Οι πρώτοι σκόρερ του αυτοκινητικού Μουντιάλ!

68

Η γιορτή του ποδοσφαίρου είναι εδώ! Το Παγκόσμιο Κύπελλο ξεκινά, με 32 χώρες να διεκδικούν η καθεμιά το μερτικό της από την λατρεία του φιλοθεάμονος κοινού για τον «Βασιλιά των Σπορ».

Προκειμένου να εγκλιματιστούμε, αλλά και να εναρμονιστούμε με τα αυτοκινητικά δρώμενα, διοργανώνουμε το δικό μας Μουντιάλ. Συμμετέχοντες; Τα μοντέλα που πέτυχαν τις καλύτερες επιδόσεις στο χορτάρι των πωλήσεων, ανά προκριθείσα χώρα. Για να προσομοιώσουμε καλύτερα τη διαδικασία των προκριματικών για την τελική φάση, συμπεριλαμβάνουμε τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες πωλήσεις για ολόκληρο το προηγούμενο έτος, αντί για το 1ο εξάμηνο του 2018.

Σέντρα, λοιπόν, και ετοιμαστείτε για «μεγάλη μπάλα»!

ΖΩΝΗ ΑΦΡΙΚΗΣ

Αίγυπτος: Οι συμπατριώτες του Μοχάμεντ Σαλάχ αγαπάνε έναν φίλο μας από τα παλιά. Το Nissan Sunny είναι το Νο1 αυτοκίνητο στην χώρα των Φαραώ.

Μαρόκο: Πλησίον της ερήμου της Μαυριτανίας, η Renault έχει κατασκευάσει ένα από τα πιο φιλικά εργοστάσια για το περιβάλλον. Η θυγατρική των Γάλλων, Dacia, κάνει θραύση στην εγχώρια αγορά, με το Logan να ανακηρύσσεται άνετα πρωταθλητής στα επιβατηγά, ενώ και το Lodgy κερδίζει άνετα το τοπικό των ταξί.

Νιγηρία: H Toyota πρακτικά παίζει μόνη της, καθότι 7 στα 10 πρώτα μοντέλα προέρχονται από τον Ιάπωνα κατασκευαστή. Το… περιβραχιόνιο του αρχηγού πηγαίνει στο Camry, ενώ εντύπωση προκαλεί η παρουσία του Range Rover στην 7η θέση – λίγο πίσω από το RAV4.

Σενεγάλη: Η πορεία «εξ Ανατολών» συνεχίζεται, με το γνώριμό μας Hilux να κερδίζει την συμπάθεια της χώρας, που έφτασε μέχρι τους «8» στη διοργάνωση του 2002.

Τυνησία: Άλλος ένας κοινός γνωστός, με τους Τυνήσιους να εμπιστεύονται το «θηρίο» Isuzu D-Max.

ΖΩΝΗ ΑΣΙΑΣ

Αυστραλία: Γνωστοί λάτρεις των pick ups oι Αυστραλοί, δίνοντας στο Toyota Hilux την «μπάλα» των ντόπιων πωλήσεων.

Ιράν: Xώρα με αμέτρητες ιδιαιτερότητες και άνθρωποι με εθνικόφρονη ιδιοσυγκρασία, οι Ιρανοί επιλέγουν «παπούτσια από τον τόπο τους». Το IKCO Samand είναι, κατ’ ουσίαν, ένα Peugeot 405 με εκμοντερνισμένο αμάξωμα. Είναι, όμως, και ένας από τους λόγους που η μητρική Iran Khondro (η ιρανική ΕΛΒΟ) αποτελεί τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στη Μέση Ανατολή, με ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο οχήματα.

Ιαπωνία: Εξίσου ιδιότροπη και η ιαπωνική αγορά, με την μυθική κυκλοφοριακή συμφόρηση να πριμοδοτεί την αγορά των λεγόμενων Kei cars. Αυτοκινήτων, δηλαδή, που ο κυβισμός τους δεν υπερβαίνει τα 660 κυβικά εκατοστά. Το Honda N-Box είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο, της δημοφιλέστερης κατηγορίας.

Νότιος Κορέα: Μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τους γειτόνους, όμως από χώρο είναι άνετοι οι Νοτιοκορεάτες. Εξ ου και το μεγαλομεσαίο Hyundai Grandeur (το Sonata, με άλλα λόγια) στην 1η θέση του πίνακα των πωλήσεων, ξεκινώντας μάλιστα από τα 2.4 λίτρα.

Σαουδική Αραβία: Καμία έκπληξη από την παρουσία της Mercedes S-Class στην 4η θέση. Παρόλα αυτά, ένα ακόμα Toyota κερδίζει την «Χρυσή Μπάλα» των πωλήσεων. Εδώ έχουμε το Camry, που τα πηγαίνει παραδοσιακά εξαιρετικά και στις Η.Π.Α.

Δείτε ακόμα: Toyota: Η πολυτιμότερη μάρκα στον κόσμο

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΖΩΝΗ

Περιττό να πούμε πως η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων – αυτοί που έχουν δική τους παραγωγή αυτοκινήτων, δηλαδή- «παινεύουν το σπίτι τους»!

Βέλγιο: Οι έτεροι «κόκκινοι διάβολοι», μετά την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, έχουν στην πρώτη θέση των πωλήσεών τους το VW Golf.

Γαλλία: Εντάξει… Λογικό είναι οι Γάλλοι να δίνουν βάση στο εγχώριο μενού. Renault Clio το Νο1.

Γερμανία: Αναλόγως πράττουν και οι Γερμανοί, χαρίζοντας την πρωτιά στο VW Golf.

Δανία: Δανία-Γαλλία-συμμαχία. Το Peugeot 208 στην κορυφή των πωλήσεων.

Ελβετία: Αρκετά οξύμωρο, βάσει κατά κεφαλήν εισοδήματος, αλλά η Ελβετία επιλέγει για τις μετακινήσεις της Skoda Octavia.

Ισπανία: Οι Ισπανοί επιλέγουν φυσικά SEAT, με το Ibiza να βρίσκεται πρώτο.

Κροατία: Οι Κροάτες μοιράζονται γούστα με τους Ελβετούς και προτιμούν την Skoda Octavia.

Πολωνία: Όπως και οι συμπατριώτες του Ρόμπερτ Λεβαντόφσκι. Χατ-τρικ για την Octavia.

Πορτογαλία: Τι Γάλλοι, τι Πορτογάλοι; Renault Clio αγοράζουν και οι δύο.

Aγγλία: Δεν έχουμε τις πωλήσεις των νέων μοντέλων αποκλειστικά για την Αγγλία, όμως στο Ηνωμένο Βασίλειο το «στέμμα» ανήκει στο Ford Fiesta.

Σουηδία: Οι Σουηδοί επιμένουν… σουηδικά. Στην πρώτη θέση λοιπόν των προτιμήσεών τους βρίσκεται το Volvo XC60.

Σερβία: Οι απόγονοι των «Πλάβι» τιμούν τους Ιταλούς, που δεν κατάφεραν να προκριθούν στην τελική φάση, επιλέγοντας το Fiat 500L.

Iσλανδία: H συμπάθεια όλου του κόσμου και μεγάλη έκπληξη του περασμένου Euro, μας μοιάζουν και επιλέγουν Toyota Yaris.

Ρωσία: Και η Kia πρωτιά, με τους διοργανωτές μάλιστα. Το Rio είναι το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στην Ρωσία.

Διαβάστε επίσης: Dacia Sandero ντίζελ 1.5 dCi 75 PS: Τιμή από 11.370 ευρώ

ΖΩΝΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Κόστα Ρίκα: Στο προηγούμενο Μουντιάλ, μας στέρησαν μια ιστορική παρουσία στους προημιτελικούς. Τώρα πηγαίνουν στη Ρωσία, με οδηγό την παρουσία τους στα γήπεδα της Νοτίου Αφρικής και όχημα το Chevrolet Spark.

Παναμάς: Οι Παναμέζοι διέψευσαν κάθε προγνωστικό και κατάφεραν να βρεθούν στην μακρινή Ρωσία. Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη προκαλεί το αγαπημένο τους όχημα, ονόματι Toyota Agya. Ένα αυτοκίνητο πόλης σχεδιασμένο από την Daihatsu, όντας ουσιαστικά το τελευταίο Cuore που δεν είδαμε ποτέ στην Ευρώπη.

Μεξικό: Εκ πρώτης όψεως, το ίδιο άγνωστη είναι και η προτίμηση των Μεξικανών στο Nissan Versa. Αν αλλάξουμε το όνομα σε Tiida, όμως, αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για το μικρομεσαίο σεντάν που έδωσε τη θέση του στο Pulsar.

ΖΩΝΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Αργεντινή: Αν ο Λίο Μέσι ήταν κοινός θνητός, το πιο πιθανό είναι να πήγαινε στην δουλειά του με ένα Chevrolet Onix. Αλλιώς, το Opel Corsa της Λατινικής Αμερικής.

Βραζιλία:  «Αιώνιοι αντίπαλοι» με τους Αργεντινούς στη μπάλα, πλήρης ταύτιση στα αυτοκίνητα. 2/2 για το Onix στις μεγαλύτερες πληθυσμιακά χώρες της ηπείρου.

Ουρουγουάη: Άλλο ένα άγνωστο μοντέλο, αυτή τη φορά από την πατρίδα του Λουίς Σουάρες. Oνομαστικά άγνωστο, καθώς το Kwid είναι κατ’ ουσίαν ένα Dacia Sandero με εμφάνιση και σήματα Renault.

Περού: Άλλη μια πρωτιά για την Chevrolet, καθώς το Spark μιμείται το Onix και «ζευγαρώνει» τις νίκες του, μετά από αυτή στην αγορά της Κόστα Ρίκα.

Κολομβία: Καλός ο Βαλντεράμα και ο Χάμες Ροντρίγκεζ, όμως Κολομβία=Σακίρα. Και Dacia Sandero (εδώ με τα σήματα της Renault)= το λαοφιλέστερο αυτοκίνητο της χώρας.

Παγκόσμια πρωταθλήτρια, λοιπόν, η Toyota με 6 πρωτιές. Φιναλίστ η Renault με 5, ενώ στον «μικρό τελικό» η Chevrolet επικράτησε της Nissan με 4-2.