Δοκιμή Kia Rio 1.4 Diesel 90 PS

3

Το νέο Kia Rio ρίχνεται στο λάκκο των λεόντων καθώς έχει να αντιμετωπίσει μία σειρά από καθιερωμένα μοντέλα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων, τα οποία μάλιστα προσφάτως απέκτησαν και νέα γενιά. Βλέπετε μοντέλα όπως τα Toyota Yaris, VW Polo, SEAT Ibiza και Ford Fiesta έχουν νέους εκπροσώπους, ενώ κουβαλάνε και βαριά ιστορία στις… ρόδες τους.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέως αυτοκινήτων ανά μάρκα

Αυτό φυσικά είναι κάτι που ξέρουν καλά οι ιθύνοντες της Kia οι οποίοι φρόντισαν να θωρακίσουν το αυτοκίνητό τους απέναντι στον ανταγωνισμό και να δώσουν έτσι μία εναλλακτική πρόταση στον υποψήφιο αγοραστή. Για να δούμε όμως κατά πόσο αξίζει το ενδιαφέρον σας, πήραμε για την πρώτη δοκιμή μας το Rio με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 CRDi των 90 ίππων (βγαίνει και σε έκδοση με 77 ίππους), το οποίο με την έκπτωση που τρέχει από την ελληνική αντιπροσωπεία, κοστίζει 15.790 ευρώ στην έκδοση EX Uptown χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό και 16.990 ευρώ στην πιο πλούσια έκδοση EX Premium. Αν σε αυτό προσθέσεις και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που προσφέρει δωρεάν η Kia τότε έχεις ένα εξαιρετικό πακέτο.

Καθόλα ευρωπαϊκή εμφάνιση

Προκειμένου η Kia να φέρει τα μοντέλα της πιο κοντά στο ευρωπαϊκό κοινό και να αφουγκραστεί καλύτερα τις ανάγκες του και τα θέλω του, όπως είναι γνωστό έχει δημιουργήσει σχεδιαστικό τμήμα στην Γερμανία. Παρόλα αυτά, το νέο Kia Rio είναι ένα σχεδιαστικό αμάλγαμα των σχεδιαστικών κέντρων της στη Γερμανία και τις Η.Π.Α. (Καλιφόρνια) πάντοτε φυσικά με την επίβλεψη του μεγάλου αφεντικού, του σχεδιαστικού κέντρου δηλαδή στην Ναμγιάνγκ της Ν. Κορέας. Έτσι η Kia προσπάθησε να εξασφαλίσει πως το μοντέλο της θα αρέσει σε κάθε Ήπειρο. Και δεν ξέρουμε για τους άλλους, αλλά εμάς εδώ στο autogreeknews.gr και μας άρεσε και μας φαίνεται πολύ κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Νευρώδες αμάξωμα, επιθετικά φώτα και ευμεγέθης μάσκα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του με την τελευταία να κυριαρχείται από το μαύρο, γυαλιστερό πλαστικό. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.065 χλστ., το πλάτος του στα 1.725 χλστ. το ύψος του στα 1.450 χλστ. και το μεταξόνιο του είναι 2.580 χλστ.

Σύγχρονο σχεδιαστικά το εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Kia Rio δεν σε αφήνει ασυγκίνητο. Βλέπεις είναι η φάσα με την διχρωμία που κάνει τα πράγματα πιο ευχάριστα, η στάνταρ οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό και το ωραίο τιμόνι με τα χειριστήρια που φροντίζουν για μια καλή πρώτη εντύπωση. Κάτι που συνεχίζεται μόλις κάτσεις και βολευτείς στη θέση του οδηγού με τις πολλές και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεις και κοιτάξεις τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων με την μεγάλη ψηφιακή οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικά σε όψη, αν και σκληρά στην πλειοψηφία τους, η συναρμογή τους όμως είναι προσεγμένη και η συναρμολόγησή τους πείθει πως δεν αποτελέσουν εστία τριγμού σε βάθος χρόνου. Στα θετικά συγκαταλέγεται και το σύστημα κλιματισμού, με δύο περιστροφικούς και τέσσερεις αεροπορικού τύπου διακόπτες. Οι χώροι για τους επιβάτες ικανοποιούν και με το παραπάνω καθώς μπορούν να μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικες αναστήματος άνω του μετρίου, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 325 λίτρα (985 με αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων).

Οικονομικός και ροπάτος πετρελαιοκινητήρας

Το νέο Kia Rio στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του προσφέρει δύο επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή, καθώς ο 1.400άρης κινητήρας έρχεται σε εκδόσεις με 77 ή 90 ίππους. Όπως γράψαμε και πιο πάνω, το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε κάτω από το καπό του τον πιο ισχυρό. Αυτός αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας, καθώς ο ήχος που παράγει δεν φτάνει στην καμπίνα, ενώ και οι κραδασμοί είναι πολύ περιορισμένοι. Όσον αφορά στις επιδόσεις του, χαρίζει στο Rio 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Στην πράξη επιταχύνει ικανοποιητικά το Rio από στάση, ενώ οι εν κινήσει επιταχύνσεις του είναι ζωηρές. Τέλος, η κατανάλωσή του είναι σε πολύ καλό επίπεδο, καθώς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η μέση τιμή της ήταν στα 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Ομοιογενές σύνολο με έμφαση στην άνεση

Οδηγώντας το Kia Rio συμπεραίνει γρήγορα πως έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μην θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία σε κανέναν τομέα, δεν σου δίνει όμως και κανέναν λόγο να παραπονεθείς. Είναι αρκετά άνετο, κρατάει καλά και προσδίδει σιγουριά στον οδηγό του, έχει καλή ηχομόνωση, ενώ εργονομία και ορατότητα δεν προβληματίζουν τον οδηγό. Το 6άρι κιβώτιο είναι σύμμαχός του, τα φρένα είναι ισχυρά και μόνο η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι καλύτερη, αν ήταν λιγότερο τεχνητή.

(+) Σύγχρονο σχεδιαστικά μέσα/έξω, εξοπλισμός, κατανάλωση, εγγύηση, χώροι, ποιότητα λειτουργίας κινητήρα

(-) Τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.396
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.500 - 2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
96
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.065
Πλάτος (χλστ.)
1.725
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.235
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
325
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.790