«Στοπ» στην παραγωγή του Audi RS 3 λόγω WHLTP

104

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WHLTP για συντομία, νέα μέθοδος μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων για κατανόηση) έχει προκαλέσει έντονους «πονοκεφάλους» στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ειδικά το VW Group, που αντιμετωπίζει ακόμα τα απόνερα του Dieselgate, είναι από αυτούς που τα βρίσκουν ιδιαίτερα «σκούρα» με τη νέα μεθοδολογία μετρήσεων. To Αudi RS 3 είναι το τελευταίο πρόβλημα που ήρθε να προστεθεί στην μακρά λίστα του VAG, αναφορικά με εκπομπές ρύπων.

Δείτε ακόμα: VW Golf GTI TCR: το ταχύτερο Golf στην ιστορία!

Η παραγωγή των RS 3 Sportback και RS 3 Sedan σταμάτησε προσωρινά για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το ίδιο αφορά και αυτής της Αυστραλίας. Η γραμμή παραγωγής αναμένεται να επανεκκινήσει στο τέλος της χρονιάς, ωστόσο η Audi δηλώνει βέβαια πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα διαθεσιμότητας καθώς το υπάρχον στοκ είναι παραπάνω από επαρκές-τουλάχιστον για την αγορά της Αυστραλίας.

Εκτός του κορυφαίου hot hatch, το «σκληρό πρόσωπο» της WHLTP έχουν γνωρίσει ήδη τα VW Golf GTI και R, με το πρώτο να χάνει την βασική έκδοση των 230 ίππων (διαθέσιμη μόνο η Performance των 245) και το δεύτερο 10 ίππους (στους 300 πλέον το τετρακίνητο Golf), ενώ την ίδια μοίρα -την απώλεια 10 ίππων δηλαδή- είχε και το SEAT Leon Cupra, κατεβαίνοντας στους 290. Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί τι θα συμβεί με το RS 3, ωστόσο είναι πιθανό να υπάρξει μια αντίστοιχη μείωση στην απόδοση του 2.5αρη TSI των 400 ίππων και 480 Nm ροπής.

Διαβάστε επίσης: 500 άλογα για το Audi RS 3 Sportback (+video)

Εκτός του VAG,  έχουν επηρεαστεί και άλλοι κατασκευαστές από την WLTP, με την Peugeot να σταματά μέχρι νεωτέρας την παραγωγή του 308 GTi, ενώ και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις της BMW Σειράς 7 δεν περιλαμβάνονται πλέον στον γερμανικό διαμορφωτή. Να θυμίσουμε, εν τάχει, ότι η περιβόητη WHLTP είναι η εκπλήρωση της χρόνιας επιθυμίας όλων για μέτρηση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, αντί των μέχρι πρότινος εργαστηριακών που επέτρεπαν στους κατασκευαστές να ελέγχουν τους κινητήρες σε ιδανικές συνθήκες, ανακοινώνοντας πρακτικά ανεκπλήρωτα νούμερα κατανάλωσης.