Πως η 11η Σεπτεμβρίου άλλαξε την αγορά αυτοκινήτου;

2

Αναμφίβολα η επίθεση στους δίδυμους πύργους ήταν κάτι που άλλαξε το ρου της σύγχρονης ιστορίας και σόκαρε για τα καλά τον κόσμο. Όμως, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον το πως επηρέασε την αγορά του αυτοκινήτου και κατά πόσο άλλαξε ο τρόπος πώλησής τους!

Έπειτα από τις επιθέσεις, ο τότε πρόεδρος των Η.Π.Α. George Bush, με δημόσιο διάγγελμα του, προέτρεψε τους πολίτες του να συνεχίσουν κανονικά τη ζωή τους και να εξακολουθήσουν να ψωνίζουν όπως και προηγουμένως!

Δείτε ακόμα: Με την αγορά αυτοκινήτου δώρο μια καραμπίνα!

Βλέπετε η επίθεση ήταν σοκαριστική και η λέξη πόλεμος ήταν στην καθημερινή ατζέντα των συζητήσεων, με το φόβο της οικονομικής κατάρρευσης να είναι κάτι παραπάνω από ορατός. Με την οικονομία να έχει πάρει την κατιούσα γενικότερα, αντιλαμβάνεστε ότι μεγάλο πλήγμα είχε δεχτεί και η αγορά του αυτοκινήτου ειδικότερα.

Για το λόγο αυτό η General Motors ξεκίνησε μια εκστρατεία με την ονομασία «Keep America Rolling», η οποία είχε στόχο να δώσει μια ανάσα στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Όπερ κι εγένετο, όπου τα μοντέλα του ομίλου προσφέρονταν προς πώληση σε δόσεις και μάλιστα με μηδενικό επιτόκιο. Η επένδυση σε διαφήμιση ήταν τεράστια αποσκοπώντας στην ταχύτερη ενημέρωση του αγοραστικού κοινού, με μεγαλοστελέχη να αναφέρουν ότι ίσως ήταν η μεγαλύτερη διαφημιστική εκστρατεία που είχε γίνει ποτέ στη χώρα.

Διαβάστε επίσης: 10 συμβουλές αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Μέχρι τότε, το μηδενικό επιτόκιο ήταν συνηθισμένο για αγορές έως και 36 δόσεις, αλλά όχι με 72 δόσεις κι έτσι η General Motors άλλαξε όλο της το επιχειρησιακό πλάνο για να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση. Το παράδειγμα της General Motors ακολούθησαν κι άλλες εταιρείες, δίνοντας διάφορα κίνητρα απόκτησης νέου αυτοκινήτου. Όλα τα παραπάνω, επηρέασαν για τα καλά την αγορά του αυτοκινήτου στην Αμερική μέχρι και τις μέρες μας.

Οι προσφορές είναι τόσο μεγάλες, που αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων για την αγορά των Η.Π.Α. αναγκάζονται να μειώσουν κατά πολύ το περιθώριο κέρδους τους, προσπαθώντας να μειώσουν τη «χασούρα» με αυξημένες τιμές σε άλλες παγκόσμιες αγορές, ενώ άλλες εταιρείες υποβίβασαν την ποιότητα κατασκευής των μοντέλων τους, για τη μείωση του κόστους κατασκευής. Το μόνο σίγουρο είναι πως όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες προσαρμόστηκαν στο νέο αμερικανικό αγοραστικό περιβάλλον. Μη ξεχνάτε πως είναι μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών αυτοκινήτων παγκοσμίως.