Τελικά τα νέα αυτοκίνητα δεν είναι τόσο βαριά!

3

Το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση κατά πόσο τα νέα μοντέλα είναι αρκετά κιλά βαρύτερα συγκριτικά με τους προκατόχους τους. Όπως η πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Όπως τα περισσότερα πράγματα στη ζωή δεν είναι απλά ή άσπρο ή μαύρο, τουναντίον έχει κι αρκετό γκρι. Συχνά γίνεται κουβέντα ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι αρκετά βαρύτερα από το παρελθόν, όμως η συνεχόμενη αύξηση βάρους τα τελευταία χρόνια με την εξέλιξη των νέων μοντέλων έχει σταματήσει και πλέον η κατάσταση έχει εξισορροπηθεί.

Δείτε ακόμη: Ποια είναι τα φθηνότερα νέα μοντέλα σε βάθος 5ετίας;

Όντως τα σύγχρονα μοντέλα έχουν πάρει τα κιλάκια τους, αλλά όμως είναι εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα από το πρόσφατο παρελθόν, μιας και διαθέτουν αυξημένες διαστάσεις, καλύτερη απόδοση κινητήρα, ενώ και σε εξοπλιστικό επίπεδο είναι αρκετά πιο    «φορτωμένα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του δημοφιλούς μεσαίου μοντέλου, της νέας BMW Σειρά 3, η οποία στην έκδοση 320i ζυγίζει από 1.460 κιλά, εν αντιθέσει με τα 1.395 της 320i Ε90. Και πηγαίνοντας λίγο πιο πίσω ακόμα στο μοντέλο Ε46, το βάρος ήταν ακόμα πιο κάτω με συνολικά 1.365 κιλά.

Δεν θα σκαλίσουμε περαιτέρω το παρελθόν, όπου τα μοντέλα ήταν αρκετά ελαφρύτερα. Μπορεί το βάρος να αυξάνεται, όμως πρέπει να παραδεχτούμε ότι η Σειρά 3, μόνο κατ’ όνομα έχει σχέση με το παρελθόν. Μεγαλύτερες διαστάσεις, αυξημένη απόδοση, βελτιωμένα και πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας, καθώς και μοναδικές τεχνολογίες για την ψυχαγωγία επιβατών. Ενδεικτικά, η τωρινή ΒMW Σειρά 3 έχει μήκος και πλάτος 4.709 χλστ. και 1.829 χλστ., όταν η E30 είχε 4.520 χλστ. και 1.817 χλστ. και η E46 είχε 4.471 χλστ. και 1.739 χλστ.

Δείτε ακόμη: Ποια αυτοκίνητα «μένουν» περισσότερο;

Ωστόσο, υπάρχουν και οι περιπτώσεις μοντέλων που έχουν ελαφρύνει, όπως είναι το VW Golf. Το τωρινό μοντέλο στην έκδοση 1.0 TSI ζυγίζει 1.141 κιλά, όταν το προγενέστερο 1.4 TSI ζύγιζε 1.290 κιλά, ενώ το 5ης γενιάς 1.4 TSI ζύγιζε 1.226 κιλά. Βέβαια μεγάλο ρόλο παίζουν οι νέες και πιο ελαφριές πλατφόρμες και γενικότερα η χρήση ελαφρύτερων υλικών.

Μπορεί τα αυτοκίνητα να βαραίνουν στην πλειοψηφία τους, όμως διαθέτουν πολλά στοιχεία που συνδράμουν κατά πολύ στην οδηγική απόλαυση, τουλάχιστον για το μέσο όρο των κατόχων. Σίγουρα οι πλέον σκληροπυρηνικοί θα πείτε ότι το αυξημένο βάρος δεν απογειώνει την ευχαρίστηση στο δρόμο και δεν θα διαφωνήσουμε μαζί σας. Όμως έχουν εξελιχθεί πολύ και σε αυτό το κομμάτι και συνδυάζουν καλύτερα την οδηγική ευχαρίστηση με την άνεση, συν του ότι είναι πολύ πιο ασφαλή. Εν ολίγοις όμως δεν πρέπει να κατηγορούμε τις νέες κατασκευές σαν εξωφρενικά βαριές μιας και κατορθώνουν να ισορροπήσουν την κατάσταση με αυξημένη δύναμη, αλλά και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας!

Διαβάστε επίσης: Υποχρεωτικός «κόφτης» τελικής στα νέα μοντέλα από το 2022