Δοκιμή BMW i3 REx (94 Ah)

Το i3 είναι το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της BMW, το οποίο αποτελεί και ένα από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα του είδους του στην εποχή μας. Η γερμανική εταιρεία εδώ και μερικούς μήνες προσφέρει το ηλεκτρικό της μοντέλο με την μεγαλύτερης χωρητικότητα μπαταρία 94 Ah (27,2 kWh), η οποία αύξησε την αυτονομία κίνησής του. Εμείς, μετά την πριν από λίγο διάστημα δοκιμή της «απλής» έκδοσης του μοντέλου με τη νέα μπαταρία, επανερχόμαστε στο i3 δοκιμάζοντας την έκδοση REx (Range Extender), η οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο ως «on-board φορτιστή» έναν 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα που παρέχει επιπλέον ενέργεια για να προσφέρει περισσότερα χιλιόμετρα κίνησης. Το κόστος της έκδοσης αυτής είναι αρκετά περισσότερο από ό,τι της «απλής» έκδοσης (48.750 ευρώ έναντι 38.610 ευρώ), όμως αυτό οφείλεται και στη διαφορά της φορολογίας μιας και το i3 REx παραδόξως στη χώρα μας φορολογείται ως υβριδικό, ενώ το «απλό» i3 ως ηλεκτρικό και έτσι δεν απαλλάσσεται από το τέλος ταξινόμησης.


Λίγα τεχνικά…

Το BMW i3 REx διατηρεί τον γνωστό μας από το i3 χωρίς το Range Extender, ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων ισχύος και 250 Nm ροπής, ο οποίος αναλαμβάνει το έργο της κίνησης του αυτοκινήτου. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 27,2 kWh, στην οποία αποθηκεύεται η απαιτούμενη ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα. Η φόρτιση, μπορεί να γίνει μέσω του γνωστού τρόπου με το καλώδιο και μια πρίζα του κοινού ηλεκτρικού δικτύου (φόρτιση στο 80% σε 7,5 ώρες) ή σε κάποιον ταχυφορτιστή που μπορεί να μειώσει το χρόνο φόρτισης π.χ. στις 3 ώρες μέσω τριφασικού ρεύματος φόρτισης ισχύος έως 11 kW. Η διαφορά ωστόσο της έκδοσης REx έγκειται στην ύπαρξη και ενός 2κύλινδρου βενζινοκινητήρα 647 κ.εκ. (είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δίπλα από τον ηλεκτροκινητήρα), ο οποίος αποδίδει μεν 34 ίππους στις 4.300 σ.α.λ. (55 Nm ροπής στις 4.300 σ.α.λ.), όμως δεν χρησιμοποιείται για να κινήσει το αυτοκίνητο, αλλά αντίθετα λειτουργεί ως γεννήτρια παροχής ρεύματος, όταν η στάθμη της μπαταρίας πέσει κάτω από το ένα συγκεκριμένο όριο. Για τις ανάγκες πλήρωσης του μοτέρ αυτού, υπάρχει ένα έξτρα ρεζερβουάρ βενζίνης μεγέθους 9 λίτρων, με το στόμιό του να βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι λόγω του επιπλέον κινητήρα, ρεζερβουάρ κ.λπ., το i3 REx είναι βαρύτερο κατά 120 κιλά σε σχέση με το «απλό» i3, φθάνοντας στα 1.440 κιλά συνολικά.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Στην πράξη: Μειώνει αρκετά το άγχος της φόρτισης

Στη δοκιμή μας με το BMW i3 χωρίς το Range Extender, είχαμε καταγράψει αυτονομία 210 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας και χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα mode οδήγησης (Comfort, Eco Pro με περιοριστή ταχύτητας στα 130 χλμ./ώρα, Eco Pro+ με περιοριστή ταχύτητας στα 90 χλμ./ώρα και χωρίς air condition). Πλέον, με το i3 REx καταφέραμε σε διαφορετική βέβαια διαδρομή (πόλη και εθνική) να πραγματοποιήσουμε 200 χιλιόμετρα μέχρι να ξεκινήσει να λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, ο οποίος προσέθεσε σχεδόν 110 χιλιόμετρα αυτονομίας επιπλέον. Συνολικά λοιπόν η αυτονομία του i3 REx που μετρήσαμε έφθασε στα 310 χιλιόμετρα, ένα νούμερο το οποίο μειώνει αρκετά το άγχος της φόρτισης έναντι του i3 χωρίς το Range Extender, που θα απαιτήσει πλήρη φόρτιση 100 χιλιόμετρα νωρίτερα, με βάση τις μετρήσεις μας. Σημειώστε ότι λόγω και της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, η καθημερινή κίνηση στο σταμάτα-ξεκίνα ενδέχεται να αυξήσει παραπάνω την αυτονομία του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στο κόστος κίνησης, με βάση την ηλεκτρική κατανάλωση που καταγράψαμε μέχρι να μπει σε λειτουργία ο κινητήρας (15,0 kWh/100 χλμ.) και την ισχύουσα τιμή κιλοβατώρας, το i3 απαίτησε 1,42 ευρώ/100 χλμ. ή 2,84 ευρώ για τα 200 χιλιόμετρα που διανύσαμε. Από τη στιγμή που μπει σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας τότε το κόστος ανεβαίνει λόγω του κόστους της βενζίνης, όμως αυτό εξαρτάται βέβαια κατά πόσο χρησιμοποιεί κανείς και πόσο συχνά το υποβοηθητικό αυτό μοτέρ.

Παραμένει ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο

Η οδήγηση του i3 REx χαρακτηρίζεται και πάλι όπως και στο «απλό» i3 ως μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, λόγω της υψηλής θέσης οδήγησης, της εξαιρετικής ορατότητας, της άνεσης από τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και της πολύ καλής ποιότητας κύλισης. Παράλληλα, όταν δεν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά, αποτελεί η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό, ενώ όταν το μοτέρ βενζίνης μπει σε λειτουργία γίνεται μεν αντιληπτό, χωρίς όμως να ενοχλεί. Ελαφρώς μειωμένη είναι μόνο η άνεση, λόγω κυρίως του έξτρα βάρους της έκδοσης που καθιστά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του δρόμου λίγο πιο «ξερό» σε σχέση με αυτό του «απλού» i3. Συνολικά, η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το αυτοκίνητο είναι αρκετά στιβαρή, παρά το αναμενόμενα «τεχνητό» τιμόνι, ενώ και οι αντιδράσεις του i3 σε πιο γρήγορη οδήγηση είναι πιο ομαλές από αυτό που περιμένει κανείς.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των αυτοκινήτων της BMW

Φουτουριστικό αμάξωμα-Ντιζαϊνάτο εσωτερικό

Στον τομέα της σχεδίασης, το BMW i3 REx παραμένει ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο, με τις φουτουριστικές του γραμμές να το καθιστούν αυτόματα το επίκεντρο του ενδιαφέροντος οπουδήποτε και εάν αυτό βρεθεί. Στο εσωτερικό, η πρόσβαση γίνεται από αντικριστά ανοιγόμενες πλαϊνές πόρτες και οι χώροι είναι αρκετά καλοί για να μεταφερθούν 4 ενήλικες επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει σχετικά μικρή χωρητικότητα 260 λίτρων. Χαρακτηριστικό ωστόσο της καμπίνας παραμένουν οι ιδιαίτερα μοντέρνες και μίνιμαλ γραμμές της σχεδίασής της, την ίδια στιγμή που στοιχεία όπως οι δύο ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, προτάσσουν τον high-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για μια ακόμη φορά τέλος, πολύ καλή εντύπωση μας έκανε η άψογη ποιότητα κατασκευής, που δεν θα αφήσει παραπονεμένο ακόμη και τον πιο απαιτητικό.

(+): Διευρυμένη αυτονομία, κόστος κατανάλωσης ρεύματος, εμφάνιση, ποιότητα, hi-tech χαρακτήρας, ευκολία οδήγησης

(-): Τιμή αγοράς, χρόνος φόρτισης σε απλή πρίζα


Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
170
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
11,9 kWh
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
12
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.578
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.440
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
260
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
55%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
48.750
Get it on Google Play Download on the App Store