Test MINI Paceman John Cooper Works 218PS ALL4

Το MINI Paceman είναι το πιο «ειδικό» MINI αυτή τη στιγμή στην γκάμα της εταιρείας μετά την κατάργηση των Coupe και Roadster. Στην κορυφαία του δε έκδοση JCW ALL4 καθίσταται ακόμα πιο ειδικό τόσο μέσω του εκρηκτικού του χαρακτήρα, όσο και αυξημένης του τιμής που φθάνει τα 38.770 ευρώ με απόσυρση. Το βασισμένο στο Countryman, Coupe SUV της MINI είναι ένα ιδιαίτερο σε κάθε του λεπτομέρεια αυτοκίνητο ικανό να καλύψει όλους όσους αναζητούν ένα ξεχωριστό όχημα με σπορ χαρακτήρα και εκρηκτικές επιδόσεις στην έκδοση JCW και που είναι βέβαια σε θέση να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη.


Αισθητικά το Paceman διακρίνεται για το έντονα δυναμικό του προφίλ που ενισχύεται υπέρμετρα στην έκδοση JCW χάρις στους μυώδης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που εκείνοι ενσωματώνουν. Μετά την ελαφριά ανανέωση που δέχτηκε το 2014 άλλαξε η μάσκα, τα σχέδια των ζαντών και στο εσωτερικό προστέθηκαν επενδύσεις μαύρης λάκας πιάνου. Γενικότερα το αμάξωμα του Paceman είναι καλαίσθητο και μοναδικό ιδιαίτερα όσον αφορά την κουπέ σχεδίαση του πίσω μέρους ενώ οι συνολικές του διαστάσεις προσμετρούν θετικά στο αισθητικό αποτέλεσμα αφού παρά την μυώδη εμφάνιση δείχνει κόμπακτ και αποπνέει έντονο δυναμισμό. Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της έκδοσης JCW είναι διακριτικές και ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του Paceman το οποίο ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί τον SUV χαρακτηρισμό που του δίνει η MINI, αφού δεν προορίζεται για εκτός δρόμου διαδρομές.

Ποιοτικό ευχάριστο και άνετο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Paceman δε διαφέρει από το αντίστοιχο του Countryman στο οποίο και βασίζεται, παραμένοντας ευχάριστο αισθητικά και πολύ καλό ποιοτικά. Όπως και στα υπόλοιπα MINI τα στρογγυλά όργανα και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κεντρική κονσόλα αποτελούν κι εδώ κυρίαρχα χαρακτηριστικά της σχεδίασης, με τον γενικότερο προφίλ να αναδεικνύει τον premium και ξεχωριστό του χαρακτήρα. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες αφού τα καθίσματα έχουν τέτοια διάταξη, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 330 λίτρων και ικανοποιεί τις ανάγκες των επιβατών του.

Ισχυρός ο 1.6 κινητήρας με σπορ χαρακτηριστικά λειτουργίας

Ο κινητήρας του MINI Paceman JCW ALL4 είναι χωρητικότητας 1.6 λίτρων, διαθέτει υπερσυμπιεστή twin-scroll, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC με αποτέλεσμα να αποδίδει 218 ίππους και 280 Nm ροπής (300 Nm στο overboost). Στην πράξη και όπως είναι φυσικό αυτός ο κινητήρας είναι σε θέση να κινήσει ιδιαίτερα γρήγορα το εντυπωσιακό αμάξωμα του Paceman προσδίδοντας καυτές επιδόσεις, ενώ η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από την αμεσότητά του και την γραμμικότητά του μέχρι την περιοχή των κόκκινων στο στροφόμετρο. Ο ήχος της βαλβίδας ανακούφισης κλειστού τύπου που οριακά ακούγεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες καθώς και τα σκασίματα των εξατμίσεων στην επιλογή sport μέσω του μπουτόν στην κεντρική κονσόλα (ο κινητήρας αποκτά αμεσότερη απόκριση, πιο σπορτίφ ήχο, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ ενώ και το κιβώτιο μπαίνει σε σπορ λειτουργία), ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα της κατασκευής. Το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο πάντως των 6 σχέσεων για άλλη μια φορά χαλάει το συνολικό αποτέλεσμα αφού είναι αργό και έχει δύσχρηστα χειριστήρια στην σειριακή του λειτουργία. Παράλληλα, στην θέση σπορ DS εκνευρίζει με τα kickdown και «χαζεύει» στον κόφτη μην αφήνοντας έτσι άλλη επιλογή στον οδηγό από το να το ξαναβάλει στη θέση D και να το αφήσει στην πλήρως αυτόματη λειτουργία. Η κατανάλωση είναι άλλος ένας τομέας που το Paceman JCW ALL4 πάσχει και είναι λογικό, καθώς η μέση κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 12 και 13 λτ./100 χλμ.

Σπορ και στο δρόμο

Το MINI Paceman JCW ALL4 είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο και όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά. Αρχικά μεγάλο ποσοστό στην σπορ αίσθηση και στον χαρακτήρα του παίζουν αφενός η σφιχτή ανάρτηση, όπου μαζί με τις ενισχυμένες αντιστρεπτικές δοκούς και το χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά αμάξωμα αποτελούν τις βασικές διαφορές αυτής της έκδοσης από την έκδοση S. Πρόσθετα το σύστημα τετρακίνησης ALL4 μέσω του ηλεκτρομαγνητικού κεντρικού διαφορικού, μοιράζει ανισόποσα την ισχύ στους άξονες ανάλογα τις οδηγικές συνθήκες και τις συνθήκες πρόσφυσης. Στην πράξη η αμεσότητα του αμαξώματος στις εντολές του οδηγού είναι εκπληκτική για άλλη μια φορά σε MINI και παρά τον φαινομενικά Crossover χαρακτήρα του, το Paceman JCW εκπλήσσει με την ευκολία του να κινηθεί ταχύτατα σε στριφτερές διαδρομές. Εκεί το Paceman θα κινηθεί ουδέτερα με ελαφρά υποστροφικές τάσεις στο όριο, ενώ αν απενεργοποιηθεί το DSC ο οδηγός αποκτά πιο συμμετοχικό χαρακτήρα και μπορεί να προ τοποθετήσει εύκολα το αμάξωμα στην στροφή με το πίσω μέρος να μπαίνει στο παιχνίδι και να αναδεικνύει την ευχάριστη πλευρά της τετρακίνησης. Η οδηγική αίσθηση είναι κορυφαία συμπληρώνοντας το οδηγοκεντρικό προφίλ αυτού του MINI ενώ και τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά για τις απαιτήσεις που γεννά η απόδοση και ο χαρακτήρας του.  

(+) Εμφάνιση μέσα – έξω, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, απόδοση κινητήρα

(-) Λειτουργία κιβωτίου ταχυτήτων, ξερές αντιδράσεις ανάρτησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες, τιμή, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 (auto)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
218/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
226
Αστική (λτ./100 χλμ.)
10,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
175
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
393,75
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 307x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 396x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.124
Πλάτος (χλστ.)
1.786
Ύψος (χλστ.)
1.518
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.596
Βάρος (κιλά)
1.420
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
330
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
38.770
Get it on Google Play Download on the App Store