Ποιο ήταν το πρώτο μικρό αυτοκίνητο με καταλύτη;

Πριν από τριάντα χρόνια, στις 21 Απριλίου 1989, η Opel ανακοίνωσε ότι θα γινόταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα προσέφερε τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των επιβατικών μοντέλων της – από το Corsa και το Kadett, μέχρι το Vectra, το Omega και το Senator.

Δείτε ακόμη: Έτσι οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας

Ενώ ο τριοδικός καταλύτης αφαιρούσε περίπου το 90% των ρύπων, η αντίστοιχη δυνατότητα του συμβατικού, διοδικού καταλύτη περιοριζόταν στο 50% περίπου και του κινητήρα φτωχού μείγματος στο 60%. Ο τριοδικός καταλύτης είχε ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο οξείδια του αζώτου, επιτυγχάνοντας μείωση 90%.

Το μικρότερο αυτοκίνητο της Opel με εφοδιασμένο στάνταρ με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα το 1989 ήταν το Corsa με κινητήρα ψεκασμού 1.3 λτ. 60hp. Μετά ήρθε η σειρά του Kadett 1.3 λτ., ενώ το Vectra ήταν διαθέσιμο με το βασικό κινητήρα 1.6 λτ. 75hp, και έναν 2.0 λτ. 115hp. Το Omega εφοδιαζόταν στάνταρ με τον κινητήρα 2.0 λτ. 115hp, ενώ το κορυφαίο μοντέλο με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα ήταν το Senator. Η ναυαρχίδα της Opel προσφερόταν με δύο εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες 3.0 λτ. που απέδιδαν 156hp και 177hp αντίστοιχα.

Δείτε ακόμη: Ποιο λάθος κάνουμε με το κλειδί στο διακόπτη

Αρχικά, οι περισσότεροι καταλυτικοί μετατροπείς στην Ευρώπη ήταν απλά τροποποιήσεις της Αμερικανικής έκδοσης, αλλά με το λανσάρισμα του Ascona 1.8i στις αρχές του 1985, η Opel έγινε ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που έφερνε στην αγορά ένα μοντέλο με καταλυτικό μετατροπέα, ειδικά εξελιγμένο σε Ευρωπαϊκές συνθήκες.

Η περιβαλλοντική στρατηγική συνεχίστηκε το επόμενο φθινόπωρο, όταν η Opel παρουσίασε το πρώτο, Ευρωπαϊκό μικρό αυτοκίνητο με τριοδικό καταλύτη, το Corsa 1.3i. Το 1986, η Opel προσέφερε το νέο Omega χωρίς πρόσθετο κόστος για τον καταλυτικό μετατροπέα. Τα λανσαρίσματα του Senator (1987) και του Vectra (1988) ακολούθησαν την ίδια στρατηγική. Επιπλέον, όλα τα αυτοκίνητα Opel με τριοδικό καταλύτη ήταν εφοδιασμένα με φίλτρα ενεργού άνθρακα για να συγκρατούν τους υδρογονάνθρακες που διαφεύγουν από το ρεζερβουάρ καυσίμου.

Δείτε ακόμη: Κακές συνήθειες στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (+video)

Get it on Google Play Download on the App Store