Ford Escort RS1600 με πόσο;!

Το πρώτο Ford Escort παρουσιάστηκε το 1967 ως φθηνό και οικονομικό μοντέλο, με σκοπό να ενισχύσει τις πωλήσεις του «Μπλε Οβάλ» στην Ευρώπη. Τελικά όχι μόνο πέτυχε τον εμπορικό σκοπό του, αλλά χαράχτηκε στην μνήμη όλων ως ένα από τα πιο δημοφιλή και επιτυχημένα αυτοκίνητα ράλι όλων των εποχών. Το μοντέλο που αποτέλεσε την βάση για το αγωνιστικό, ήταν το RS1600.

Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το ακριβότερο… μεταχειρισμένο στην ιστορία

O Cosworth BDA των 1.601 κ.εκ. είχε 16βάλβιδο καπάκι και δύο διπλά 40άρια καρμπιρατέρ Dell’Orto για να αποδίδει στην έκδοση δρόμου, 115 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. Η ισχύς  μεταδίδονταν, φυσικά, στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων κοντής κλιμάκωσης, τα οποία μπορεί να φαίνονται λίγα σήμερα, όμως είχαν να κινήσουν ένα αυτοκίνητο που ζύγιζε μόνο 890 κιλά. H Ford έδινε 9,3 δλ. για να καλυφθούν τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, τιμή εξαιρετική για αυτοκίνητο του είδους – ειδικά όταν αναλογιστούμε πως μιλάμε για παραπάνω από μισό αιώνα πριν.

Ένα τέτοιο σπάνιο δείγμα δημοπρατείται αυτές τις ημέρες, με την τελική τιμή να αναμένεται σε απίστευτα ύψη. Το συγκεκριμένο είναι ένα γνήσιο και παντελώς εργοστασιακό RS1600, ακόμα κι αν το χρώμα του φαίνεται σαν aftermarket επιλογή. Το εν λόγω Le Mans Green ήταν ειδική παραγγελία και το πιο σπάνιο χρώμα που συναντά κανείς σε Escort 1ης γενιάς, έχοντας παραχθεί σε μόλις 1.137 κομμάτια. Εάν σας θυμίζει κάτι, είναι γιατί πρόκειται για την ίδια απόχρωση που χρησιμοποιήθηκε στο Focus RS ΜΚΙΙ, ως φόρος τιμής στο αρχέγονο RS. Πίσω στο «δικό μας», προέρχεται από πλήρη αναπαλαίωση και έχει διανύσει μόλις 5.673 χιλιόμετρα.

Διαβάστε επίσης: Δεν θα πιστεύεις πόσο κοστίζει αυτό το Ford Escort

Η σπανιότητα και η εξαιρετική του κατάσταση αναμένεται να στείλουν την τιμή στις παρυφές των 100.000 δολαρίων! Συγκεκριμένα οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα ποσό της τάξης των 80-90 χιλιάδων. Τα δίνατε για ένα Escort 51 ετών;

 

Get it on Google Play Download on the App Store