στο ανώτερο τμήμα του ταμπλό και στις πόρτες που αυξάνει τα επίπεδα, ενώ και το όλο φινίρισμα και συναρμογή ικανοποιούν και με το παραπάνω. Οι χώροι παραμένουν σε αρκετά καλά επίπεδα για 4 άτομα, με πορτ-μπαγκάζ 421 λίτρων που θα χωρέσει τις αποσκευές τους. Πρακτικό προσόν της αυτόματης GLA σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, παραμένουν και οι έξτρα βαθιές θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν πάνω στο τούνελ της κονσόλας, λόγω της παρουσίας του επιλογέα ταχυτήτων πάνω στην κολώνα του τιμονιού.

Turbo κινητήρας με πολύ καλές επιδόσεις

Ο 1.600άρης turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρας βενζίνης της Mercedes GLA προσφέρει και πάλι 156 άλογα ισχύος και 250 Nm ροπής, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. και να απλώνεται μέχρι και τις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη το μοτέρ αυτό καταφέρνει να κινήσει με άνεση τη GLA και σε συνδυασμό με το γρήγορο στις αλλαγές κιβώτιο, να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα). Στο πεδίο της κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με χρήση όλων των προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος Dynamic Select (ECO, Comfort, Sport, Individual), αλλά και κλιματισμό στο full, η μέση τιμή που είδαμε ήταν 8,3 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, το νούμερο αυτό μπορεί να μειωθεί όσο ο οδηγός χρησιμοποιεί την επιλογή ECO, αν και σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας μπαίνει σε σαφώς πιο «ήπια» λειτουργία.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των μοντέλων της Mercedes

Πολύ καλή άνεση και με σπορτίφ στοιχεία

Η ανανεωμένη Mercedes GLA διατηρεί στο δρόμο τα πολύ καλά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του προ ανανέωσης μοντέλου, εμφανίζοντας παράλληλα πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης. Ωστόσο, στην έκδοση AMG Line της δοκιμής με την χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. ανάρτηση, η GLA παρουσιάζει στο δρόμο και έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που της επιτρέπει να μειώσει π.χ. τις έτσι κι αλλιώς μικρές κλίσεις της στις στροφές και να παρέχει ακόμη πιο υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Από την άλλη, η πιο σφιχτή ανάρτηση θα μετριάσει ελαφρώς την άνεση κατά το πέρασμα από συνεχείς ανωμαλίες, χωρίς πάντως να επηρεάζει αρνητικά το όλο, πολύ καλό πακέτο. Στα προσόντα του αυτοκινήτου παραμένουν και στοιχεία όπως η πολύ καλή ηχομόνωση και η κορυφαία για crossover αεροδυναμική του αμαξώματος (συντελεστής cd: 0,31 στην GLA 200), που φροντίζουν ώστε το ταξίδι να είναι όσο το δυνατόν πιο άνετο και χωρίς θορύβους για τους επιβάτες του.

+ Σχεδίαση αμαξώματος-εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου, επιδόσεις, πρακτικότητα

– Κατανάλωση υπό πίεση, τιμή


Καύσιμο
Βένζινη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.595
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
156/5.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.250-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
215
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
157,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, Αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.424
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.494
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.699
Βάρος (κιλά)
1.435
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
421
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.700