Τα πιο «γκαζιάρικα» ρεκόρ της δεκαετίας

Δεν έχει πολλές ώρες που η δεύτερη δεκαετία του 2000 μας άφησε. Το αριθμητικό πρόθεμα «20» θα μας συνοδεύει για τα προσεχή δέκα χρόνια, όμως αυτά που πέρασαν σηματοδότησαν μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας. Ρεκόρ με τέρμα το γκάζι, την αδρεναλίνη να βαράει κόφτες, τα καρδιοχτύπια να «πυροβολούν» και τα όρια να μετατίθενται συνεχώς προς τα πάνω.

Δείτε ακόμα: Ανάσταση! Η Lancia Delta Integrale επιστρέφει

Εν αναμονή του τι μας επιφυλάσσει το διάστημα 2020-2029, πάμε να θυμηθούμε πόση σκόνη σήκωσε στο πέρασμά του το αντίστοιχο 2010-2019.

2010 – Τα 429 χλμ./ώρα της Bugatti Veyron Super Sport

Τον Ιούλιο του ’10 μια μαύρη-πορτοκαλί Veyron, με 1.200 ίππους και 1.500 Nm ροπής έφτασε στις παρυφές των 430 χλμ./ώρα, θέτοντας τα δεδομένα για την ταχύτητα στα αυτοκίνητα παραγωγής όλων των εποχών.

2014 – Τα 434,5 χλμ./ώρα του Hennessey Venom GT

Τέσσερα χρόνια αργότερα, μια μεταλλαγμένη Lotus Elise με διτούρμπινο κινητήρα Corvette και 1.400 άλογα, ξεπέρασε το φράγμα των 430 χλμ./ώρα κατά σχεδόν 5 χλμ./ώρα.

2014 – Ο χρόνος της Porsche 918 Spyder στο Nurburgring

To διαχρονικό φετίχ με τους χρόνους στην «Πράσινη Κόλαση», για πρώτη φορά στα αυτοκίνητα παραγωγής κατέβηκε κάτω από τα 7 λεπτά. Τα 6 λεπτά και 57 δλ. της 918 Spyder άφησαν τον κόσμο άφωνο και έδειξαν τον δρόμο για τον πόλεμο των επόμενων ετών.

2015 – Τα 445,8 χλμ./ώρα της Koenigsegg Agera RS

Ούτε ένα έτος δεν άντεξε η επίδοση του Venom, καθώς το σουηδικό «θεριό» των 1.340 ίππων από τον διτούρμπινο 5λιτρο V8 έριξε 11 χλμ./ώρα στο αμερικανικό, φτάνοντας μέχρι τα 485 χλμ./ώρα σε μια προσπάθεια! Το ρεκόρ ωστόσο προκύπτει από τον μέσο όρο της ταχύτητας, στις δυο κατευθύνσεις (πάνω-κάτω).

2017 – Το ρεκόρ από το πουθενά των Κινέζων στο Nurburgring

Εκεί που όλοι περιμέναμε «σκοτωμό» μεταξύ Porsche και McLaren για τον θρόνο στο ‘Ring, ήρθε το NIO EP9 να γράψει 6.45 και να μας αφήσει να αναρωτιόμαστε από πού μας ήρθε. Ήταν ο καιρός που τα σκήπτρα του Nordschleiffe πέρασαν στην ηλεκτρική εποχή.

2017 – Ο χρόνος του Honda Civic Type R -πού αλλού;- στο Nurburgring

«Nurburgring-ιάδας» συνέχεια, αυτή τη φορά σε μπροστοκίνητο επίπεδο. Ο «σαμουράι» της Honda διέλυσε τα χρονόμετρα, με 7.43.8.

2018 – Η συντριβή του χρόνου της Porsche από τη Lamborghini

Η Huracan Performante είχε γυρίσει τα 21 χλμ. της διαδρομής σε 6.52, όμως υπήρχαν πολλές σκιές γύρω από την εγκυρότητα του χρόνου. Το 6.44 της Aventador SVJ πάντως, δεν είχε τέτοια προβλήματα. Συνέτριψε την επίδοση της 918 Spyder κατά 13 ολόκληρα δλ. και πήρε την πρωτιά από το EP9 στη λίστα όλων των εποχών.

2018 –  Η απάντηση της Porsche

Οι Γερμανοί δεν αφήνουν χωρίς απάντηση τους «τσαμπουκάδες» στο σπίτι τους, οπότε μια ειδικά εξελιγμένη 911 GT2 RS και ένα «χαστούκι» 4 δλ. στην Aventador ήταν πέρα για πέρα αναμενόμενο. Μέχρι σήμερα, η GT2 RS MR παραμένει το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της Ιστορίας εντός «Πράσινης Κόλασης»

2019 – To συγκλονιστικό ρεκόρ όλων των εποχών στο Nurburgring

H Porsche διατηρούσε την πρωτιά στον χρόνο πίστας επί 35 συναπτά έτη.O αείμνηστος Stefan Bellof και η 956C είχαν καλύψει τα 20,8 χιλιόμετρα της διαδρομής σε 6.11.13. Φέτος, το δίδυμο Timo Bernhard919 Hybrid Evo κατέρριψαν τη «στοιχειωμένη» επίδοση, πετυχαίνοντας ένα ασύλληπτο 5.19.456.

2019 – To παγκόσμιο ρεκόρ της Koenigsegg Regera

Επιστρέφουμε στα καθημερινά αυτοκίνητα. Όσο μπορείς να αποκαλέσεις έτσι ένα τετράτροχο που μέσα σε 22,87 δλ., επιταχύνει στα 400 χλμ./ώρα από στάση και κατόπιν επιστρέφει στην ακινησία.

2019 – Η νίκη του Megane RS επί του Type R

Όταν έθεσαν το ρεκόρ προ διετίας, οι Ιάπωνες περίμεναν να κρατήσει περισσότερο. Η Renault και το Megane R.S. Trophy-R, όμως, είχαν διαφορετική άποψη και κατέβασαν τον χρόνο του «Τάπερ» σχεδόν 4 δλ.

2019 – H Bugatti Chiron σπάει το φράγμα των 490 χλμ./ώρα

 

 

Σε ένα ποιητικό τέλος, η δεκαετία τελείωσε ακριβώς με τον τρόπο που άρχισε: με την Bugatti να επαναπροσδιορίζει την έννοια της ταχύτητας σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Διαβάστε επίσης: Bugatti: «Μπορούμε να φτάσουμε στα 515 χλμ./ώρα!»

Μπορεί χρονολογικά τα ρεκόρ του Megane και της Regera να είναι πιο πρόσφατα, όμως το γεγονός της αυτοκινητικής χρονιάς -και όλων των εποχών στο θέμα της ταχύτητας- δεν ήταν άλλο από το εξωσυμπαντικό επίτευγμα της Chiron Super Sport 300+Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που κατάφερε να ξεπεράσει το φράγμα των 490 χλμ./ώρα (490,47) και που υπόσχεται να κάνει το ίδιο με τα 500 χλμ./ώρα!

 

 

 

Get it on Google Play Download on the App Store